CB 50J
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB 50J
niels je lacht je tegenwoordig helemaal scheel hoe hard die mb/mt hokken lopen met een 110cc cilinder.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: CB 50J
Geen flauw idee. ik heb er wel 1 gekend die met 120 of 125cc op een mb8 blok rondreed.
(met alleen een achterrem...)
(met alleen een achterrem...)
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB 50J
zeker gelijk de reden waarom je hem gekend hebt.nielspbr schreef:Geen flauw idee. ik heb er wel 1 gekend die met 120 of 125cc op een mb8 blok rondreed.
(met alleen een achterrem...)
de meeste 110 dingen halen met moeite de 90.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 05 aug 2010 18:09
- Bezit: Honda CB50j
- Locatie: Groningen
Re: CB 50J
mijn CB met een open uitlaat en vastgezet vliegwiel gaat 65, dus moet prima te doen zijn
Hey, careful man there's a beverage here!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: CB 50J
Jeuj! opschep modus!
Mijn XL met cb blokkie met de volgende set-up...
52mm cilinder, dus 75cc
cb50f vliegwiel, dus vervroeging
XR80 PC05 carb, dus rond de 19mm
Ontgrenste XL50 pijp
16-38 vertanding op 14 inch achterwiel
standaard 4bak, kop, nok(?, weet ik niet 100 procent zeker maar volgens mij wel) en spruitstuk tikt de 95 aan!
Dat is GODVERDOMME HARD!
Toeren maakt ie als een malle, vandaag een toerenteller kabel gemonteerd en de naald raakt net de laatste I van Nippon Seiki aan.. Dan begint ie te stotteren(zwevende kleppen?)
80 in de drie! Wel moet ik er bij zeggen dat iets tegenwind of heuvel op de top daalt naar tussen de 80 en 90.
Hij is dan wel verdomde snel op 70-80 km/h, daarna duurt het langer.
Rond de 7000 toeren lijkt ie opeens te gaan vliegen... Daaronder gebeurd er zeer weinig.
Met het standaard XL blok, dus alles origineel(ook carb) op een vervroegend vliegwiel en ontgrenste uitlaat na reed ie 75 km/h met 14-38 vertanding, behoorlijk rap dus. Dit blok was/is onversleuteld en 6500km oud. De uitlaat heb ik nooit mee begrenst gereden, maar met het nog verlatende(!) vliegwiel en verder alles standaard, zelfs tandwielverhouding als op papier) redde ie 55-60. Na het monteren van een vervroegend vliegwiel had ik opeens een klein monstertje onder mijn kont. Dat maakte een wereld van verschil!
Dus mijn advies, investeer in een VVV, het zijn niet voor niks toerenblokjes.
Mijn XL met cb blokkie met de volgende set-up...
52mm cilinder, dus 75cc
cb50f vliegwiel, dus vervroeging
XR80 PC05 carb, dus rond de 19mm
Ontgrenste XL50 pijp
16-38 vertanding op 14 inch achterwiel
standaard 4bak, kop, nok(?, weet ik niet 100 procent zeker maar volgens mij wel) en spruitstuk tikt de 95 aan!
Dat is GODVERDOMME HARD!
Toeren maakt ie als een malle, vandaag een toerenteller kabel gemonteerd en de naald raakt net de laatste I van Nippon Seiki aan.. Dan begint ie te stotteren(zwevende kleppen?)
80 in de drie! Wel moet ik er bij zeggen dat iets tegenwind of heuvel op de top daalt naar tussen de 80 en 90.
Hij is dan wel verdomde snel op 70-80 km/h, daarna duurt het langer.
Rond de 7000 toeren lijkt ie opeens te gaan vliegen... Daaronder gebeurd er zeer weinig.
Met het standaard XL blok, dus alles origineel(ook carb) op een vervroegend vliegwiel en ontgrenste uitlaat na reed ie 75 km/h met 14-38 vertanding, behoorlijk rap dus. Dit blok was/is onversleuteld en 6500km oud. De uitlaat heb ik nooit mee begrenst gereden, maar met het nog verlatende(!) vliegwiel en verder alles standaard, zelfs tandwielverhouding als op papier) redde ie 55-60. Na het monteren van een vervroegend vliegwiel had ik opeens een klein monstertje onder mijn kont. Dat maakte een wereld van verschil!
Dus mijn advies, investeer in een VVV, het zijn niet voor niks toerenblokjes.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: CB 50J
En wil je koppel? Verkoop dan je CB!
Al geeft een grotere cilinder wel degelijk veel meer koppel, het blijven toerenblokjes... Als een tweetakt.
Al geeft een grotere cilinder wel degelijk veel meer koppel, het blijven toerenblokjes... Als een tweetakt.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: CB 50J
die van mij deed (in z'n goede periode:D) ook de 90 wel halen! ook met 50cc!
met 65cc
en 5-bak
en xr80 nokkenas
en 19 carb
en lege uitlaat
en cdi ontsteking haal ik de 70 zonder veel moeite, daarna gaat het wat langzamer naar de 90, maar plat op de tank zit je er zo op
en met sterkere kitaco klepveren kwam de toerenteller naald bij de eerste I in Nippon Seiki:)
oh niek, volgens mij hoort dat stotteren niet hoor! die van mij wil dan gewoon niet verder maar stottert niet
misschien een iets grotere sproeier proberen
met 65cc
en 5-bak
en xr80 nokkenas
en 19 carb
en lege uitlaat
en cdi ontsteking haal ik de 70 zonder veel moeite, daarna gaat het wat langzamer naar de 90, maar plat op de tank zit je er zo op
en met sterkere kitaco klepveren kwam de toerenteller naald bij de eerste I in Nippon Seiki:)
oh niek, volgens mij hoort dat stotteren niet hoor! die van mij wil dan gewoon niet verder maar stottert niet
misschien een iets grotere sproeier proberen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
- Bezit: CB50j
- Locatie: De Meern, Utrecht
Re: CB 50J
Wow, lees ineens mijn verhaal over een vriend met 70cc die ik zoek heb gereden..! Heeft zo te zien een oorlog aan opschepperij geleverd! Volgens mij heb ik 'm niet zoekgereden maar had hij zo'n lichte vertanding dat ik gewoon een hogere top had en mezelf makkelijk door de bochten kon manoeuvreren. Dat probeerde hij maar niet op zijn mt op hoge poten! Geef 'm eens ongelijk!
Maar na deze verhalen gelezen te hebben moet ik toch nog maar eens mijn blokje na gaan kijken...
Maar na deze verhalen gelezen te hebben moet ik toch nog maar eens mijn blokje na gaan kijken...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: CB 50J
50cc
F-nok, anders getimed
xr80 5bak
std kop
16mm ORI kei-hin
zelfbouw uitlaat
95km/h
(racer: 50cc: 127km/h)
F-nok, anders getimed
xr80 5bak
std kop
16mm ORI kei-hin
zelfbouw uitlaat
95km/h
(racer: 50cc: 127km/h)
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB 50J
maar volgens mij is er aan die racer wat meer gedaan.CB-viguur schreef:50cc
F-nok, anders getimed
xr80 5bak
std kop
16mm ORI kei-hin
zelfbouw uitlaat
95km/h
(racer: 50cc: 127km/h)
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: CB 50J
tuurlijk, maar dat eeuwige gezijk dat CB's niet snel kunnen zijnbutt head schreef:maar volgens mij is er aan die racer wat meer gedaan.CB-viguur schreef:50cc
F-nok, anders getimed
xr80 5bak
std kop
16mm ORI kei-hin
zelfbouw uitlaat
95km/h
(racer: 50cc: 127km/h)
mijn caferacertje trok ik de 70cc ssjes mee weg, je moet alleen wel in de toerentallen denken met een CB.
hoewel ik m'n nokkenas dus vertimed had waardoor het ding van 3 tot 13duizend het gewoon goed deed.
vooral geen xr nok, veel te wild voor op straat.
Ideaal zou zijn een xr inlaatnok en een F of zelfs J uitlaatnok. zoiets zit nog in een oud raceblok, trok als een beer.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CB 50J
mij hoor je het niet zeggen dat cb's langzaam zijn.CB-viguur schreef:tuurlijk, maar dat eeuwige gezijk dat CB's niet snel kunnen zijnbutt head schreef:maar volgens mij is er aan die racer wat meer gedaan.CB-viguur schreef:50cc
F-nok, anders getimed
xr80 5bak
std kop
16mm ORI kei-hin
zelfbouw uitlaat
95km/h
(racer: 50cc: 127km/h)
mijn caferacertje trok ik de 70cc ssjes mee weg, je moet alleen wel in de toerentallen denken met een CB.
hoewel ik m'n nokkenas dus vertimed had waardoor het ding van 3 tot 13duizend het gewoon goed deed.
vooral geen xr nok, veel te wild voor op straat.
Ideaal zou zijn een xr inlaatnok en een F of zelfs J uitlaatnok. zoiets zit nog in een oud raceblok, trok als een beer.
volgens mij is het ook maar hoe goed je kan sleutelen en hoeveel kaas je hebt gegeten van wat welke onderdelen doen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: CB 50J
Alle rechtopstaande cylinder brommers zijn langzaam en lelijk.
Life is too short for lousy coffee.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: CB 50J
hypercub schreef:Alle rechtopstaande cylinder brommers zijn langzaam en lelijk.
zoals je ziet, heb je ongelijk
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: CB 50J
Sommigen zijn echt niet om aan te zien en helemaal niet meer vooruit te branden?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.