Pagina 3 van 12

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 21 mar 2017 22:27
door K-pipe driver
Inmiddels alle standen van de gasnaald geprobeerd en staat nu op de onderste groef,de eerste 5 minuten rijden gaan best goed,maar dan begint ie in te houden en kan ik niet sneller dan 40.
Lijkt wel of ie dan geen benzine krijgt ofzo,dan zou het aan de vlotter kunnen liggen misschien?
Help!

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 22 mar 2017 10:16
door DEDANKSTER
jordy1 schreef:@k-pipe driver.

ik heb inmiddels een 16mm keihin geplaatst
en eerst haalde ik niks geen winst er uit.
hij hield juist in, terwijl met sproeier 75 wel verbetering zou moeten optreden.

toen het hele luchtfilter verwijderd en er achter gekomen dat de openingen wel heel klein zijn en heel erg dicht op de kappen zit.
Deze openingen heb ik links en rechts 1-1.5cm vergroot en inmiddels loopt hij als een zonnetje.

meer koppel op het hele bereik. veel meer adem op hoge toeren.
hij loopt zon stuk fijner dan met de originele set-up.

nadeel is misschien dat hij met de orginele tandwiel verhouding te hoog in toeren klimt.
ik heb 68kmpu op de teller gered (hij wijkt 14 procent af).
en dan maakt hij bijna 9000rpm.
dus ik denk dat ik voor een 12tands voortandwiel ga ipv de standaard 11.
al vind ik het voor in de stad prima want hij trekt nu mooi mee in het verkeer.

met wind tegen blijft de teller mooi steken op 60kmpu wat eerder 54-52kmpu was.

ik kan het alleen maar aanraden.
wat je wel moet vervangen is het kunststof ding tussen de carburateur en spruitstuk (ik weet niet wat de officiele benaming is)
dit is een verloop van 12mm naar 16mm.
deze heb ik vervangen voor een 19mm (ze hadden niet anders).

ik weet dat 70cc meer resultaat geeft. maar je maakt dan hoe dan ook een motorfiets van je bromfiets met alle gevolgen van dien.

het geluid is ook mooi zwaarder en dieper geworden met standaard uitlaat.

Hoe heb je je luchtfilterbak zo groot vergroot? Ik weet wel hoe maar er is niet zoveel plastic dat je eraf kunt halen om em een halve cm te vergroten. Ik heb zelf dat middelste ding in elk van die luchtfilterbak links en rechts eraf geknipt maar verder graaien kom ik niet ver.. Enig idee?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 23 mar 2017 22:01
door K-pipe driver
Ik heb de luchtbak eraf gehaald en die gaten helemaal bovenin dus een dikke centimeter groter geknipt.
Toen dus rijden en bougie bekeken,dat was goed, vervolgens luchtschroef en stationair afgesteld.
Weer rijden en ging steeds slechter lopen .
Nu de boel eens goed aangedraaid en lijkt beter te gaan.
De gasnaald staat nog op de hoogste stand,ik ga proberen weer in het midden te zetten.
Mijn buurman doet veel met quads en zei dat ik er een power filter op moet zetten,
Maar eerst maar eens weer proberen.
Ging het bij jou direct goed dan of ook nog de gasnaald verzet?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 23 mar 2017 22:23
door K-pipe driver
@ Dedankster
Waar heb jij precies geknipt dan en wat heb je nog meer aan de brommer gedaan?
Ik heb de uitlaat demper ook vervangen door een imitatie akrapovic

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 09:26
door DEDANKSTER
K-pipe driver schreef:@ Dedankster
Waar heb jij precies geknipt dan en wat heb je nog meer aan de brommer gedaan?
Ik heb de uitlaat demper ook vervangen door een imitatie akrapovic
Bij die luchtbakfilter heb je van die twee gaten bovenin, daar heb ik het ietsjes vergroot maar dat kan je geen 1cm van breder maken want je kan er niet zoveel plastic eraf halen. Verder heb ik nog niks gedaan.. Ik heb gehoord dat als er een sproeier 68/67,5 op gaat en een achtertandwiel 46tands dat ie beter rijd. Alleen dat is goedkoper maar moet nog kijken. Ik heb ook een standaard uitlaat ook, denk dat het niet daardoor komt..

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 09:32
door DEDANKSTER
DEDANKSTER schreef:
K-pipe driver schreef:@ Dedankster
Waar heb jij precies geknipt dan en wat heb je nog meer aan de brommer gedaan?
Ik heb de uitlaat demper ook vervangen door een imitatie akrapovic
Bij die luchtbakfilter heb je van die twee gaten bovenin, daar heb ik het ietsjes vergroot maar dat kan je geen 1cm van breder maken want je kan er niet zoveel plastic eraf halen. Verder heb ik nog niks gedaan.. Ik heb gehoord dat als er een sproeier 68/67,5 op gaat en een achtertandwiel 46tands dat ie beter rijd. Alleen dat is goedkoper maar moet nog kijken. Ik heb ook een standaard uitlaat ook, denk dat het niet daardoor komt..
Jij hebt de lucht kanalen net onder de zadel, daarzo vergroot? Want dat kan je idd veel groter maken. Ik deed het luchtbak filter zelf ietsjes groter.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 09:49
door K-pipe driver
Die kanalen zitten niet onder t zadel hoor,
Kappen eraf halen en dan filterhuis demonteren,bovenin zit links rechts een vierkant gat van 1cm bij 1cm,ik heb dat vergroot.
Wat heb jij IN het filter gedaan?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 10:10
door K-pipe driver
Ja sproeier 68 had ik ook en ging veel beter.
Als jij die gaten hebt aangepast dan moet je de lucht schroef opnieuw afstellen en die 70 sproeier laten zitten,bij meer lucht heeftie ook meer brandstof nodig.
Afstellen volgens de faq

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 10:12
door K-pipe driver
Als je echt resultaat wilt koop da een 72cc kit dan heb je wat je wilt.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 10:39
door nielspbr
K-pipe driver schreef:Als je echt resultaat wilt koop da een 72cc kit dan heb je wat je wilt.
Zit je nog steeds met het filterhuis.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 10:45
door K-pipe driver
Die is toch al groter gemaakt?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 12:13
door NIX
K-pipe driver schreef:Inmiddels alle standen van de gasnaald geprobeerd en staat nu op de onderste groef,de eerste 5 minuten rijden gaan best goed,maar dan begint ie in te houden en kan ik niet sneller dan 40.
Lijkt wel of ie dan geen benzine krijgt ofzo,dan zou het aan de vlotter kunnen liggen misschien?
Help!
Denk even goed na.

Een motor heeft koud een rijker mengsel nodig dan warm. Als een brommer koud lekker rijdt en warm niet meer, dan is je mengsel dus te rijk.

Je hebt de naald op het laagste groefje staan. Dan zit hij dus zo hoog mogelijk. Kwart tot 3/4 gas zou hij dan te rijk moeten staan. Als hij volgas ook warm slechter loopt heb je aan het verkeerde stuk van je carb zitten kloten. Lees de FAQ hoe een carb werkt.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 26 mar 2017 22:33
door K-pipe driver
Das waar nix,de bougie is nu zwart,ik zal hem weer in het midden zetten.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 28 mar 2017 01:03
door K-pipe driver
Heb de orginele 12mm mikuni er maar weer opgezet, kijken of het daarmee beter gaat.
Als ie dan weer net zo goed als eerst loopt dan laat ik het maar zo...
Zal wel te goedkoop geweest zijn die imi keihin.

Dan in de toekomst maar een 72cc.
Bedankt voor de hulp.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 28 mar 2017 09:36
door DEDANKSTER
K-pipe driver schreef:Die kanalen zitten niet onder t zadel hoor,
Kappen eraf halen en dan filterhuis demonteren,bovenin zit links rechts een vierkant gat van 1cm bij 1cm,ik heb dat vergroot.
Wat heb jij IN het filter gedaan?
Het is gelukt met die gaten vergroten, wat een gedoe al die kappen eraf halen zeg.. Hij reed wel beter, volgens jordi1 heeft ie dus ook een grotere carb erin gedaan waardoor die meer kracht heeft. Dat ga ik doen denk, want grotere carb is goedkoper en gedoogd en een groter cilinder inhoud maakt je verzekering ongeldig als ik het goed heb.