Jason schreef: ↑21 apr 2021 22:53
Beste mensen,
Wat ik wil vinden is een 12V CDI die een provisie heeft tegen kick back.
Kick back is het fenomeen dat bij starten de motor niet aanslaat en wel een klap terug uitdeelt.
Bij SS50ZB2 met meer cc's kan dat de eerste versnelling van de tere 5-bak vernielen of het nou een Honda, een Takegawa of een Kitaco is.
Jullie technische kennen dit fenomeen hoogst waarschijnlijk.
Een CDI die met "late ontsteking" start en na aanslaan de ontsteking op "0" zet waarbij vanaf een zeker toerental de ontsteking "vervroegd" wordt kan soelaas brengen.
Concrete vragen met het doel op concrete antwoorden: Welke CDI die dit kan kennen jullie en wat is de weblink die regelrecht naar dat artikel binnen een webshop gaat?
Kijk uit naar jullie antwoorden.
Groet, Jason
Ja maar die terug slag sloopt jou 1e honda versnelling niet, dat is je voet die hem sloopt zo als ik eerder heb uit gelegd.
De originele 5bak heeft een kickstarttandwiel wat in je 1e versnellingstandwiel word geschoven dat is het zwakke punt als jij hem te snel aan trapt dan haakt hij half in en sloop je het tandwiel.
De takegawa heeft een kickstarttandwiel wat mee loopt met de bak, als je hem aan kickt drukt hij een mof tegen het kickstart tandwiel en dan zet hij pas de bak in beweging.
Ik rij met 132cc op een 5bak 1e versnelling van takegawa met een niet te doseren droge koppeling die bak krijgt daar door met van 0 naar in beweging komen zulke klappen dat die bak het zwaar voor de kiezen krijgt.
Daarbij heb ik gewoon een vervroegde cdi. Maar het starten is eerst op de compressie slag zetten dan door maaien.
En dat gaat gewoon goed.
De rede dat ik die 1e takegawa versnelling heb is om dat ik de originele gesloopt met het aan kicken van een 70cc die op dat moment geen terug slag gaf.