Carburateur 'honen'

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Carburateur 'honen'

Bericht door Viperdax »

Ik zit hier met een 26mm mikuni carbje. die is alleen maar in het midden vlak voor en vlak na de schuif 26mm. verder is hij 28mm, op de trechter voor de carb na.

nu zat ik te denken om deze te honen oid. wie kan dit voor me, plus waar moet ik dan nog meer rekening mee houden? grotere hoofdsproeier lijkt me?

gaat om een mikuni 26mm CV(ja weer eentje ja.) deze komen van ivo, ik heb er 3 waarvan 1 compleet, dus ik durf er best eentje op te offeren :wink:
Afbeelding

Afbeelding

racefreak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door racefreak »

foto's???
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door fs1tom »

Zowiezo andere sproeierbezetting denk ik. Je zou het kunnen proberen met een verstelbare ruimer
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door Viperdax »

ik denk dat ik het met 2 ruimers zou moeten doen, eerst 27 en dan pas 28
Afbeelding

Afbeelding

haazzpaazz
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2007 09:43
Locatie: Hasselt/Giethoorn

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door haazzpaazz »

Zou het niet doen kan je ze net zogoed direkt in de allubak mikken!
Je venturie gelijk weg! En je carb zal niet meer af te stellen zijn.

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door Viperdax »

zoals je kan lezen heb ik 3 van die huizen, en slechts onderdelen voor 1 complete, dus wat te verliezen?
Afbeelding

Afbeelding

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door Viperdax »

ik heb hier wat foto's gezet(wel slechte, krijg de camera niet van auto focus af..)

http://s298.photobucket.com/albums/mm24 ... ax/overig/
Afbeelding

Afbeelding

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door xMARKx »

haazzpaazz schreef:Zou het niet doen kan je ze net zogoed direkt in de allubak mikken!
Je venturie gelijk weg! En je carb zal niet meer af te stellen zijn.
Wat hij zegt. Je zit straks met een waardeloze carburateur, waarbij je 2mm gewonnen hebt maar zonder venturie en dus ook lagere luchtsnelheid. Een carburateur is een behoorlijk precisie onderdeeltje waar je gewoon van af moet blijven met modificaties.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door fs1tom »

Hoe weet je dat zo zeker? Iedereen roept dat wel altijd, maar er zijn bv al honderden puch's in nederland waarbij de 12mm carburateur opgeboord is tot 15mm. Zo eentje heb ik zelf ook gehad toen ik 15 was, nooit problemen gehad met afstellen en liep perfect.
Als je toch een aantal behuizingen hebt, zou ik het gewoon doen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door Viperdax »

fs1tom schreef:Hoe weet je dat zo zeker? Iedereen roept dat wel altijd, maar er zijn bv al honderden puch's in nederland waarbij de 12mm carburateur opgeboord is tot 15mm. Zo eentje heb ik zelf ook gehad toen ik 15 was, nooit problemen gehad met afstellen en liep perfect.
Als je toch een aantal behuizingen hebt, zou ik het gewoon doen.
precies, het kan best. TJR doet het ook met vm26 carbjes, en die jongens weten wel wat ze doen :P

denk dat ik maar eens ga kijken wat ik kan regelen bij de locale verspanerijen, volgens mij zijn er weinig op dit board die het kunnen?
Afbeelding

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18831
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door NIX »

Kom maar hier, dan rag ik er eens flink met de rattestaart doorheen en kunnen we het toppic sluiten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door Bart »

Damn, bericht van net is niet aangekomen.

Dan maar de korte versie:

Waar ben je toch mee bezig? Hoeveel kw doet je blok nu, en heb je de er-echt-toe-doenende onderdelen al aangepakt? (zuiger, compressie, cilinderkop, nokkenas, juist lengte uitlaatbocht al gevonden en dergelijke zaken...?

Die vernauwing heet in motorland 'venturi' en is ervoor een onderdruk te creeren op het punt waar de lucht met de benzine gemengd wordt. En zeker bij een CD carburateur (constant depression carburettor) niet bepaald aan kloten...

Groeten! Bart
Blauw of Groen?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door nitelife »

yes, bart is back :D
TWD for life!

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door h5speedje »

Viperdax schreef:
fs1tom schreef:Hoe weet je dat zo zeker? Iedereen roept dat wel altijd, maar er zijn bv al honderden puch's in nederland waarbij de 12mm carburateur opgeboord is tot 15mm. Zo eentje heb ik zelf ook gehad toen ik 15 was, nooit problemen gehad met afstellen en liep perfect.
Als je toch een aantal behuizingen hebt, zou ik het gewoon doen.
precies, het kan best. TJR doet het ook met vm26 carbjes, en die jongens weten wel wat ze doen :P

denk dat ik maar eens ga kijken wat ik kan regelen bij de locale verspanerijen, volgens mij zijn er weinig op dit board die het kunnen?
ik heb inderdaad veel teurs gezien die waren opgeragd naar groter...vaak word hierbij de fout genmaakt dat het gat lager uitkomt en dat daardoor de gasschuif niet meer afdicht..of het gat word zo groot geboort dat het gat buiten de gasschuif uitkomt...
je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk...
Persoonlijk heb ik liever een kleinere goed werkende teur dan een teur die je in een bepaalde stand op de choke moet zetten omdat hij anders afslaat..
Als je toch gaat boren ruimen; kom dan niet op de bodem; span dat ding in op een freesbank, klok het gat uit en bereken het nieuwe middelpunt.
Of als je een standaard kleine keihin hebt het gat naar boven freezen zoals ik wel vaker heb gedaan..Fysiek zit er namelijk geen verschil tussen een 12 en 16 mm dan alleen het niet volledig gefreesde gat
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

www.4miniworld.nl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:11
Bezit: Honda shadow bobber
Locatie: Noordwijkerhout (nl)

Re: Carburateur 'honen'

Bericht door www.4miniworld.nl »

ik heb nog wel een 32 vlakkeschijf liggen :mrgreen:

Plaats reactie