c320s wat sneller maken
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: c320s wat sneller maken
wil je zo'n 310/320 sneller maken moet je eigenlijk meerdere dingen tegelijk aanpakken.
Een grotere carb heeft eigenlijk geen zin door de kleine inlaat en kleppen bij een standaard kopje. Enige wat voor meer pit zorgt is een vervoegend vliegwiel(mijnes is al verkocht overigens) en inderdaad een c110 zuiger.
Wil je het echt goed doen, kom je op meer uit...
Zo heeft een Belgisch type 3 S blok(die de 80 zouden moeten halen) een allu kop(zoals c110), met grotere kleppen en kanalen. een precies 19mm carburteateur, hoge druk zuiger, dikkere stoterstangen en een vervroegend vliegwiel. Of de nok ook feller is? geen idee, die heb ik nog niet kunnen vergelijken met een nl nokje.
Heb zelf momenteel zo'n blokje onder mijn 310 zitten, wat de top is? geen idee... 1 ik heb geen teller, 2 hij is nog veels te licht vertand. Wel heeft het 10x meer pit als een standaard nl blokje... en maakt het toeren, daar word je bang van. 11000 toeren
Enkel is aan al deze onderdelen erg lastig te komen op de zuiger na, die is nieuw te bestellen... De rest is gewoon zoeken...
Wat voor mee koppel zal zorgen is meer cc, alleen vraag ik me af in hoevere dat goed gaat... Leertouwer verkoopt 65cc kitjes... en honda heeft zelf een c105(trail) geleverd. 55 cc dus. die zuiger cilinder zouden moeten passen.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat dat wel redelijk de max is, door het big-end dat enkel spatsmeering krijgt.
met 55cc wil ik nog een keer proberen, als ik budget er voor heb
Een grotere carb heeft eigenlijk geen zin door de kleine inlaat en kleppen bij een standaard kopje. Enige wat voor meer pit zorgt is een vervoegend vliegwiel(mijnes is al verkocht overigens) en inderdaad een c110 zuiger.
Wil je het echt goed doen, kom je op meer uit...
Zo heeft een Belgisch type 3 S blok(die de 80 zouden moeten halen) een allu kop(zoals c110), met grotere kleppen en kanalen. een precies 19mm carburteateur, hoge druk zuiger, dikkere stoterstangen en een vervroegend vliegwiel. Of de nok ook feller is? geen idee, die heb ik nog niet kunnen vergelijken met een nl nokje.
Heb zelf momenteel zo'n blokje onder mijn 310 zitten, wat de top is? geen idee... 1 ik heb geen teller, 2 hij is nog veels te licht vertand. Wel heeft het 10x meer pit als een standaard nl blokje... en maakt het toeren, daar word je bang van. 11000 toeren
Enkel is aan al deze onderdelen erg lastig te komen op de zuiger na, die is nieuw te bestellen... De rest is gewoon zoeken...
Wat voor mee koppel zal zorgen is meer cc, alleen vraag ik me af in hoevere dat goed gaat... Leertouwer verkoopt 65cc kitjes... en honda heeft zelf een c105(trail) geleverd. 55 cc dus. die zuiger cilinder zouden moeten passen.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat dat wel redelijk de max is, door het big-end dat enkel spatsmeering krijgt.
met 55cc wil ik nog een keer proberen, als ik budget er voor heb
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Re: c320s wat sneller maken
De nokkenas is ook sneller, en de carburateur is 17mm, maar dat zijn allemaal details. Die stoterstangen die dikker
zijn is nieuw voor me, dat wist ik niet.
Maargoed, ik denk persoonlijk dat je wel wat winst haalt met een iets grotere carburateur dan orig. mini. Maar
het maximum zal wel rond 15mm liggen, inderdaad in verband met de kanalen.
Groeten,
Dennis
zijn is nieuw voor me, dat wist ik niet.
Maargoed, ik denk persoonlijk dat je wel wat winst haalt met een iets grotere carburateur dan orig. mini. Maar
het maximum zal wel rond 15mm liggen, inderdaad in verband met de kanalen.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: c320s wat sneller maken
carb is 19mm, ceker weten... zojuist nog nagemeten. Al blijft het door de niet exact ronde vorm het discutabel. het spruitsuk is igg wel precies 19mm...Dennis schreef:De nokkenas is ook sneller, en de carburateur is 17mm, maar dat zijn allemaal details. Die stoterstangen die dikker
zijn is nieuw voor me, dat wist ik niet.
Maargoed, ik denk persoonlijk dat je wel wat winst haalt met een iets grotere carburateur dan orig. mini. Maar
het maximum zal wel rond 15mm liggen, inderdaad in verband met de kanalen.
Groeten,
Dennis
maar ach, doet er ook niet toe...
weet nu igg wel dat de nok ook sneller is
hij rijd inmiddels, 3 tanden groter voor als standaard en nog steeds te licht. wel 65km/h op zo'n bord langs de kant van de weg... nu kijken wat ie nog meer wil.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 16 mei 2011 11:23
- Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08 - Locatie: Den Bosch
Re: c320s wat sneller maken
Ik heb gehoord dat er een C90 OT onder kan zonder aanpassingen.. Scheelt een hoop losse onderdelen, tijd en werk
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: c320s wat sneller maken
Het horen... dat scheelt misschien een hoop losse onderdelen, tijd en werk.
Maar passen doet het niet!
Maar passen doet het niet!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
- Bezit: C310S
- Locatie: Amersfoort
Re: c320s wat sneller maken
In de jaren 60 toen ik met mijn C310s reed zat er een belgische set op gekocht bij Struik in Leiden, daar zaten ook andere overbrengings tandwielen krukas versnellingsbak bij. Ook bij mij maakte hij ruim 11000 toeren op de krukas gemeten. Hij liep met wind in de rug en plat erop, op z'n sloffen 75 tot 80 km. En in de 'zucht' van een auto liep ie tegen de 90km. En het verbruik was iets van 1 op 80, dat heeft me altijd verbaasd hoe zuinig hij bleef met al deze spullen. En als de hermandad bij een controle je gas opendraaide konden ze niet horen dat hij zoveel toeren maakte, ze waren al dat 2 takt gegil gewendniek is ik schreef:carb is 19mm, ceker weten... zojuist nog nagemeten. Al blijft het door de niet exact ronde vorm het discutabel. het spruitsuk is igg wel precies 19mm...Dennis schreef:De nokkenas is ook sneller, en de carburateur is 17mm, maar dat zijn allemaal details. Die stoterstangen die dikker
zijn is nieuw voor me, dat wist ik niet.
Maargoed, ik denk persoonlijk dat je wel wat winst haalt met een iets grotere carburateur dan orig. mini. Maar
het maximum zal wel rond 15mm liggen, inderdaad in verband met de kanalen.
Groeten,
Dennis
maar ach, doet er ook niet toe...
weet nu igg wel dat de nok ook sneller is
hij rijd inmiddels, 3 tanden groter voor als standaard en nog steeds te licht. wel 65km/h op zo'n bord langs de kant van de weg... nu kijken wat ie nog meer wil.
Ik heb toen heel wat snelle 2 takten mijn achterlichtje laten zien
Ik zou er heel wat voor over hebben als ik dit soort snelle spullen nog ergens kon vinden.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
Re: c320s wat sneller maken
je komt die spullen nog wel eens tegen hoor, of blokken of opknap honda's waar het op zit.
''UNOX MAN''
Re: c320s wat sneller maken
Heeft er iemand een foto ter vergelijking van zo'n snelle Belg en een langzame Hollandse nokkenas ?De nokkenas is ook sneller
Of evt. de timing van de snelle nokkenas ?
En een plaatje van zo'n alu Belgenkop met mega kanalen plus de bijbehorende diameters van de kleppen en kanalen?
Re: c320s wat sneller maken
Geen afmetingen, wel mooie vgl tussen een 311 en C110 culas. De c110 culas is die met de klep nog in. Zoek en vindt!
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c320s wat sneller maken
Dank je Bram !
Ra ra.. beide zijn C110..
Inlaat van beide koppen is trouwens 17mm.
Blok uit Frankrijk...
Motorblok afkomstig uit Engeland.. Mét C311 kop..
Ra ra.. beide zijn C110..
Inlaat van beide koppen is trouwens 17mm.
Blok uit Frankrijk...
Motorblok afkomstig uit Engeland.. Mét C311 kop..
Re: c320s wat sneller maken
Dat die 311 kop op die franse zou zitten was logischer geweest aangezien je die daar wel nog tegenkomt. Interessant!
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: c320s wat sneller maken
De plaatjes willen niet worden doorgelinkt, dan maar even op de link klikken...
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c320s wat sneller maken
link werkt bij mij ook nietnielspbr schreef:De plaatjes willen niet worden doorgelinkt, dan maar even op de link klikken...
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.