Honda SS50 twee plaats koppeling

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door NIX »

Dat maak ik zelf wel uit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5855
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door Jurrien »

Dan snap ik deze
NIX schreef:En even over de opmerking over de 50cc kop en 85cc: een NT C90 heeft op de squishrand na, dezelfde maten als een SS50 kopje. Gaat dus prima.
en deze
NIX schreef:En lekker veel compressie. Een C70 kopje heeft maar een iets grotere inlaatklep en soms ook niet eens. De grootte van de inlaatpoost scheelt vaak ook maar een fractie. Gewoon lekker je SS kopje erop houden. Die dure tunezooi kost een berg en bami gaat ook niet veel bijdragen aan de rijbaarheid.
opmerkingen niet. Want als je met groteboring85cc op je 41.4kruk rijdt heb je weldegelijk een te hoge compressie met een 50-kopje. Te hoog, omdat het snel kapot gaat.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door Kippenverver »

Umitrinko schreef:Bedankt voor de reacties,


Zelf zit er over te denken eerst de koppeling te voorzien van stuggere veren ivm. de prijs van een imitatie koppeling die ik tot op heden alleen bij rovaza http://www.rovaza.nl/product/Basic+2-plaats+kopp.+set heb gevonden. Tweede hands heb ik geheel niks kunnen vinden.

Ook vond ik een nieuwe koppeling en primair tandwiel voor een zeer schappelijke prijs http://brinkmotoren.nl/default.asp (directe link werkt niet ivm cryptsleutel) staat onder tab >"koppelingen"> "4 takt"

Het primaire tandwiel dat ook op deze site wordt aangeboden heeft 67 tanden. onder de tab > "motorblok onderdelen 4takt"

Gezien het plaatje zou ik zeggen dat het moet passen. Kan iemand mij vertellen of deze koppeling (met redelijk kans) zal passen en of het primaire 67 tands tandwiel zal passen?
Misschien kun je beter nog een beetje verder zoeken, je moet zo'n koppeling voor 75 euro ook wel kunnen krijgen. Dan heb je zelfs vaak het deksel er ook al bij.
Ga heen en vereenvoudig u!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door NIX »

Jurrien schreef:Dan snap ik deze
NIX schreef:En even over de opmerking over de 50cc kop en 85cc: een NT C90 heeft op de squishrand na, dezelfde maten als een SS50 kopje. Gaat dus prima.
en deze
NIX schreef:En lekker veel compressie. Een C70 kopje heeft maar een iets grotere inlaatklep en soms ook niet eens. De grootte van de inlaatpoost scheelt vaak ook maar een fractie. Gewoon lekker je SS kopje erop houden. Die dure tunezooi kost een berg en bami gaat ook niet veel bijdragen aan de rijbaarheid.
opmerkingen niet. Want als je met groteboring85cc op je 41.4kruk rijdt heb je weldegelijk een te hoge compressie met een 50-kopje. Te hoog, omdat het snel kapot gaat.
Ik ga je pijn doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Umitrinko
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2011 21:08

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door Umitrinko »

okee,

Ik snap dat een "originele" 2 plaats koppeling van een sl of ct het mooist is. maar die kan ik echter niet vinden. Ook nieuwe een tweeplaats koppeling kan ik niet voor een schappelijke prijs vinden. ( rovazaa,leertouwer,daxdodo,luc de bondt,loef, etc.)

Kan iemand mij vertellen of dat bami spul wat ze in sommige pitbikes doen ook past?

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door niek is ik »

dat past, afhankelijk van wat voor pitbike natuurlijk.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door Kippenverver »

Ken je Coos matser? Die verkoopt vrij vaak van dat spul.
Ga heen en vereenvoudig u!

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1334
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door ildert »

als je het niet morgen hoeft te hebben > ebay.com zoeken naar cl70 clutch, staat er altijd wel een op. is zat van. koop wel gebruikt, er staat ook nieuw op voor een paar tientjes, maar das zeker weten chinees.

'honda (cl70,cl 70,cl-70) clutch' > http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Tr ... ccessories

36$ buy now + nog 30$ verzenkosten = 70$ = 50euro...en dan heb je nog een wel werkende ook.

ohw..let op dat je beide tandwielen erbij krijgt zoals bij bovenstaande, die zijn anders dan die van een enkelplaats 4bak die we hier van de ss kennen.
Umitrinko schreef:okee,

Ik snap dat een "originele" 2 plaats koppeling van een sl of ct het mooist is. maar die kan ik echter niet vinden. Ook nieuwe een tweeplaats koppeling kan ik niet voor een schappelijke prijs vinden. ( rovazaa,leertouwer,daxdodo,luc de bondt,loef, etc.)
grote klappen, snel thuis

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1334
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door ildert »

en als het echt voor niks moet > nemeco > http://www.groothandel-nemeco.nl/winkel ... p-179.html

...heb je het primaire tw en deksel er al bij, nou alleen het sec tw nog....maar die hebben ze vast ook wel voor een paar euro.
grote klappen, snel thuis

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Honda SS50 twee plaats koppeling

Bericht door Lejon »

Ik heb ook veel last gehad van mijn koppeling bij 70cc 50 kop slipte die al als een malle maar ik had ook een gare kabel. Ik kon uiteindelijk voor 50 euro zo een koppeling kopen ik heb hem gemonteerd en het rijdt echt heerlijk. Het gaat veel soepeler en hij pakt altijd, geen slipt meer gehoord sindsdien. En meerdere mensen hier hebben er nog 1 te koop dus dan zou ik even sparen en het zo doen.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Plaats reactie