Honda Novio Pf50 Optrekken

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
jelle956
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:03
Locatie: Velp Gld

Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door jelle956 »

Hallo, ik word helemaal gek dat mijn noof zolangzaam optrekt,
iemand een tip? vervroegend vliegwiel?

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door Mano »

En Blijven fietsen, anders zakt hij zo weer in :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door butt head »

zorgen dat je hard kan fietsen. :D
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door bart beekhuizen »

die dingen staan er niet om bekend dat ze snel zijn helaas. heb je je ondsteking goed afgesteld? en hoe hard loopt ie op top? als je het niet weet kan ik wel even langs komen(huissen), pb maar.
Afbeelding

Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door Mike Mechanic »

Lees mijn onderschrift . . .
ホンダ

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door Henk Veen »

Voor een deel heeft het ook te maken met de koppelingsveren, waarvan in de loop van de tijd de veerkracht minder wordt en de koppeling eerder aangrijpt. Hij ""trekt" waarschijnlijk ook al als je stilstaat. Die veertjes zijn helaas niet los te koop. De hele koppeling is dacht ik ook niet meer te koop.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door Brommert »

Gewoon accepteren dat je Noof langzaam gaat, kun je weinig aan doen.

Wat ik zelf heb gedaan, wel bij een Amigo, maar goed, dat is hetzelfde blokje, lichtere vertanding er op gegooid zodat ie wat harder trekt, en de top nog lager word, langs de RDW en om laten keuren tot snorfiets.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door koen 50 »

bestaan er geen 70cc setjes voor een noof dan?
jeuj!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door Jurrien »

Henk Veen schreef:Voor een deel heeft het ook te maken met de koppelingsveren, waarvan in de loop van de tijd de veerkracht minder wordt en de koppeling eerder aangrijpt. Hij ""trekt" waarschijnlijk ook al als je stilstaat. Die veertjes zijn helaas niet los te koop. De hele koppeling is dacht ik ook niet meer te koop.
Daar had mijn noof ook last van. Als je dan op een noof rijdt die dat probleem niet heeft is het een wereld van verschil.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door Henk Veen »

Eric schreef:Kan je die niet stellen net als bij een puch?
Even gekeken op internet: Ik zie dat een Puch drukveren heeft, een noof heeft trekveren. Mijn Noof heeft daar dus ook last van. Heeft iemand ooit wel eens gekeken naar andere veren? Of de segmenten lichter maken, maar dat heeft ook z'n nadelen (kans op blijven slippen).

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door bonjour »

Bij nummer 5 zie je het veertje.

http://www.cmsnl.com/honda-pc50-little- ... E++05.html

Daar moet toch wel iets op te verzinnen zijn ?

Ander veertje proberen van een vliegwiel ? of het veertje van een rem segment ? Zou dat niet hetzelfde zijn ? (even Honda kennende, is een hoop met elkaar uit te wisselen..)

En anders, dit veertje iets inkorten zodat hij strakker wordt ? (ja, lastig klusje, maar het kan )

Mijn PC50'je heeft het trouwens ook dat hij weg wil rijden als het stationair ploft, vind overigens wel dat hij snel genoeg optrekt.

( overigens zie ik dat dit veertje 13wikkelingen heeft, misschien nuttige info in je speurtocht naar vervangende veertjes , vliegwielen en remmen lijken me waar je moet zoeken.. )
Je maakt internationale wereldfaam onder de PF50 blokjes rijders als je een 'easy to get' vervangend veertje vindt denk ik :mrgreen:

Zoek en gij zult vinden !

Voor me CB77 heb ik ook heel veel moeten improviseren van andere Honda modellen, met succes.

CMSNL bied naar mijn idee altijd een leuke mogenlijkheid om gemakkenlijk onderdelen 'te vinden'

edit : Ik weet niet hoe 'do-able' het is, maar je kan ook het 'gat' waar het veertje in valt op de koppeling opvullen met een klein stripje metaal ofzo.

Een mooi dun stukje metaal zoeken (dikte ? 2mm ofzo ? ) daar een super dun stripje van maken zodat je het in het gat kan doen, dan even mooi dubbel vouwen zodat het blijft zitten en er niet af kan vliegen.
En als je het veertje er nu opdoet, zit het veertje als het goed is iets strakker.

Maar nogmaals, ik kan zo niet echt beoordelen over welke maten we praten en hoe sterk het veertje is, maar ik hoop dat je het idee snapt.

Gewoon het 'gat' waar het veertje in klemt iets kleiner maken, zodat het veertje iets strakker komt te zitten :)

Eureka !

Ik ben een genie, want dit verzin ik zomaar even ter plekke.

*nu kom ik in aanmerking voor de Nobel prijs*
:mrgreen:
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door h5speedje »

goed even een tegenvraag; als je aan het optrekken bent....gaat de motor dan in verhouding veel toeren maken zonder dat er wat gebeurd??
Of kakt de motor gewoon in?? toerental volgt eigenlijk het de wielomtrek vanaf het moment dta je gas geeft??

Beide zorgen dat je slecht optrekt maar verschillende oorzaken..
ALs hij flink toeren maakt maar hij trekt het niet slipt de koppeling gewoon door; of wel de voering is verrot of er zit verkeerde olie in.
Kakt de motor in; zijn de veertjes te slap geworden en zul je dat een beetje op moeten zien te lossen..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Re: Honda Novio Pf50 Optrekken

Bericht door bonjour »

Ik zat trouwens later te denken dat mijn 'plannetje' niet werkt.

De veer en de koppeling gaat 'naar buiten' , ik vergiste mij hierin. :oops:

Wat misschien wel helpt is de veer aan 1 kant een halve slag rond draaien, zodat de veer in principe wat strakker wordt.

Maar ik weet niet of je dat kan doen kwa ruimte.

Dus zegmaar het 'haakje' een slag strakker ronddraaien met een tang, en dan in het oogje van de koppeling doen.
Dan zit het veertje er in principe strakker op, misschien dat het werkt...
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Plaats reactie