Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Online
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Edo »

Ik een crybaby? Jij bent al meer dan een jaar lid (met 6 berichten) en komt ÉÉN keer op het board alleen maar om even te verkondigen hoe hard jij wel niet gaat met je 50cc en al je coole spullen.

Als je het bericht van de topic starter goed had gelezen wil hij helemaal niet al die coole spullen die jij wel bezit:
To 5.0 schreef: Kan iemand mij vertellen wat de beste combi is zonder enorme hoge bedragen en zonder dat ik het blok aan bonken draai?

Alvast bedankt,
Tom.
En daarbij weet ik wel degelijk waar ik het over heb. Voor een prettige rijervaring en een betrouwbaar blokje die wind-mee en wind-tegen minstens 80 loopt, is 50cc het laatste advies dat ik zal geven.

Amen.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Camiel »

Edo schreef:
Amen.
Honda SS50 125cc 49cc

gt
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:41
Locatie: delft

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door gt »

daar heb je gelijk in, maar roep dan niet dat het onzin is.

Het is namelijk prima mogelijk zonder hoge bedragen.

gewoon oldskool vervroegende ontsteking (dus niet per se een extreem licht vliegwieletje), snelle nok, en 19mm keihin carb. De boel strak afstellen en hopla.
Het kan. Als je ferme wind tegen hebt ga je het niet halen, maar windstil en liggen op je brommert haal je prima 80.

Comfortabel is dat allemaal niet, maar het kan, en zonder hoge bedragen.

Overigens was ik al lid van het forum toen deze versie nog niet bestond, heb het alleen de laatste tijd op een lager pitje gedaan. denk dat ik actief ben sinds 2000. Dus als je niet weet waar je het over hebt, kun je beter je handjes van het toetsenbord houden.

Online
butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door butt head »

Edo schreef:Ik een crybaby? Jij bent al meer dan een jaar lid (met 6 berichten) en komt ÉÉN keer op het board alleen maar om even te verkondigen hoe hard jij wel niet gaat met je 50cc en al je coole spullen.
zech edo

als je 10 of 10000 berichten hebt dat zecht niets over hoe veel je van de brommers weet.

de 80 is ook haalbaar zonder de alle old school op voer spullen. een verse 50cc vast nd en en 19mm teur is het ook haalbaar als je een lekker zuchtje wind mee hebt.



als ik zo het bericht van de topic starter lees zou ik zeggen zet er een 70cc voor 50 kop en een tandwiel 16 voor er op.
een lekker makkelijk setje wat minder kost dan 100 euro en je kan zonder veel moeite wat harder rijden. als hij dat niets vind een 16mm teur
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Online
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Edo »

gt schreef:daar heb je gelijk in, maar roep dan niet dat het onzin is.

Het is namelijk prima mogelijk zonder hoge bedragen.

gewoon oldskool vervroegende ontsteking (dus niet per se een extreem licht vliegwieletje), snelle nok, en 19mm keihin carb. De boel strak afstellen en hopla.
Het kan. Als je ferme wind tegen hebt ga je het niet halen, maar windstil en liggen op je brommert haal je prima 80.

Comfortabel is dat allemaal niet, maar het kan, en zonder hoge bedragen.

Overigens was ik al lid van het forum toen deze versie nog niet bestond, heb het alleen de laatste tijd op een lager pitje gedaan. denk dat ik actief ben sinds 2000. Dus als je niet weet waar je het over hebt, kun je beter je handjes van het toetsenbord houden.
Als jij liggend op je tank wind mee als een reëele snelheid beschouwd, heb je helemaal gelijk knul.

Als ik het over een snel blok heb, denk ik aan een hoog motorvermogen en/of motorkoppel. En niet de snelheid die je haalt heuveltje af, windje in de rug. Daar zal ons meningsverschil wel liggen.
butt head schreef:
Edo schreef:Ik een crybaby? Jij bent al meer dan een jaar lid (met 6 berichten) en komt ÉÉN keer op het board alleen maar om even te verkondigen hoe hard jij wel niet gaat met je 50cc en al je coole spullen.
zech edo

als je 10 of 10000 berichten hebt dat zecht niets over hoe veel je van de brommers weet.
Ik zeg alleen maar dat het heel fout overkomt als je NOOIT op een forum komt en dan ineens de noodzaak voelt om te gaan opscheppen over je snelle blokken en de dure spullen in je kast.
Waar lees je overigens mijn uitspraak dat iemand met veel berichten meer van brommers weet? Crisis.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door NIX »

gt schreef:Dan toch niet :roll:

Ik durft te wedden dat ik met mijn 50cc meer uit mn brommer haal dan jij met je 72 of 85cc als je dat al voor onmogelijk aanziet :roll:
Dan trek ik mn onderblok met kitaco outer rotor, kitaco koppeling op de bak, en takegawa 5bak wel ff uit de kast voor je :roll:
Alleen nog ff een snelle 50 kit zien te cheffen (lees: in goede staat zijnde OT50 kop met racenok)

crybaby. Als je niet weet waar je t over hebt, reageer dan niet. En met jou velen die zeggen dat het niet haalbaar is.
Het is niet makkelijk haalbaar, maar erg moeillijk is het ook weer niet.
Vriendelijkheid kost niets en als je in 2000 al aan het board deelnam, laat dan wat wijsheid zien, ook al wordt je niet door iedereen even aardig opgevangen. Voor de meesten ben je nieuw, maar je zet je mening neer als een niet te betwisten feit. We weten allemaal dat een 50cctje de 80 wel kan halen met de genoemde delen, maar weten ook allemaal dat het niet een echt rijdbare brommer oplevert met een piekerig karakter en met een beetje pech een dip tussen 3 en 4. Honda paste niet voor niets zelf een 5-bak toe op de met snelle nokjes uitgeruste 50cc-tjes, Dat was geen luxe maar noodzaak. Sneller rijden gaat echt stukken beter en relaxter met een 70cc en ori 50 nok of hooguit OT 70 nok. Er is al heel wat discussie geweest over te snelle nokken op een 50cctje. Dat weet je mogelijk niet, maar dat is juist reden om hier niet meteen zulke harde statements te doen. Technische kennis en ervaring wordt hier doorgaans zeer gewaardeerd, soms is het paarlen voor de zwijnen werpen. In elk geval is dat mijn ervaring.

En Edo ram ik wel in elkaar als ik hem op de BB tegenkom.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Camiel »

BloemBollen (rit)?
Honda SS50 125cc 49cc

gt
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:41
Locatie: delft

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door gt »

veel gediscussieer om niks.

Dat je 80 kan halen met 50cc is een niet te betwisten feit, en geen mening.

Dat het niet erg comfortabel is (mening!) zijn we het allemaal over eens. Dat 70cc een chillere optie is (mening!) zijn we het ook allemaal over eens.

Volgens mij zijn we het allemaal gewoon met elkaar eens, maar in andere bewoordingen en vanuit andere invalshoeken.

Dat herrinnert me ook meteen weer waarom ik het forum op een laag pitje had...

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door NIX »

De een is wat gevoeliger dan de ander.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Online
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Edo »

Voorlopig is een forum bedoelt om te discussiëren, en ja, iedereen geeft feiten een leuk tintje met een mening.

Dus het gaat gewoon goed.

Jordydaxke
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2016 20:23
Bezit: Skyteam 50cc

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Jordydaxke »

Ik heb een dax 50 cc ik krijg hem niet sneller dan 55
Ik heb al een cdi race en andere uitlaat gestoken
Iemand die nog iets weet ik wil hem 70per uur laten gaan

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Dekker »

Wat voor een dax heb je?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door hypercub »

is 65cc geen optie?
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie