Een vespa Si (ciao,bravo,citta) heeft ook geen koppakking. Nooit last van een lekkende kop gehad.Kippenverver schreef:Aha.. En hoe los je dan het probleem op dat je met een pakking oplost?NIX schreef:Dat je hem er ook niet uit kunt blazen vanwege de waanzinnige druk.
honda dax turbo!!!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: honda dax turbo!!!!!
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: honda dax turbo!!!!!
Hij had al aangegeven de compressie te willen verlagen naar 7,5:1
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
- Locatie: Waar de wind waait.
Re: honda dax turbo!!!!!
Ga je zo'n ignitech injectie systeem toepassen? Dat zijn wel gave setjes!
Als je nog op zoek bent naar titanium kleppen, ik weet wel waar je die kan kopen als 'blanks' Maar, dat zal je zelf ook wel uitgevogeld hebben.
De klepveer van een hayabusa is een enkele, 'progressief' gewonden, wellicht dat je hier veel mee kan. Die passen we toe in de 6 kleps kop waar ik aan 't meewerken ben (ontwerpen)
Gaaf dat je al 18 pk er uit hebt weten te trekken!
Groet! Bart
Als je nog op zoek bent naar titanium kleppen, ik weet wel waar je die kan kopen als 'blanks' Maar, dat zal je zelf ook wel uitgevogeld hebben.
De klepveer van een hayabusa is een enkele, 'progressief' gewonden, wellicht dat je hier veel mee kan. Die passen we toe in de 6 kleps kop waar ik aan 't meewerken ben (ontwerpen)
Gaaf dat je al 18 pk er uit hebt weten te trekken!
Groet! Bart
Blauw of Groen?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 11 feb 2007 18:07
- Locatie: Elst(gld)
Re: honda dax turbo!!!!!
ik rij nu met klepveren van een gsx-r 1100Bart schreef:Ga je zo'n ignitech injectie systeem toepassen? Dat zijn wel gave setjes!
Als je nog op zoek bent naar titanium kleppen, ik weet wel waar je die kan kopen als 'blanks' Maar, dat zal je zelf ook wel uitgevogeld hebben.
De klepveer van een hayabusa is een enkele, 'progressief' gewonden, wellicht dat je hier veel mee kan. Die passen we toe in de 6 kleps kop waar ik aan 't meewerken ben (ontwerpen)
Gaaf dat je al 18 pk er uit hebt weten te trekken!
Groet! Bart
titanium kleppen kan ik zelf ook bestellen en gasklephuis inclusief injector van gsx-r600 en megascuert computer
NIET LULLEN MAAR SPELEN!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: honda dax turbo!!!!!
Afgezien van de niet geheel correcte spelling heet het echt zo: megasquirt
-
- chaly's angel
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
- Locatie: Zevenaars, veertien billen
Re: honda dax turbo!!!!!
**Hona is Tjoei**
Re: honda dax turbo!!!!!
Niekjes schreef:ik rij nu met klepveren van een gsx-r 1100Bart schreef:Ga je zo'n ignitech injectie systeem toepassen? Dat zijn wel gave setjes!
Als je nog op zoek bent naar titanium kleppen, ik weet wel waar je die kan kopen als 'blanks' Maar, dat zal je zelf ook wel uitgevogeld hebben.
De klepveer van een hayabusa is een enkele, 'progressief' gewonden, wellicht dat je hier veel mee kan. Die passen we toe in de 6 kleps kop waar ik aan 't meewerken ben (ontwerpen)
Gaaf dat je al 18 pk er uit hebt weten te trekken!
Groet! Bart
titanium kleppen kan ik zelf ook bestellen en gasklephuis inclusief injector van gsx-r600 en megascuert computer
En met wat voor ontsteking ga dit combineren?
Re: honda dax turbo!!!!!
Volgens mij neemt zo'n megasquirtsetje ook de ontsteking op zich. Die kun je dan ook helemaal afstellen. Mooi werk, fiets op de rollenbank, laptopje ernaast en stellen maar.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 feb 2010 22:37
- Locatie: Veghel,Boxtel,Maastricht
Re: honda dax turbo!!!!!
Hee, turbo's, altijd leuk. Hoop nieuwe mensen hier trouwens.
Ik heb hier in de praktijk eigenlijk geen ervaring mee maar ik heb er redelijk wat theorie over gehad bij dieselmotoren techniek. Een turbo op een 50cc 1 cilinder viertakt blokje met een lange slag is eigenlijk gedoemd te mislukken.
even lekker kort door de bocht.
Tur>turbine
Bo>booster
Een turbo is een mechanisme waar veel energie verloren gaat, om er uiteindelijk netto meer energie uit te krijgen.
Met een relatief kleine kracht moet dit mechanisme eerst op gang worden gebracht en waar normaal de uitlaat lucht redelijk vlot de verbrandingskamer verlaat met c.a 500.c en onder 0.8 bar (de lucht is dunner door de warmte,*hoe sneller lucht beweegt hoe lager de druk*) moet deze nu letterlijk de turbo aanblazen
Het op snelheid brengen(Rpm 40K+) van het turbine en comressor wiel(massa traagheid en wrijvings weerstand van het glij lager @40K rpm) en de luchtmassa kosten veel energie.
Pas op een hoog toerental zal de turbo zijn werk goed gaan doen en todat dat bereikt is kost het energie.
Als je lucht comprimeert, comprimeer je ook de warmte in die lucht. bijv. 1,5L @ 20 graden comprimeren naar 1L geeft 27 graden. we willen niet dat die lucht warm word maar koud(zwaar/compact) blijft zodat we nogmeer lucht kunnen laten expanderen**. Daarom hebben we een intercooler, Een radiator waar lucht onder druk doorheen stroomt om zijn verhoogde temperatuur weer af te geven aan de buitenlucht alvorens deze verbrand wordt.
Een 1 cilinder is het minst geschikt voor een turbo. De turbo ziet als het ware pulsen en bij bijv. een vier-cilinder of meer ritsen(een goede gewoonte) deze pulsen in een constantere flow.
Wat betekent dit voor een Turbo op een OHC 1cilinder en wat doen we fout(in theorie)
1. we hebben redelijk wat power en CC's nodig om door het turbogat*** te komen. (lees: zeker meer als 50)
2. De lucht temperatuur moet in de turbine kamer zo hoog mogelijk zijn.(turbo zo dicht mogelijk bij het uitlaatspruitstuk, Bij projectjes zit hij altijd veel te ver weg)
3. Smering is van levensbelang. Smeer je het glijlager niet goed, dan zal de turbo nooit zijn min. eff. rpm. halen.
En hij zal het ook snel begeven.
4. Carburateur niet voor maar na je Turbo. In de Venturi* van je carb is de luchsnelheid hoog dus de druk laag.
Geen problemen meer met gasreactie en afstellen.
*De wet van Venturi. Naar wat deze wet uitlegt, is de versmalling van je carburateur vernoemd en hangt de werking van je brandstof toevoer af.http://nl.wikipedia.org/wiki/Venturi-effect
**Brandstof is slechts het middel, een verbrandings motor werkt op het uitzetten van gas.
*** Het turbogat is zeg maar het tegenovergestelde van een powerband. Dus wanneer de turbo zijn werk begint te doen is hij pas uit het turbo gat en dit word dan ervaren als : "En toen kickte de turbo erin!"
p.s zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Turbolader
Ik heb hier in de praktijk eigenlijk geen ervaring mee maar ik heb er redelijk wat theorie over gehad bij dieselmotoren techniek. Een turbo op een 50cc 1 cilinder viertakt blokje met een lange slag is eigenlijk gedoemd te mislukken.
even lekker kort door de bocht.
Tur>turbine
Bo>booster
Een turbo is een mechanisme waar veel energie verloren gaat, om er uiteindelijk netto meer energie uit te krijgen.
Met een relatief kleine kracht moet dit mechanisme eerst op gang worden gebracht en waar normaal de uitlaat lucht redelijk vlot de verbrandingskamer verlaat met c.a 500.c en onder 0.8 bar (de lucht is dunner door de warmte,*hoe sneller lucht beweegt hoe lager de druk*) moet deze nu letterlijk de turbo aanblazen
Het op snelheid brengen(Rpm 40K+) van het turbine en comressor wiel(massa traagheid en wrijvings weerstand van het glij lager @40K rpm) en de luchtmassa kosten veel energie.
Pas op een hoog toerental zal de turbo zijn werk goed gaan doen en todat dat bereikt is kost het energie.
Als je lucht comprimeert, comprimeer je ook de warmte in die lucht. bijv. 1,5L @ 20 graden comprimeren naar 1L geeft 27 graden. we willen niet dat die lucht warm word maar koud(zwaar/compact) blijft zodat we nogmeer lucht kunnen laten expanderen**. Daarom hebben we een intercooler, Een radiator waar lucht onder druk doorheen stroomt om zijn verhoogde temperatuur weer af te geven aan de buitenlucht alvorens deze verbrand wordt.
Een 1 cilinder is het minst geschikt voor een turbo. De turbo ziet als het ware pulsen en bij bijv. een vier-cilinder of meer ritsen(een goede gewoonte) deze pulsen in een constantere flow.
Wat betekent dit voor een Turbo op een OHC 1cilinder en wat doen we fout(in theorie)
1. we hebben redelijk wat power en CC's nodig om door het turbogat*** te komen. (lees: zeker meer als 50)
2. De lucht temperatuur moet in de turbine kamer zo hoog mogelijk zijn.(turbo zo dicht mogelijk bij het uitlaatspruitstuk, Bij projectjes zit hij altijd veel te ver weg)
3. Smering is van levensbelang. Smeer je het glijlager niet goed, dan zal de turbo nooit zijn min. eff. rpm. halen.
En hij zal het ook snel begeven.
4. Carburateur niet voor maar na je Turbo. In de Venturi* van je carb is de luchsnelheid hoog dus de druk laag.
Geen problemen meer met gasreactie en afstellen.
*De wet van Venturi. Naar wat deze wet uitlegt, is de versmalling van je carburateur vernoemd en hangt de werking van je brandstof toevoer af.http://nl.wikipedia.org/wiki/Venturi-effect
**Brandstof is slechts het middel, een verbrandings motor werkt op het uitzetten van gas.
*** Het turbogat is zeg maar het tegenovergestelde van een powerband. Dus wanneer de turbo zijn werk begint te doen is hij pas uit het turbo gat en dit word dan ervaren als : "En toen kickte de turbo erin!"
p.s zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Turbolader
Four-stroke Broabant *** !
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 feb 2010 22:37
- Locatie: Veghel,Boxtel,Maastricht
Re: honda dax turbo!!!!!
Jij wel, maar de topicstarter niet. .
Topics worden niet alleen gelezen door mensen die reageren.
Topics worden niet alleen gelezen door mensen die reageren.
Four-stroke Broabant *** !
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
- Locatie: Waar de wind waait.
Re: honda dax turbo!!!!!
Hey niekjes, ik ben wel benieuwd naar je projectje, heb je d'r wat fotoos van?
Anders maak je eens een topic aan, lijkt me leuk wat over te lezen.
Groet! Bart
Anders maak je eens een topic aan, lijkt me leuk wat over te lezen.
Groet! Bart
Blauw of Groen?