@Jason : de brommer die we hier zien , ik ben er niet zeker van of dit van origine de LAPD ss was maar voordat hij er zo bij stond was het een ss met een gebroken nek door een aanrijding.
Poeta denkt vrijwel nooit binnen de box dus het frame weggooien en wat nieuws kopen kwam niet in de gedachte voor , ik zelf had in de garage een MAG lasapperaat en een hoek met allerlei materialen. We hebben het balhoofd er afgezaagd en uiteindelijk in de grabbelton en rechthoekige koker gevonden die met wat pedagogische tikken aardig strak om het frame paste , het brokkie balhoofd hebben we met wat strippen op gelijke dikte gebracht en die met dezelfde hamer in de rest van de koker gemept…las las las las , bier bier bier , en las , voila het frame is weer uit 1 stuk . Helaas hadden we in het enthousiasme eigenlijk helemaal niet meer op de balhoofdhoek gelet dus deze stond aardig achterover.
Met de standaard voorvork zou het blok dus als een anker over de grond schrapen, niet gehinderd door enig besef van mogelijke consequenties heeft hij bij een draaierij wat voorpoot verlengers laten draaien , als ik het me goed herinner zat de deling ongeveer ter hoogte van de onderste kroonplaat.
Later is er ook nog een forward control constructie van hoeklijn 30x30 opgekomen voor de ontspannen zit. Laten we zeggen dat het functioneel maar overdadig degelijk was.
Poeta heeft wel een charismatische manier van werken , een soort van scrapheap challenge mindset die altijd aan staat. Die zou op zn werk ergens over kunnen struikelen en dan dat onderdeel meteen kunnen gebruiken op zn brommer , ik ben overtuigd dat dat een gave is. Ik gok dat Gonzo zijn opties ook niet te lang overweegt aan Gretschen te zien.
De uitlaatpot en achterband kwamen via via uit de afval bak van de lokale motorwinkel , zo kwam de ss uitlaat die iemand anders al voor hem verzaagd had toch nog van pas.
Deze foto is gemaakt op weg naar de sneekweek , de towerbridge voorvork heeft toch nog aardig wat ritjes en kilometers overleefd voordat dit project naadloos is overggaan in een C50 creatie , wellicht kan ik daar nog een keer wat info over loslaten…