Nokkenassen

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Pico
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:35

Nokkenassen

Bericht door Pico »

Wat voor soorten nokkenassen zijn er te koop en wat is de uitwerking van deze nokkenassen betreffende toeren en extra vermogen?

Ik ben niet op zoek naar hogere toerentallen maar naar meer vermogen in het middengebied. Met een 52mm cilinder met originele Jincheng kop heb ik nog de originele nokkenas. Zal een andere nokkenas het vermogen in het middengebied nog meer kunnen verbeteren?

Voor mijn Innocenti De Tomasso had ik destijds een rally-sprint nokkenas die weliswaar het verrmogen over het hele bereik omhoog krikte maar met name in het middengebied het meeste winst gaf. De race nokkenas voor deze Innocenti gaf alleen een hele hoop topvermogen maar laag en midden waren slecht. Is er voor de Monkey's ook zo'n nokkenas die met name het middengebied verbetert.

Alle info is welkom.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Nokkenassen

Bericht door Lejon »

Ik zou het bij de standaard houden.
Ik reed altijd met een s65 nokkenas , das de snelste 4 bak nokkenas voor honda, maar dan had ik onderin niks en pas helemaal bovenin echt power. Dit rijdt dus niet echt lekker. Nu een standaard nokkenas en ik vlieg voor mn gevoel zowat.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Nokkenassen

Bericht door butt head »

Lejon schreef:Ik zou het bij de standaard houden.
Ik reed altijd met een s65 nokkenas , das de snelste 4 bak nokkenas voor honda, maar dan had ik onderin niks en pas helemaal bovenin echt power. Dit rijdt dus niet echt lekker. Nu een standaard nokkenas en ik vlieg voor mn gevoel zowat.
de s65 gaat niet in een bami geval passen lejon
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Nokkenassen

Bericht door Lejon »

O wacht ja dom natuurlijk gelagerd lekker is dat
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Plaats reactie