Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
puntenslijper
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door puntenslijper »

Met onderin en in het midden bedoel je toeren van 0 tot pak hem beet 6.500 ofzo?
Dan is dat sowieso geen optie, wil wel gewoon normaal laag toerig kunnen blijven rijden.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door Edo »

Dan moet je geen scherpe nok nemen. Alsnog wil ik je adviseren om ALS je harder wil gewoon voor 70cc-50kop met de standaard nok te gaan. Rij ik al wat jaartjes mee en bevalt zeer goed; is ook geen mega-klapper als je op de rollerbank moet of dat soort gezanik en als je vader dat al een motorfiets noemt wens ik je verder veel succes met het tunen in combinatie met goedkeuring van je pa;)

Zijn een hoop 50cc'tjes (denk aan tweetakt) die 2 keer zoveel vermogen hebben als mijn 70cc'tje.

Verder succes met alles :D

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door NIX »

Waarom worden er scherpe nokken en zelfs een 3-klepskop genoemd als eigenlijk niemand de huidige setup weet?

Wat voor tandwielen zitten erop? Al heeft Pipo de clown ze uitgezocht en gemonteerd, ga tandjes tellen. Wat voor carb zit erop? Wat voor uitlaat zit erop? Laat dat eerst even weten, anders krijg je alleen wat in het wilde weg schieten antwoorden.

Als het ding 50cc moet blijven, zet er dan gewoon een 16mm op met een uitlaat die wat minder beperkt dat een volledig originele. Dan kan ie wat vrijer ademhalen, zijn meer toeren mogelijk en iets meer vermogen en kun je daar je uiteindelijke overbrenging op afstemmen.

70cc met een kleine carb levert een blokje op met lekker veel koppel. Een berg of wat wind tegen boeit dan niet, hij kachelt gewoon lekker door. Qua uiterlijk zie je er niets aan. Qua motorloop heb je een mooi rustig pruttelend blokje

3-Klepskop op een 50cc-tje is idioterie. Dat doe je met 110cc die perse over de 100 moet. En als je er verstand van hebt hoe de boel af te stellen.

Snelle nok is echt helemaal nooit een goed idee op 50cc en in 3/4 van de gevallen ook niet met 70 of 90cc. Met een snelle nok levert je blokje alleen nog maar wat vermogen als je boven de 7000 tpm draait. Rijdt dus waardeloos en je loopt altijd te razen. Net of dat niet opvalt. komt ook in de meeste gevallen stelwerk bij omdat alles veel gevoeliger voor exact de juiste afstelling wordt.

En wat denk je zelf als je een brommer opvoert? Gaat alles dan sneller stuk of niet? Natuurlijk slijt alles harder. Een beetje opvoeren kan geen kwaad, en het ligt er verder aan hoe je de boel afragt en of je alles eerst netjes een paar km opwarmt voor je los gaat of dat je kijkt hoe lang het heel blijft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door nielspbr »

Momenteel heeft ie gewoon een standaard 50cc blokje.

En dat van die drieklepper staat niet voor niets tussen haakjes.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door irmin »

puntenslijper schreef: En ik zal nog ff moeten nadenken wat ik nou doe qua power filter.. Die het dan voornamelijk voor het geluid en het makkelijker sleutelen.
Ik vind het geluid lelijk. Maar da's niet het grootste probleem. Die dingen kunnen ab-so-luut niet tegen water. Dus als-ie hald uuit je frame steekt en je rijdt door een plas of er valt een plensbui dan wil je brommer niet meer. Het is nog enigszins te verbeteren door ze regelmatig met filterolie in te spuiten maar dat doen de meeste brommerrijders niet.
cracque frontal

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door rikkieh »

Bij een pbr zal er weinig water bij komen denk ik. Zit overal achter weg gestopt, zelfs met de tank eraf is het een gepriegel om zo'n kreng er op te krijgen. ( En btw, ik heb op mn ss een powerfilter zitten, die naar buiten steekt..maar start altijd. Ook met kou en regen? en loopt dat ook gewoon zoals het hoort..)
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door butt head »

een zb met een k&n power filter gaat goed met water.
ben destijds door plassen gereden dat je er gewoon 10km/h zachter van gaat en een water muur voor je smoel. maar geen enkel plofje dat hij water proefde 8-)

op mijn motor dax ben ik 1 keer stil gevallen door water. dat was een wolkbreuk op de terug weg van de hdd in alphen aan de rijn dat was ook met een k&n filter en het filter hing toen niet onder het frame
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door nielspbr »

Met de pbr nooit last gehad van water, met wat voor filter dan ook.

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door rikkieh »

Nou, ik heb 't goedkoopste en pauperste powerfilter ooit dr onder en doet 't altijd prima.
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door Blootkonijn »

niek is ik schreef:GOD! ik wilde net zeggen...

Uit Ommen zeker?
hebben mensen in Ommen rare nicknames dan? :? :P

8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door nielspbr »

Of je nu 70cc met 49 opschrift hebt of een snelle nok, op de rollenbank ben je toch het bokje.
(70cc rijdt een stuk relaxter, zeker met tegenwind ;) )

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door NIX »

Iedereen hier raadt je een snelle nok op 50cc af, dus haal lekker een snelle nok, zet hem op je 50cc en ga daarna roepen dat het fantastisch loopt. Klaar!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door rikkieh »

NIX schreef:Iedereen hier raadt je een snelle nok op 50cc af, dus haal lekker een snelle nok, zet hem op je 50cc en ga daarna roepen dat het fantastisch loopt. Klaar!
:lol:
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Vragen omtrent powerfilter en CDI voor pbr

Bericht door Edo »

NIX schreef:Iedereen hier raadt je een snelle nok op 50cc af, dus haal lekker een snelle nok, zet hem op je 50cc en ga daarna roepen dat het fantastisch loopt. Klaar!
Ah joh, zit die jongen niet zo te pesten!

Plaats reactie