Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door ildert »

Ha mooi man!

4bak is de standaard, bijna alles wat hier rond rijdt is 4 bak. Mooi gemaakt trouwens...met dikke trommel en alu velgen :D
grote klappen, snel thuis

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

ildert schreef: 30 okt 2020 19:46 Ha mooi man!

4bak is de standaard, bijna alles wat hier rond rijdt is 4 bak. Mooi gemaakt trouwens...met dikke trommel en alu velgen :D
Zo gekocht gisteren, voor wiel naaf schijnt een trommelnaaf van een 125cc te zijn vertelde hij me. Hij zei een schijfrem op zo'n ding is niet mooi, en dit remt super. Kan je aan het blok nummer afleiden dat het een 5 bakje is?

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door ildert »

De 5bakken die hier geleverd zijn is cb50f, ik denk ook dat in het blok staat, de j is duits en had een 4bak.
5bakt trekt net iets makkelijker door, ik vind het fijn rijden iig.

4bak rijdt overigens ook prima met 19mm en open uitlaat hoor.
grote klappen, snel thuis

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

ildert schreef: 30 okt 2020 19:46 Ha mooi man!

4bak is de standaard, bijna alles wat hier rond rijdt is 4 bak. Mooi gemaakt trouwens...met dikke trommel en alu velgen :D
Knap dat jij dat allemaal zo snel ziet vanaf een foto, inderdaad alu velgen met hoge rand zei de man....zegt me allemaal niks. Ook de beide handles schijnen redelijk leuk te zijn, van Cuppini Italy....zegt me niks hahaAfbeelding

Afbeelding

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

ildert schreef: 30 okt 2020 19:53 De 5bakken die hier geleverd zijn is cb50f, ik denk ook dat in het blok staat, de j is duits en had een 4bak.
5bakt trekt net iets makkelijker door, ik vind het fijn rijden iig.

4bak rijdt overigens ook prima met 19mm en open uitlaat hoor.
In het blok staat CB50JE-1111573 dus dat zou betekenen dat het een 4 bak is....maar ik schakel toch echt 4x omhoog volgens mij.
Maar ik heb 'm nog niet laten lopen dus dit is zonder dat de motor draaid.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door nielspbr »

Cb50j is altijd met mechanische schijfrem, en de remtrommels voor een brommer zijn een stuk kleiner, kijk maar naar een cd of ss.
Verder heb ik nog nooit aluvelgen met hoge schouders standaard op een honda bromfiets gezien. Standaard zijn dat normale stalen velgen met op die leeftijd vaak afgebladderd chroom.
Die tank is ook niet origineel voor die fiets, zou best een dream tank kunnen zijn.(of met pech van een ace maar daar ziet die er eigenlijk te netjes voor uit.)
Ofwel de vorige eigenaar is flink bezig geweest en het zou dus best kunnen dat er een xr80 vijfbakje oid in dat blok zit.

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

nielspbr schreef: 30 okt 2020 21:50 Cb50j is altijd met mechanische schijfrem, en de remtrommels voor een brommer zijn een stuk kleiner, kijk maar naar een cd of ss.
Verder heb ik nog nooit aluvelgen met hoge schouders standaard op een honda bromfiets gezien. Standaard zijn dat normale stalen velgen met op die leeftijd vaak afgebladderd chroom.
Die tank is ook niet origineel voor die fiets, zou best een dream tank kunnen zijn.(of met pech van een ace maar daar ziet die er eigenlijk te netjes voor uit.)
Ofwel de vorige eigenaar is flink bezig geweest en het zou dus best kunnen dat er een xr80 vijfbakje oid in dat blok zit.
Dat was ook de bedoeling van de vorige eigenaar, om er een café racertje van te maken, dus er is inderdaad weinig origineel aan, het doel was om er iets leuks van te maken, café racers zijn nooit origineel toch. Ik ken er verder helemaal niks van ,en weet dus ook niet wat een XR80 is.... maar hij vertelde me dat hij het blokje uitbesteed heeft aan een echte Honda man uit de racerij, de man schijnt inmiddels mentaal problemen te hebben (mentale ziekte). Zal iemand uit Noord-Holland geweest moeten zijn.

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

nielspbr schreef: 30 okt 2020 21:50 Cb50j is altijd met mechanische schijfrem, en de remtrommels voor een brommer zijn een stuk kleiner, kijk maar naar een cd of ss.
Verder heb ik nog nooit aluvelgen met hoge schouders standaard op een honda bromfiets gezien. Standaard zijn dat normale stalen velgen met op die leeftijd vaak afgebladderd chroom.
Die tank is ook niet origineel voor die fiets, zou best een dream tank kunnen zijn.(of met pech van een ace maar daar ziet die er eigenlijk te netjes voor uit.)
Ofwel de vorige eigenaar is flink bezig geweest en het zou dus best kunnen dat er een xr80 vijfbakje oid in dat blok zit.
En een ACE tank is slecht begrijp ik...?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door nielspbr »

Dan moet je een honda dream en een skyteam ace even naast elkaar zetten voor een zoek de verschillen. Het origineel is netter.

OccaJohn1965
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2020 11:10
Bezit: Honda CB50 caféracer en Honda MB5 1980 (laatste is 2-takt, sorry)

Re: Tuning/Techniek Sleutelen CY/CB blok

Bericht door OccaJohn1965 »

Uiteraard maar dit heeft niks met een Ace te maken toch...is gewoon Honda.

Plaats reactie