Pagina 1 van 5

Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 13:45
door Tedski
Dag heren, dames,

Ik ben aan het kijken naar een superhead voor op mn C90 E-start blokje (52mm, OT70kop),

maar er zijn dus aardig wat varianten.
F5, F7, G5, +R, etc.

Wat zijn de verschillen? Ik weet dat de +R het decompressie systeem heeft, maar wat zijn de andere verschillen?

Alvast bedankt...

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 14:44
door butt head
de +R is niet perse decomppressie.

ik heb ook zitten kijken om de +R die ik heb op een opgevoerd ss blok te proppen maar mijn cilinder diameter was net te klein dat was volgend mij 51mm of zo 85cc

ik zou denk ik eerder de kop die je hebt goed te laten flowen en een snel nokkenasje er in dan dat je zoon duuuuuure kop er op zet.
die daytona 150 koppen heb ik al voor 150 euro voor bij zien komen dat kan je ook nog overwegen. is goekooper dan een takkiwaki kop

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 15:50
door nielspbr
decompressie is +D (niet te verwarren met D-stage)

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 17:02
door Tedski
Maar de +D gaat alleen in +R superheads toch?
De decomp. is optioneel idd.
Hoe groot is de verbrandingskamer van die +R van je dan? 52mm?
Mijn kop is al geflowed met leuk nokje, maar het kan altijd beter 8-)

En die andere superheads? Verschillen daartussen?

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 20:50
door Viperdax
http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm

hier staan het meeste wel geloof ik...

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 21:01
door nielspbr
Je hebt van takegawa nog twee hele lieve kopjes, vers van de pers.

- een desmo kop die, naar wat ik overal vindt, alleen als kit gaat worden geleverd (124/138)
- Een 4V +R sohc

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 21:18
door Tedski
Viperdax schreef:http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm

hier staan het meeste wel geloof ik...
Super!

Thanks. Dus de meeste Superheads hebben oval chambers, dus zuigers vinden/maken wordt tricky?
Of kan ik gewoon mn zuiger voor 70 kop (GB0?) gebruiken?

Hmm, misschien mn kop maar nog verder laten bewerken dan... Maar een Superhead +D lijkt me ook wel wat, misschien krijg mn startmotor het blokje dan wat makkelijker aan...
Decisions, decisions... :)

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 13 dec 2010 23:09
door Tedski
Net ff gezocht naar die desmo head, uber bruut, onbetaalbaar ws.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 14 dec 2010 15:23
door Edo
Desmo is een mooie oplossing, het is niet voor niets Ducati's paradepaardje op de Desmosedici.

- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.

Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.

Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 14 dec 2010 17:24
door koen 50
als je alleen het verschil wil weten tussen desmo en veren, dan moet je het vergelijken met de dohc,
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 14 dec 2010 18:10
door butt head
Edo schreef:Desmo is een mooie oplossing, het is niet voor niets Ducati's paradepaardje op de Desmosedici.

- Klepveren zijn te los; klepveren gaan zweven.
- Strakkere veren verlagen je effectieve vermogen en verhogen slijtage.
- Klepveren gaan resoneren wat zweven veroorzaakt.
- Zwevende kleppen kunnen afbrekende stelen veroorzaken of een klep die de zuiger kopt.

Alles opgelost met desmodromica. Nadelen zijn wel de kostprijs en de compactheid die het vaak verliest van klepveersystemen. Daarbij verliest een desmosysteem van de moderne nok-direct-op-klep systemen door de hogere massatraagheid van de twee tuimelaars in plaats van één of nul.

Ben benieuwd of het op een Honda'tje merkbare/meetbare verschillen oplevert. Wie probeert dat eens even uit? Niemand met geld teveel?
ruik ik daar 22000 toeren :D
of zal het dan al kapot zijn :(

wie sponserd mij zoon kopie zal ik het wel probeeren of 22000 toeren haalbaar is :roll:

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 15 dec 2010 16:44
door Edo
koen 50 schreef:als je alleen het verschil wil weten tussen desmo en veren, dan moet je het vergelijken met de dohc,
de desmo kop heeft namelijk ook 4 kleppen.
Als de DOHC zijn nokken direct op de klep heeft zou het een briljante test zijn;

- veersysteem zonder tuimelaars

VS

- desmosysteem met 8 tuimelaars

Iemand?

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 15 dec 2010 16:57
door nielspbr
fpt's multiair...

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 15 dec 2010 16:59
door butt head
nielspbr schreef:fpt's multiair...
niels praat is niet zo moeilijk

Re: Verschil tussen Superhead varianten?

Geplaatst: 15 dec 2010 18:10
door nielspbr