Turbo? Gewoon proberen...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Volgens mij strip je de bak als een turbo eenmaal goed gaat werken op een 150...
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Meer leesvoer.
Pitot tube maken dan maar, als ik toch bezig ben...
http://www.unclebobsturbos.com/newbie.html
Pitot tube maken dan maar, als ik toch bezig ben...
http://www.unclebobsturbos.com/newbie.html
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Denk het wel. Kan ik altijd later voor andere projecten opnieuw gebruiken.
Heb een toko gevonden voor buis voor de uitlaat en chargepipe.
Onderweg zijn de benzinepomp en drukregelaar van een Renault 5 GT Turbo![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
Hopelijk van de week weer ff verder.
Heb een toko gevonden voor buis voor de uitlaat en chargepipe.
Onderweg zijn de benzinepomp en drukregelaar van een Renault 5 GT Turbo
![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
Hopelijk van de week weer ff verder.
Re: Turbo? Gewoon proberen...
buis van de uitlaat is niet gewoon CV buis in maatje 22?
Ik wil in de toekomst ook een wideband lambda, als je een mooi adresje weet?
Hoor ik het graag!
Ik wil in de toekomst ook een wideband lambda, als je een mooi adresje weet?
Hoor ik het graag!
''UNOX MAN''
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Tot nu toe zit ik te kijken naar 2 kits, een van AEM, en 1 van Innovate.
Die van Innovate is goedkoper, maar is zonder metertje, die kan je erbij kopen, maar het is in principe meer een datalogger.
Die van AEM is een metertje op je stuur zodat je kan zien wat er gebeurt.
Tis een hoop geld dus ik stel het uit tot de rest in elkaar zit.
http://www.ebay.nl/itm/AEM-Wideband-AFR ... 1c232c3deb
http://www.ebay.nl/itm/INNOVATE-LC-1-La ... 43a070ee90
Die van Innovate is goedkoper, maar is zonder metertje, die kan je erbij kopen, maar het is in principe meer een datalogger.
Die van AEM is een metertje op je stuur zodat je kan zien wat er gebeurt.
Tis een hoop geld dus ik stel het uit tot de rest in elkaar zit.
http://www.ebay.nl/itm/AEM-Wideband-AFR ... 1c232c3deb
http://www.ebay.nl/itm/INNOVATE-LC-1-La ... 43a070ee90
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Die eerste is toch gewoon een narrowband? is hetzelfde als ik heb liggen.. aan die tweede kun je ook daadwerkelijk een laptop hangen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 391
- Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
- Bezit: ss50
- Locatie: zeist
Re: Turbo? Gewoon proberen...
stomme vraag misschien maar wat moet je met een lambdasensor?
of ga je ook injectie erop knopen dan heeft het wel zin
of ga je ook injectie erop knopen dan heeft het wel zin
Incompetente droeftoeters.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Turbo? Gewoon proberen...
hoezo zou het zonder injectie geen zin hebben?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 391
- Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
- Bezit: ss50
- Locatie: zeist
Re: Turbo? Gewoon proberen...
omdat je niet constant je carb af kan regelen voor een goede mengselsamenstelling
Incompetente droeftoeters.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Maar hij wil het alleen gebruiken om het mengsel in de gaten te houden, en daar heb je geen injectie voor nodig
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ik wil het niet constant doen, ik wil het gewoon goed doen.
Als de turbo zijn werk gaat doen, wordt het een heel moeilijk verhaal om de carb te stellen op het oor en gevoel. Je hebt te maken met benzinedruk, flotterbakdruk, turbodruk, stationairsproeier, hoofdsproeier, gasnaald, en vooral:
de verandering van onderdruk in de carb bij lage toeren naar overdruk als de turbo gaat pompen.
Ik wil het iets preciezer aanpakken dan gewoon naar de kleur van mijn bougie kijken met al deze variabelen.
Plus, een arm mengsel terwijl de turbo gilt sloopt alles.
Als de turbo zijn werk gaat doen, wordt het een heel moeilijk verhaal om de carb te stellen op het oor en gevoel. Je hebt te maken met benzinedruk, flotterbakdruk, turbodruk, stationairsproeier, hoofdsproeier, gasnaald, en vooral:
de verandering van onderdruk in de carb bij lage toeren naar overdruk als de turbo gaat pompen.
Ik wil het iets preciezer aanpakken dan gewoon naar de kleur van mijn bougie kijken met al deze variabelen.
Plus, een arm mengsel terwijl de turbo gilt sloopt alles.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Oee...... zie dat inderdaad al voor me, had daar nog niet aan gedacht maar is inderdaad belangrijk. Is er al een nieuwe foto update in de maak ?Tedski schreef: Plus, een arm mengsel terwijl de turbo gilt sloopt alles.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/apple_icon_rolleyes.png)
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Ja ben bezig, de werkplaats is uitgebreid met een lasapparaat waarmee we alu kunnen lassen, dus ik ga de chargepipe van alu maken, scheelt weer. Plenum wordt van traanplaat
Komende week ga ik een paar dagen achter elkaar bezig, dus met wat mazzel deze week een foto update.
To do:
-Olieleiding fatsoeneren.
-Olieafvoer + scavengepump monteren.
-Hotside opnieuw maken. Met ons stomme hoofd RVS gebruikt richting turbo, dat zet harder uit dan staal als het heet wordt, dus is het wachten op scheuren. Even opnieuw en netter doen met staal.
-Chargepipe + plenum + pitot tube snetteren.
-Benzinepomp + benzinedrukregelaar ergens zien in te bouwen. Hopelijk vind ik nog een plekje in het frame. Het frame zit al erg vol door de c90 e-start draadboom + accu, maar het oog wil ook wat dus ik wil niet een harrewar van pompjes leidingen snoeren etc, maar ruimte is een probleem.
Nog 2 nachten werken dan kan ik weer bezig, zin in!
Oh, heeft iemand nog een klein stuk zwarte heat wrap liggen?
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
Komende week ga ik een paar dagen achter elkaar bezig, dus met wat mazzel deze week een foto update.
To do:
-Olieleiding fatsoeneren.
-Olieafvoer + scavengepump monteren.
-Hotside opnieuw maken. Met ons stomme hoofd RVS gebruikt richting turbo, dat zet harder uit dan staal als het heet wordt, dus is het wachten op scheuren. Even opnieuw en netter doen met staal.
-Chargepipe + plenum + pitot tube snetteren.
-Benzinepomp + benzinedrukregelaar ergens zien in te bouwen. Hopelijk vind ik nog een plekje in het frame. Het frame zit al erg vol door de c90 e-start draadboom + accu, maar het oog wil ook wat dus ik wil niet een harrewar van pompjes leidingen snoeren etc, maar ruimte is een probleem.
Nog 2 nachten werken dan kan ik weer bezig, zin in!
Oh, heeft iemand nog een klein stuk zwarte heat wrap liggen?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Pak anders in plaats van een accu een hele dikke condensator van 40V en 20.000 mF. Scheelt een boel plek en volgens mij had je toch al geen knippers. De boel blijft dan ook heel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.