Aantal vragen betreft SSje opvoeren
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 29 okt 2010 14:06
- Locatie: Rijsbergen
Aantal vragen betreft SSje opvoeren
Hai
Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een ss50. Ik ben van plan om hem om te bouwen naar classic racer, daarbij hoort natuurlijk een ''beetje'' opvoerwerk.
Plan is eig om een zo hoog mogelijk vermogen te halen met origineel onderblok.
Maar ik heb dus een aantal vragen daarover, dit zijn ze:
1. Wat is beter, originele cilinder op laten boren naar 88cc (of meer voor zover mogelijk, maar ik dacht dat je maximaal 88cc kan doen in origineel carter?) of gewoon kant en klare 88cc cilinder kopen? Naast dat opboren me goedkoper lijkt, denk ik ook dat de originele cilinder van Honda van beter staal gemaakt is dan nieuwe cilinders die te koop zijn...?
En dat daardoor de slijtage weer onder de knie gehouden wordt etc etc etc.
2. Wat zou een leuk nokkenasje zijn voor 88cc met 70 kop, een zo groot mogelijke carburateur als dat de inlaatklep toe staat en nog wat meer snel spul zoals geflowde cilinderkop etc..? Ik dacht zelf aan http://www.rovaza.nl/product/Nokkenas+SS50+Super+Race of kan ik mijn keuze beter op een andere laten vallen?
Wel met glijlagers svp.
3. Is een oliekoeler noodzakelijk? Ik zal sowieso een temperatuurmeter installeren zodat ik kan zien of hij niet te heet wordt, maar ik denk dat het sowieso wel nodig is met bovenstaande setup, of is het geen noodzaak?
En heeft er verder iemand anders nog tips qua opvoeren, waar ik rekening mee moet houden en wat goede combinaties zijn qua onderdelen?
Er zal uiteraard ook het een en ander veranderd worden aan de remmerij en de vering
Alvast heel erg bedankt voor de tips!
Groeten, Paul.
Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een ss50. Ik ben van plan om hem om te bouwen naar classic racer, daarbij hoort natuurlijk een ''beetje'' opvoerwerk.
Plan is eig om een zo hoog mogelijk vermogen te halen met origineel onderblok.
Maar ik heb dus een aantal vragen daarover, dit zijn ze:
1. Wat is beter, originele cilinder op laten boren naar 88cc (of meer voor zover mogelijk, maar ik dacht dat je maximaal 88cc kan doen in origineel carter?) of gewoon kant en klare 88cc cilinder kopen? Naast dat opboren me goedkoper lijkt, denk ik ook dat de originele cilinder van Honda van beter staal gemaakt is dan nieuwe cilinders die te koop zijn...?
En dat daardoor de slijtage weer onder de knie gehouden wordt etc etc etc.
2. Wat zou een leuk nokkenasje zijn voor 88cc met 70 kop, een zo groot mogelijke carburateur als dat de inlaatklep toe staat en nog wat meer snel spul zoals geflowde cilinderkop etc..? Ik dacht zelf aan http://www.rovaza.nl/product/Nokkenas+SS50+Super+Race of kan ik mijn keuze beter op een andere laten vallen?
Wel met glijlagers svp.
3. Is een oliekoeler noodzakelijk? Ik zal sowieso een temperatuurmeter installeren zodat ik kan zien of hij niet te heet wordt, maar ik denk dat het sowieso wel nodig is met bovenstaande setup, of is het geen noodzaak?
En heeft er verder iemand anders nog tips qua opvoeren, waar ik rekening mee moet houden en wat goede combinaties zijn qua onderdelen?
Er zal uiteraard ook het een en ander veranderd worden aan de remmerij en de vering
Alvast heel erg bedankt voor de tips!
Groeten, Paul.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
85cc is maximaal tussen ori cartertjes.
anders moet je ze uitboren/vijlen/kotteren.
Tevens heb je een grotere oliepomp nodig.
en een OT70(achtige kop) is inderdaad de beste keuze.
Nokken zal ik niet zomaar aan beginnen, dat licht net wat ingewikkelder.
Tevens zou ik de carb niet gelijk max max willen, dit in combi met felle nok maakt een vervelend zenuwachtig blok.(voor normaal onder een brommertje)
Olie koeler is pas nodig als je echt het max er uit wilt halen, en constant max rijd.
In de ontsteking zit overigens een grote hoeveelheid winst.
Echter is mijn tip, koop eerst maar een ssje... en begin rustig aan...
Je ziet zoveel mensen met de meest wilde plannen en duurste pijpen, maar die blijven meestal maar aankloten...
anders moet je ze uitboren/vijlen/kotteren.
Tevens heb je een grotere oliepomp nodig.
en een OT70(achtige kop) is inderdaad de beste keuze.
Nokken zal ik niet zomaar aan beginnen, dat licht net wat ingewikkelder.
Tevens zou ik de carb niet gelijk max max willen, dit in combi met felle nok maakt een vervelend zenuwachtig blok.(voor normaal onder een brommertje)
Olie koeler is pas nodig als je echt het max er uit wilt halen, en constant max rijd.
In de ontsteking zit overigens een grote hoeveelheid winst.
Echter is mijn tip, koop eerst maar een ssje... en begin rustig aan...
Je ziet zoveel mensen met de meest wilde plannen en duurste pijpen, maar die blijven meestal maar aankloten...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
overigens, met zo'n naam moet je haast wel uit Ommen komen
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 29 okt 2010 14:06
- Locatie: Rijsbergen
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
Hmm hmm, okee. Waarom zou je niet willen beginnen aan andere nok?
Tuurlijk doe ik rustig aan, het wordt een langlopend project en ik wil niet alles snel gaan doen, zit al een hele tijd met het plan in m'n hoofd.
Om een beetje speels blokje te hebben (niet extreem natuurlijk) vind ik wel leuk.
Tips qua ontsteking? Is het goed mogelijk om met contactpunten te blijven rijden icm vervroegend vliegwiel of is het noodzaak om een cdi ontsteking aan te schaffen (liever niet).
Bedankt voor alle tips, dit maakt een hele hoop voor me duidelijk.
En nee, ik kom niet uit Ommen, waarom zou je dat denken? :p
Kom uit Rijsbergen, dat ligt onder Breda in Noord-Brabant.
Groeten!
Tuurlijk doe ik rustig aan, het wordt een langlopend project en ik wil niet alles snel gaan doen, zit al een hele tijd met het plan in m'n hoofd.
Om een beetje speels blokje te hebben (niet extreem natuurlijk) vind ik wel leuk.
Tips qua ontsteking? Is het goed mogelijk om met contactpunten te blijven rijden icm vervroegend vliegwiel of is het noodzaak om een cdi ontsteking aan te schaffen (liever niet).
Bedankt voor alle tips, dit maakt een hele hoop voor me duidelijk.
En nee, ik kom niet uit Ommen, waarom zou je dat denken? :p
Kom uit Rijsbergen, dat ligt onder Breda in Noord-Brabant.
Groeten!
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
Kan maar tot 65cc.Eric schreef:Lukt het wel om een van origine 50cc cilinder naar 88cc te boren. Dacht dat 70cc dan al krap wordt voor de rok.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
hang er gewoon een 150cc bami blok onder voor 425pleuro als dat nog niet hard genoeg gaat kan je nog wel eens denken om een nog meer cc blok aan te schaffen.
het leukste is 70cc 70kop dat loopt heerlijk en ook nog wel eens lekker snel
het leukste is 70cc 70kop dat loopt heerlijk en ook nog wel eens lekker snel
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 29 okt 2010 14:06
- Locatie: Rijsbergen
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
Neu, ik wil het graag met zo veel mogelijk originele Honda spullen doen, en ik wil zo veel mogelijk vermogen halen, dus 70cc met 70 kop zal niet voldoen :p
Maar ik zit nog steeds met de vraag dat als ik een ander nokkenas zou nemen, wat toch wel waarschijnlijk is, welke dan het beste zou zijn voor 85/88cc blok?
Maar ik zit nog steeds met de vraag dat als ik een ander nokkenas zou nemen, wat toch wel waarschijnlijk is, welke dan het beste zou zijn voor 85/88cc blok?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
een nt90 blok kopen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
je kunt toch ook een origineel 70cc blok kopen
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
is te min voor hemChristiaan schreef:je kunt toch ook een origineel 70cc blok kopen
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
of een 85cc blokje
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Aantal vragen betreft SSje opvoeren
Wat dacht je dat een NT90 blok is?Christiaan schreef:of een 85cc blokje