Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
thomasswaans
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:30
Locatie: Diessen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door thomasswaans »

koop een xr100 blok of crf100 :lol:
HONDA

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door ildert »

thomasswaans schreef:koop een xr100 blok of crf100 :lol:
neegij!
grote klappen, snel thuis

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door ciebie »

meer cc is voor mietjes

ik heb er maar 65 :D

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door storzvogel »

zijn er al resultaten, hoe is dit afgelopen?

jappexe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
Bezit: CB50j
Locatie: Leuven (België)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door jappexe »

F uitlaat heb ik voor 100 gekocht, NOS, en maakte makkelijk 10kmph verschil (Had vvv en zelfde carb bij F als bij ori J uitlaat)
een gashendel kent 10 standen: alles of niets

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door apae01 »

Doe mij ook maar een F uitlaat voor dat geld. Zo goedkoop heb ik ze nog niet voorbij zien komen.
In the beginning there was nothing, which exploded.

jappexe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 dec 2013 00:20
Bezit: CB50j
Locatie: Leuven (België)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door jappexe »

Ja was wat geluk, de man verkocht hem als een "onbegrensde" J-uitlaat naast een begrensde die al eens kort gemonteerd was.

Het was 125,- maar dan nog: geen geld :)
een gashendel kent 10 standen: alles of niets

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door Sissemie »

Ik heb een vraag! Sinds kort samen met ildert een XR100 blok in elkaar gezet. Nu heb ik daar een puntenontsteking bij met een vliegwiel waarvan de pootjes voor de veertjes zijn gebroken... Ik heb ook een tijdje geleden een cdi ontstekingsset van coos matser gekocht. Als ik zou mogen kiezen had ik het liefst de cdi set gemonteerd, ware het niet dat de grondplaat niet hetzelfde is bij de grote blokken als bij de kleine. Weet iemand een grondplaat te vinden die past, of heeft iemand een andere oplossing/ontstekingsset?

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door ildert »

Hee simon...qua spoelen moet je gewoon een mid 90ies xr100 grondplaat hebben....hebben ze bij cms ...wel voor 85€ http://www.cmsnl.com/honda-xr100r-1997- ... ml#results

Vliegwiel weet ik ff niet zekee...pickup lijkt op het oog zelfde plek.

Misschien kun je grondplaat ruilen bij coos?

Edit...volgens cms is vw xr100 ander nummer dan xr80....zegt nog niet alles natuurlijk maar zou wel eens anders kunnen zijn dus

Ebay us
URL: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 11&alt=web
grote klappen, snel thuis

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

ildert schreef: 16 okt 2010 16:03 bij een cb zitten de restricties in:

- carb > vervangen, op een 50cc tje tijd 19mm perfect, 20mm is net ff te groot
- spruitstuk > dremel of xr80
- in/uitlaatkanaal > cb50f kop zoeken (succes!) of een keer met de dremel door je 50j kop.
- onsteking > vervangen, liefst door cdi, jaren 90 modellen xr80 is bolt on spoelen en vliegwiel, anders een vervroegend punten wiel van cb50f
- uitlaat > bij cb zit de hele uitlaat van voor tot achter dicht met een 10mm buis, ik heb hem opgeslepen en een open demper er in gezet. de jap tuners hebben wel kant en klare open uitlaten te koop vanaf 300euro. voor cy weet ik het eigenlijk niet, maar dat zal niet veel beter zijn denk ik.
- nokas > vervangen, xr80 kan, maar is erg hoogtoerig, cb50f is wat meer uitgesmeerd.
- bak > std cb/cy is 4 bak met een lange 4, wil je 50cc veel toeren laten maken, zou ik voor een xr80 5bak gaan. xr100 kan ook, maar die heeft weer een lange 5, dus heeft niet zoveel zin.

vervangen door grotere honda modellen onderdelen kan van bijvoorbeeld de 80cc of 100cc modellen. bij de 80cc is met name de slag van de kruk groter, dus de cylinder langer, ketting en studs dus ook. wil je 100cc honda onderdelen gebruiken zit niet alleen aan het hele topend, maar ook de carters, daar de krukaslagers groter zijn....en de koppeling wordt dat ook meer platen (50&80cc is 3 plaats, 100cc is 4 plaats)

de 50cc opboren naar 75cc kan ook, zij de zogenaamde zeta kits. kun je je standaard kruk en kop gebruiken.

dan heb je nog de jap tuners, daytona heeft bore-up kits voor korte (50) en lange (100) slag met alle bijbehorende toeters en bellen. prijzen geen idee, reken op veel.

ik zelf rij met een cb50 - 50cc blokje met

- xr80 5bak
- xr80 cdi ontsteking met verlichting
- keihin pc 19mm carb (type 05 of 07, weet ff niet)
- cb50f nokas
- open uitlaat, zelf verlast.
- gedremelde kop & spruitstuk

redelijk budget oplossing, bak was 100 euro, cdi 100 euro, carb 50 euro, nokas 50 euro, uitlaat kost niks extra, kop en spruit kost ook niks extra, maar rijdt toch een fatsoenlijke 80~85 kmph. grootste winstpunt was de uitlaat btw!

voor mijn cy ben ik bezig met een cb50/xr80 combi:

- cb50 carters en oliepomp met teller aandrijving
- xr80 bak (reken op zo'n 100 euro)
- xr80 topend (gaat toch richting de 250 euro)
- xr80 cdi (zo'n 100 euro dus)
- xr80 pc10c 20mm carb (rond de 50 euro)

ik heb nog geen idee hoe het loopt, blok is wel bijna af, maar de cy zelf staat nog in de stijgers en heb nog geen uitlaat ;)

owh, zwakke punten van staande cylinders: de nokaslagering is wat kleiner en loopt dus ook iets eerder in....ohw toch nog 1; de kettingspanner is grotendeels van kuntstof en wil nog wel eens scheuren bij bovenste ophangpunt....maar verder, super blokjes!
Dit zijn de gouden berichten zie ik....dankjewel, ik las even mee als nieuweling.

Heb gisteren een leuke CB50 gekocht (Caferacer), heb geen idee wat ik gekocht heb, ik heb er niet op gereden, alleen een keer gestart. Volgens de eigenaar moest ie makkelijk 80 KM/h lopen....Ik heb een paar fotootjes gemaakt, kunnen jullie me vertellen wat er op zit? Ontsteking / uitlaat / carburateur. En waar dient het open nippeltje voor waar geen slangetje op zit op de carburateur? Mag dat open blijven? Verder zie ik een groen/rood draadje achter het vliegwiel wat niet goed vast lijkt te zitten, als ik het goed opgezocht heb is dit van de neutraal schakelaar, maar omdat mijn CB zonder accu is zal dat niet werken of toch?Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door ildert »

hee mooi man, pc07 is een 19mm carb, top carb nooit meer weg doen.
uitlaat ziet aftermarket uit, zal dus wel open zijn, das ook mooi.
ik vraag me alleen wel af hoe dit gelopen kan hebben....je benzineleiding zit op de ontluchting en had op de nippel ernaast moeten zitten :)
onsteking is een punten onsteking met verlater, ik vermoed vastgezet als ie 80 loopt (wat theoretisch mogelijk is met 19mm en open uitlaat)
is het een 4bak?
grote klappen, snel thuis

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

ildert schreef: 30 okt 2020 16:57 hee mooi man, pc07 is een 19mm carb, top carb nooit meer weg doen.
uitlaat ziet aftermarket uit, zal dus wel open zijn, das ook mooi.
ik vraag me alleen wel af hoe dit gelopen kan hebben....je benzineleiding zit op de ontluchting en had op de nippel ernaast moeten zitten :)
onsteking is een punten onsteking met verlater, ik vermoed vastgezet als ie 80 loopt (wat theoretisch mogelijk is met 19mm en open uitlaat)
is het een 4bak?
Ooh goed dat je het zegt, gisteren bij het ophalen van de brommer heeft de goede man de brandstoftank helemaal leeg laten lopen, omdat ik 'm achter in de auto meegenomen heb. Hij zal het slangetje per abuis verkeerd terug gestoken hebben waarschijnlijk. Scheelt mij een hoop ergernis deze opmerking van je waarschijnlijk, want zo had ik 'm nooit aan de gang gekregen dus haha

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

OccaJohn1965 schreef: 30 okt 2020 17:11
ildert schreef: 30 okt 2020 16:57 hee mooi man, pc07 is een 19mm carb, top carb nooit meer weg doen.
uitlaat ziet aftermarket uit, zal dus wel open zijn, das ook mooi.
ik vraag me alleen wel af hoe dit gelopen kan hebben....je benzineleiding zit op de ontluchting en had op de nippel ernaast moeten zitten :)
onsteking is een punten onsteking met verlater, ik vermoed vastgezet als ie 80 loopt (wat theoretisch mogelijk is met 19mm en open uitlaat)
is het een 4bak?
Ooh goed dat je het zegt, gisteren bij het ophalen van de brommer heeft de goede man de brandstoftank helemaal leeg laten lopen, omdat ik 'm achter in de auto meegenomen heb. Hij zal het slangetje per abuis verkeerd terug gestoken hebben waarschijnlijk. Scheelt mij een hoop ergernis deze opmerking van je waarschijnlijk, want zo had ik 'm nooit aan de gang gekregen dus haha
4 bak of 5 bak, ik ga het nu checken in de huiskamer haha....zelfs dat weet ik niet.

Volgens mij 5 bak...kan zo te voelen 4 keer opschakelen vanuit neutraal.
Wist niet dat er ook 4 bakjes waren, is 5 bakje leuker? Beter?Afbeelding

peer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 feb 2017 18:36
Bezit: skyteam gorrilla
TDM 850
Sparta met custom made
Oldsmobile cutlass cruiser 1980
gsx 1400
chevrolet hhr
Locatie: Zutphen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door peer »

mooie fiets! :shock:
een kleinigheidje heb je altijd!

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

ildert schreef: 30 okt 2020 16:57 hee mooi man, pc07 is een 19mm carb, top carb nooit meer weg doen.
uitlaat ziet aftermarket uit, zal dus wel open zijn, das ook mooi.
ik vraag me alleen wel af hoe dit gelopen kan hebben....je benzineleiding zit op de ontluchting en had op de nippel ernaast moeten zitten :)
onsteking is een punten onsteking met verlater, ik vermoed vastgezet als ie 80 loopt (wat theoretisch mogelijk is met 19mm en open uitlaat)
is het een 4bak?
Is dat ook aan het type nr / blok nummer af te leiden of het een 4 of 5 bak is?

Nummer is CB50JE-1111573

Plaats reactie