Power/kwaliteit >100cc blok

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
tomspierings
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2011 20:13
Bezit: Honda CD 50
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door tomspierings »

Ja dat klopt maar ik heb het gehoord van de 4 takt specialist hier in de buurt.
Heb jij ervaring met dit blok?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door butt head »

wie wil er nou zijn bami blok dat pang heeft gezegd oplappen
kost je vaak meer dan een nieuw bami blok
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

tomspierings
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2011 20:13
Bezit: Honda CD 50
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door tomspierings »

Het is maar een vraag..
En ik denk dat onderdelen vervangen niet net zo duur is als een nieuw blok.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door nielspbr »

Het is meestal ook niet nodig om gelijk het hele blok te vervangen, alleen bami onderdelen zijn iets lastiger te vinden als ori honda delen.
Je moet de sites voor de onderdelen weten te vinden.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Het is meestal ook niet nodig om gelijk het hele blok te vervangen, alleen bami onderdelen zijn iets lastiger te vinden als ori honda delen.
Je moet de sites voor de onderdelen weten te vinden.
en dan moet je nog hopen dat die site de onderdelen heeft die op het blok passen die je hebt.

maar ja als je bami blok de krukas goed kapot is gelopen dan is het de moeite niet meer om er aan te beginnen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door NIX »

Bijna alles is gewoon te krijgen. Ik heb laatst kicktandwieltjes uit engeland laten komen voor mijn 140 blokje. Je moet alleen heel goed kijken welk systeem je hebt, het is het soms net niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

tomspierings
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2011 20:13
Bezit: Honda CD 50
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door tomspierings »

butt head schreef:
nielspbr schreef:Het is meestal ook niet nodig om gelijk het hele blok te vervangen, alleen bami onderdelen zijn iets lastiger te vinden als ori honda delen.
Je moet de sites voor de onderdelen weten te vinden.
en dan moet je nog hopen dat die site de onderdelen heeft die op het blok passen die je hebt.

maar ja als je bami blok de krukas goed kapot is gelopen dan is het de moeite niet meer om er aan te beginnen.

Dat is precies wat ik zei maar goed hierboven staat al dat de onderdelen te vinden zijn.. ik heb zelf dit blok niet maar was er gewoon geïnteresseerd :wink:

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door Midnight Creations »

ok, ik heb het topic net doorgelezen en er is geen 1 blok wat er tussenuit springt kwa antwoorden...

Welk merk is nou volgens de ervaringen hier het meest populair/gewild/gebruikt in de categorie110+ cc's?
Als je jong blijft, sterf je nooit

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door nielspbr »

All of the above. Bij de één gaat het langer mee als bij de ander.

over 120cc hoor je bijna niemand meer.

Mensen scoren budget 140blokjes op fleabay (lifan/ducar/yx/krp....)

De YX150/160/170/180 en ZS155 blokken met kawakoppen, de een vind ze spuuglelijk, de andere vind het wel mooi, nadeel, de blokken zijn groot, bij plaatwerkframes als een dax moet je wat ruimte maken om de dikkere ophanging goed op zijn plaats te krijgen. bij een originele honda monkey of jc singa zit je voorwiel in de weg.
Even opletten met wat je koopt wat betreft de honda of kawasakitype in en uitlaat aansluitingen.

De 150 blokken die er minder lomp uitzien, de lifan 150, de andere yx150. iedereen heeft daar ook weer zijn mening over. (ik heb mijn reeds gebruikte lf150 als reserveblok in de schuur opgeborgen)

Heb er iets meer voor over, dan zijn er ook nog de daytona 125 en 150, dat zijn blokken die je uit de doos in een pitbike kan schroeven, afstellen en een wedstrijdje rijden.
(In mijn motormonkey hangt momenteel een 150cc versie, ding gaat als een malle als je dat wilt en vibreert minder als m'n ouwe lf150. Sneller weet ik niet, wel een sterker middengebied met zelfde carb en uitlaat.)


Alternatieven?
Kan ook, een netjes getunede honda nice110 van 123 tot 180cc of een fabrieksblok van kitaco(124) of takegawa(max 148).
(Die laatste 2 zijn trouwens pure raceblokken)

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door Midnight Creations »

Ik heb het al door, ik ga wel een SS50 blokje ombouwen naar 6 miljoen cc's...
Als je jong blijft, sterf je nooit

Harm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:20
Locatie: Groningen

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door Harm »

mijn monkey heeft aardig wat ruige km's gemaakt met een bami blok van een eu per cc (110)
1 x kicken en het ding liep

enige probleem wat ik er mee gehad heb is een scheur int karter, even netjes dicht laten lassen for free

verder gewoon lekker door geracht onder het mom van, stuk? nieuwe kopen.

je hebt ook groothandel nemeco ofzo, daar hebben ze al die bami schijt en kost geen drol.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Power/kwaliteit >100cc blok

Bericht door ivo215 »

De enige ervaring die ik heb met een "dik" imi blok was met mijn 86cc Zongshen.
Dat blok was niet perfect, maar ik heb er ook nooit problemen mee gehad.
Het liep 80km/h op een vlakke weg. Berg op liep het ook 80km/h. En met een pasagier achter op ging het berg op nog steeds 80km/h.
En met het optrekken zat het ook goed. Ik kon met de bobbejaanalndmeeting redelijk meekomen met de snellere jongens.

Problemen met het blok:
Bij een koud blok zat de kickstarter vaak klem. Je moest hem dan in de versnelling zetten en even heen en weer duwen, dan kwam hij weer vrij en kon je gewoon kicken.
Ik heb het blok later verkocht (te veel boetes), en de jongen die hem gekocht had dacht het klem zitten van de kick-as te kunnen oplossen door maar wat harder op het pedaal te trappen. En toen was de kickstarter stuk.
Later heeft Stoterstangen90 het blok gekocht, en met de brommerpulling de koppakking er uit geblazen. Het kan dus zeker wel stuk, maar dan maak je het er zelf eigenlijk wel naar.
Nog een probleem, de koppeling moest regelmatig bijgesteld worden. Hij ging slippen, en door bij te stellen was dat weer op te lossen. Alleen moest je hem heel precies afstellen, anders kwam hij weer niet goed vrij. Maar het was te doen.

Overigens vind ik €425,- voor zo'n blok wel aan de prijs.
Ik zag laatst 140cc Lifan blok met secundaire koppeling in een webshop staan voor €265,-
En een 125cc Lifan met primaire koppeling al voor €199,95, en eentje van een ander merk voor €175,-
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie