hallo,
mij pa heeft sinds kort een c320s en zorda deze gekeurd is wil hij
het vliegwiel vast zetten en eventueel een iets grotere carb. monteren.
het is een blok met stoterstangen en schuine kleppen, orgineel zit er een 8mm carb. op.
wat zou de verbetering zijn met bijvoorbeeld een 15mm carb? en welke sproeier zal er ongeveer in moeten? of heeft het uberhaupt wel zin om dat te doen?
groeten Dave
c320s wat sneller maken
Re: c320s wat sneller maken
Kun je sleutelen? Dan zou ik een C110 zuiger kopen, en die monteren.
Dan heb je een hogere compressie en meer powerrr. Het blokje moet wel
echt een goeie krukas hebben, anders gaat de boel gegarandeerd snel stuk.
Meestal zijn die krukassen ''redelijk'' en gaat met de standaard spullen heel
lang goed, terwijl voor een SS50 het allang een afkeur zou zijn. Als je de boel
opvoert, op wat voor manier dan ook, moet je daar wel rekening mee houden.
Groeten,
Dennis
Dan heb je een hogere compressie en meer powerrr. Het blokje moet wel
echt een goeie krukas hebben, anders gaat de boel gegarandeerd snel stuk.
Meestal zijn die krukassen ''redelijk'' en gaat met de standaard spullen heel
lang goed, terwijl voor een SS50 het allang een afkeur zou zijn. Als je de boel
opvoert, op wat voor manier dan ook, moet je daar wel rekening mee houden.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Re: c320s wat sneller maken
Kan zelf wel sleutelen dat is het probleem ook niet,
maar het is wel de bedoeling dan het gewoon orgineel blijft.
het vliegwiel vast zetten zorg al trekkracht wat verder in de toeren en met een iets grotere carb. moet hopelijk voor wat meer cilindervulling en dus wat meer koppel zorgen.
het gaat erom dat hij wat makkelijker in een grote groep mee kan komen, niet om echt enorme vermogens te halen.
Gr Dave
maar het is wel de bedoeling dan het gewoon orgineel blijft.
het vliegwiel vast zetten zorg al trekkracht wat verder in de toeren en met een iets grotere carb. moet hopelijk voor wat meer cilindervulling en dus wat meer koppel zorgen.
het gaat erom dat hij wat makkelijker in een grote groep mee kan komen, niet om echt enorme vermogens te halen.
Gr Dave
Re: c320s wat sneller maken
ontsteking ietsje vroeger zetten, zo'n 5 a 8 mm voor F de punten dan laten opengaan.
Je merkt als je te vroeg hebt gezet, doordat hij onderin niet meer oppakt als je gasgeeft.
Je moet dus gewoon zo vroeg mogelijk zetten, maar dat hij nog wel goed oppakt.
Dat helpt al flink, samen met vastzetten van het vliegwiel natuurlijk (al is dit meestal al gedaan)
Je merkt als je te vroeg hebt gezet, doordat hij onderin niet meer oppakt als je gasgeeft.
Je moet dus gewoon zo vroeg mogelijk zetten, maar dat hij nog wel goed oppakt.
Dat helpt al flink, samen met vastzetten van het vliegwiel natuurlijk (al is dit meestal al gedaan)
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: c320s wat sneller maken
is een c320 ontsteking zelfde als een c310? anders heeft niek (is gek) nog een vvv hiervoor liggen, ook dat zal wel wat schelen
Re: c320s wat sneller maken
ik snap dat het op een gegevenmoment geen zin meer heeft,
maar ik denk echt wel dat het scheelt of en 8 of 15mm op zit.
als je vulling hoger is (meer lucht en meer benzine) in de juiste
verhouding dan is de verbranding krachtiger en dus wat meer koppel.
snap dat het ergens ophoudt maar 8mm is wel erg klein.
gr Dave
maar ik denk echt wel dat het scheelt of en 8 of 15mm op zit.
als je vulling hoger is (meer lucht en meer benzine) in de juiste
verhouding dan is de verbranding krachtiger en dus wat meer koppel.
snap dat het ergens ophoudt maar 8mm is wel erg klein.
gr Dave
-
- moppersmurf
- Berichten: 8898
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: c320s wat sneller maken
maar zo ver mij bekent is wil niek zijn snelle c310 spullen niet verkopen. daar zul je dus niet veel aan hebbenciebie schreef:is een c320 ontsteking zelfde als een c310? anders heeft niek (is gek) nog een vvv hiervoor liggen, ook dat zal wel wat schelen
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: c320s wat sneller maken
hij biedt een c320 vvv aan, dus ik denk dat ie er wel vanaf wil, maar weet niet of c310/c320 gelijk zijn? neem aan van welbutt head schreef:maar zo ver mij bekent is wil niek zijn snelle c310 spullen niet verkopen. daar zul je dus niet veel aan hebbenciebie schreef:is een c320 ontsteking zelfde als een c310? anders heeft niek (is gek) nog een vvv hiervoor liggen, ook dat zal wel wat schelen
Re: c320s wat sneller maken
Dat is niet waar. Een grotere carburateur zorgt voor meer koppel over het hele toerengebied. Maar je hebt gelijk dat het vooral effect heeft op de hogere toerentallen.Eric schreef:DJDave schreef:Kan zelf wel sleutelen dat is het probleem ook niet,
maar het is wel de bedoeling dan het gewoon orgineel blijft.
het vliegwiel vast zetten zorg al trekkracht wat verder in de toeren en met een iets grotere carb. moet hopelijk voor wat meer cilindervulling en dus wat meer koppel zorgen.
het gaat erom dat hij wat makkelijker in een grote groep mee kan komen, niet om echt enorme vermogens te halen.
Gr Dave
Grotere carburateur zorgt juist NIET voor meer koppel.
Re: c320s wat sneller maken
Nee. Een grote doorlaat zorgt voor een betere vulling. Zuig zelf maar eens door een rietje of een pvc-buis.Eric schreef:De snelle gasstroom in een kleinere carburateur zorgt toch voor een betere vulling?
Wel proberen hè?
-
- chaly addict
- Berichten: 18806
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: c320s wat sneller maken
Ik heb nog wel een Solex PICT34 valstroomcarb, denk ik.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.