Pagina 4 van 5

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 20 dec 2010 19:21
door Jurrien
Nee, dat komt door de kettingklotenklapperkabouter

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 20 dec 2010 21:35
door four_stroker
Eric schreef:
nielspbr schreef:
Edo schreef:
nielspbr schreef:niet alleen de crx. VTEC.
(maar dat werkt niet door verschuiven van de nokkenas maar door het activeren van een extra nokvolger voor de naastliggende aggressieve nok.)
Klopt inderdaad, of Toyota's VVt-i. Vind ik persoonlijk ook wel gaaf aangezien ze die op zowel de uit- als inlaatkleppen hebben gemonteerd :D De 1.3 liter variant haalt 100 pk uit het blok ZONDER turbo. Knap staaltje downsizen al zeg ik het zelf.
crxjes haalden al jaren daarvoor 160pk uit 1.6 liter.
een S2000 haalde 240pk uit 2 liter, nog iets beter.

Als je naar de fietsen gaat heb je dacht ik met 1000cc 180pk in de Kawasaki zx10R
200,1 in de nieuwe :wink:

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 20 dec 2010 22:59
door nielspbr
Hierbij de nieuwe rijbewijsslogan van Koos: Gone in 6 seconds. :mrgreen:

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 20 dec 2010 23:02
door butt head
nielspbr schreef:Hierbij de nieuwe rijbewijsslogan van Koos: Gone in 6 seconds. :mrgreen:
dat duurt lang zeg.

wanneer komt gone in 2 seconds?

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 20 dec 2010 23:14
door nielspbr
Het is voor de normale motorrijder al vrij lastig om de 100 te halen in de fabrieksopgaves van 0-100 onder de 3 seconden. Ik schat dat dat beestje wel boven de 175 zit in 6 seconden.

(2 seconden is ruim voldoende in een 30zone)

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 20 dec 2010 23:37
door butt head
wat dacht je van gas geven en lomp de koppeling op laten komen waar voor ze je artikel 5 voor kunnen schrijven

zelfs jij kan het nog met je turbo monkey

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 21 dec 2010 00:14
door nielspbr
*koppeling? in één bij 20 het gas opendraaien is al voldoende*

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 21 dec 2010 00:20
door butt head
het lukt mij niet om mijn cb550 of kawa omhoog te krijgen zonder de koppeling(heb het ook nooit geprobeerd)
bij de dax lukt het wel maar dat is niet zo moeilijk.

nu bedenk ik me nog mijn eerste motor een bmw f650 frituro lukte het wel als het gas hele maal open ging maar dat was ook niet echt een over duidelijk artikel 5

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 23 dec 2010 02:03
door Edo
Jurrien schreef:Ja, maar je merkt toch ook dat als je over het bovenste punt van de nok bent, de motor uit zichzelf vooruit schiet? Dat is alle kracht die je zojuist in de klepveer hebt gestopt, die komt dan weer vrij.

Natuurlijk gaat dat niet verliesloos, maar volgens mij is dat verlies nihil met lopende motor (lopende motor, want dan heb je een optimale smering van het nokkenas-tuimelaar-contactvlak.)
Het motorisch rendement ligt bij moderne motoren rond de 90%, dat is dus 10% verlies. Vind jij dat nihil? Als je ziet hoe plat de zuigers tegenwoordig zijn, is het duidelijk dat DAAR niks meer aan "getuned" kan worden, als je levensduur en kwaliteit wilt behouden. Dan moeten we dus ergens anders verliezen verkleinen om zonder iets aan de motor te veranderen TOCH een hoger rendement te behalen.

Dan kom je dus toch uit op de distributie en klepbediening... Wat jij zegt over dat je de energie van de veer weer terugkrijgt geldt bij 20 toeren per minuut. Denk jij dat bij 15.000 toeren per minuut je die energie alsnog terug krijgt? En hoe denk je dat jouw distributieketting of riem die energie gaat overdragen aan de kruk-as? Volgens mij kan een ketting/riem alleen trekkrachten overbrengen, geen duwkrachten. Ofwel; je motorisch rendement wordt er niet hoger van.

Trivia; als jij jouw nokkenas ronddraait, voel je hem zwaar gaan als de klep op tuimelen staat en als je over dat dode punt heen bent voel je hem automatisch doordraaien. Als we de energie hebben teruggekregen zoals jij zegt, waarom blijft de nokken-as dan niet doordraaien?

Het is laat, bedtijd!

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 23 dec 2010 10:41
door NIX
Bitchfight!!!

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 23 dec 2010 19:41
door Edo
Niet zo stoken joh ;)

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 23 dec 2010 22:14
door NIX
De nokkenas draait niet verder door een gebrek aan massa en een overmaat aan wrijving op bepaalde punten.

De desmonok zo ook door wrijving stoppen als de kleppen en tuimelaars teveel massa hadden. Die blijft ook niet eeuwig draaien. en wordt niet door de nok vooruit geduwd.

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 24 dec 2010 13:16
door Edo
Natuurlijk heb je energie nodig om dingen op gang te houden, niks is wrijvingsloos.

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 24 dec 2010 13:52
door NIX
Klaar!