moa die van mij loopt heel netjes 60 en dan speelt wind niet eens echt een rol, op een vlakke weg.
rijd al een hele tijd zo zonder problemen, alleen mijn achterste wiellagers klappen er wel eens uit..
Honda Novio Pf50 Optrekken
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Re: Honda Novio Pf50 Optrekken
60 is heel netjes voor een noof, de mijne deed ongeveer 55.
De novio zal nooit een snelle brommer zijn, maar je kan hem best een beetje helpen.
Een vastgezette ontsteking helpt. Zeker als je deze zo vroeg mogelijk af stelt, zonder dat hij problemen krijgt op stationair.
Zorg voor een net cilindersetje en klepjes die goed afdichten, zodat je geen compressieverlies hebt.
De tuimelaartjes netjes afstellen etc. Alle kleine beetjes bij elkaar tellen op.
Controleer ook je achterwiel. Als die niet recht in de achterbrug zit, dan loopt de ketting in een bocht en dat kan een paar km/h kosten.
Je kan ook nog wat rolweerstand verlagen door bijvoorbeeld de bandjes iets harder op te pompen, en hardere achterveren monteren. Dat kan ook weer 2 of 3 km/h schelen. Maar daar wordt het wel minder comfortabel van.
Eventueel kan je zelf een voetpakking maken van dunner pakkingpapier en zo de compressie ietsjes verhogen.
Je kan ook wat spelen met spruitstukken en carburateurs.
De carburateurtjes van een Jincheng of Skyteam dax of monkey passen op je spruitstuk. Die carburateurtjes zijn net een fractie vlotter.
Ook spruitstukken van de C310s/C320s passen er op, al dan niet achterstevoren.
De novio zal nooit een snelle brommer zijn, maar je kan hem best een beetje helpen.
Een vastgezette ontsteking helpt. Zeker als je deze zo vroeg mogelijk af stelt, zonder dat hij problemen krijgt op stationair.
Zorg voor een net cilindersetje en klepjes die goed afdichten, zodat je geen compressieverlies hebt.
De tuimelaartjes netjes afstellen etc. Alle kleine beetjes bij elkaar tellen op.
Controleer ook je achterwiel. Als die niet recht in de achterbrug zit, dan loopt de ketting in een bocht en dat kan een paar km/h kosten.
Je kan ook nog wat rolweerstand verlagen door bijvoorbeeld de bandjes iets harder op te pompen, en hardere achterveren monteren. Dat kan ook weer 2 of 3 km/h schelen. Maar daar wordt het wel minder comfortabel van.
Eventueel kan je zelf een voetpakking maken van dunner pakkingpapier en zo de compressie ietsjes verhogen.
Je kan ook wat spelen met spruitstukken en carburateurs.
De carburateurtjes van een Jincheng of Skyteam dax of monkey passen op je spruitstuk. Die carburateurtjes zijn net een fractie vlotter.
Ook spruitstukken van de C310s/C320s passen er op, al dan niet achterstevoren.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 11 jan 2009 21:39
- Bezit: Opel Corsa B GSI -> 2.0-16v (ombouwproject)
- Locatie: Dokkum
Re: Honda Novio Pf50 Optrekken
Had nog een 12mm ss-50 carburateur liggen, compleet met powerfilter. Daar loopt het Noofje best wel redelijk mee. Maar is idd geen echte sprinter, en altijd lullig dat jij met je helm op constant wordt gelapt door 65+ met blauwe plaat en grijze kop...
Uit frustratie dan maar de opmerking plaatsen " Een Noof en een bejaarde zijn bijna hetzelfde, want als ze stil staan ligt er altijd een plas onder"
Toch de XR500r maar weer eens gaan opbouwen......
Ed
Uit frustratie dan maar de opmerking plaatsen " Een Noof en een bejaarde zijn bijna hetzelfde, want als ze stil staan ligt er altijd een plas onder"
Toch de XR500r maar weer eens gaan opbouwen......
Ed
Grote klappen, snel thuis!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16163
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda Novio Pf50 Optrekken
Vandaar die grijze hoofden op harleys.Dr.Ed schreef:Had nog een 12mm ss-50 carburateur liggen, compleet met powerfilter. Daar loopt het Noofje best wel redelijk mee. Maar is idd geen echte sprinter, en altijd lullig dat jij met je helm op constant wordt gelapt door 65+ met blauwe plaat en grijze kop...
Uit frustratie dan maar de opmerking plaatsen " Een Noof en een bejaarde zijn bijna hetzelfde, want als ze stil staan ligt er altijd een plas onder"
Toch de XR500r maar weer eens gaan opbouwen......
Ed
(Nog een oud engels gezegde: Als er geen plasje olie onder ligt zit er geen olie meer in.)