Honda CB50j tunen

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Hylcke
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:25

Honda CB50j tunen

Bericht door Hylcke »

Hallo,
ik heb een CB50j met een CDI ontsteking (12v) :mrgreen:
hij is voor de rest origineel, en hij rijdt onder normale omstandigdheden 60 km/h@ 8.500 / 9000 toeren
ik wil hem nu iets sneller laten lopen en wat meer power geven zonder al te veel geld uit te geven
want als ik nu in de wind rijdt of met iemand achterop gaat die maar iets van 50/55
de vorige eigenaar zij dat hij met een onbegrensde cdi-unit of een onbegrensde bobine sneller zou gaan.
suggesties?

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door ciebie »

grotere carb, nokkenas, vervroeging, meer cc's, 5-bak

gebruik de zoekfunctie eens :wink:

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door NIX »

Zorg eerst maar eens of je weet of je CDI begrensd, onbegrensd of vervroegend is, en wat voor pukkel je vliegwiel heeft. Zoek ook uit of je uitlaat begrensd is. Als dat allemaal snel is, dan kun je eerst eens een grotere carb erop zetten, eerder heeft andere delen eraan hangen geen zin.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Hylcke
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:25

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door Hylcke »

uitlaat is nog origineel,
maar als ik deze ontgrens/ een ander uitlaatje koop wat is het verschil dan ongeveer?
want het gaat mij er om dat ie ietwat meer kracht heeft.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door ciebie »

Hylcke schreef:uitlaat is nog origineel,
maar als ik deze ontgrens/ een ander uitlaatje koop wat is het verschil dan ongeveer?
want het gaat mij er om dat ie ietwat meer kracht heeft.
5/10 kilometer, mss iets meer..
maar als je de originele 13mm vervangt voor bijv. een goeie 17mm carburateur dan zal het al wat meer aan je eisen voldoen..

Hylcke
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:25

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door Hylcke »

En hoe ontgrens je zo'n uitlaat dan?

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door NIX »

Kijk maar eens in de bocht of die van binnen net zo groot is als ie aan de buitenkant lijkt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Hylcke
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:25

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door Hylcke »

ik zal er in het weekend even naar kijken :shock: maar ik verwacht dat die nog origineel is. dat zei de vorige eigenaar namelijk.

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door Tedski »

Kweenie of de vorige eigenaar nou zo'n super betrouwbare bron van informatie is, aangezien onbegrensde bobines in het vak naast de snelle bougievonkjes liggen.

Bestaat niet.
:wink:

Hylcke
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:25

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door Hylcke »

Onbegrensde bobines bestaan wel, maar ben niet zeker dat ze er ook voor deze brommet zijn.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door nielspbr »

Denk dat je de cdi en de bobine door elkaar haalt. Er bestaan geen begrensde bobines, wel begrensde cdi's.

(een bobine is niets anders als een transformator, een kern met 2 spoelen)

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door NIX »

Dus...:
NIX schreef:Zorg eerst maar eens of je weet of je CDI begrensd, onbegrensd of vervroegend is, en wat voor pukkel je vliegwiel heeft. Zoek ook uit of je uitlaat begrensd is. Als dat allemaal snel is, dan kun je eerst eens een grotere carb erop zetten, eerder heeft andere delen eraan hangen geen zin.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Hylcke
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:25

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door Hylcke »

Je kan bobines ook inzagen.. http://www.j-p-s.nl/index.php?action=pa ... 37&lang=NL hier staan ook een paar.
Hoe kan ik dan zien wat voor pukkel er op mijn vliegwiel zit/of mijn cdi begrenst is?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door nielspbr »

Ik heb eerlijk gezegd bij honda 4taktjes nog niet eerder een gecombineerde cdi/bobine gezien, altijd 2 losse onderdelen.
Als je je vliegwiel wil bekijken het onstekingsdeksel verwijderen (links).

En als je dan toch bezig gaat zet hier dan ook een paar plaatjes neer van het vliegwiel, de cdi en de bobine, dan kunnen wij betere antwoorden geven. (CB'tjes hebben normaal een puntenontsteking en geen cdi.)

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda CB50j tunen

Bericht door NIX »

Hebben we het hier nou over fucking piaggio/puch scooters met gecombineerde CDI/bobines of over Honda's met losse CDI's en losse bobines? Doe nou eens niet zo eigenwijs en luister wat de mensen hier erover zeggen. Men doet zijn best een algemeen gestelde vraag die al 1000x gesteld is toch netjes te beantwoorden en alles beter weten wekt een lichte irritatie op. Vragen mag, maar vraag het dan in plaats van met stelligheid dingen te beweren die onjuist zijn op een manier die eigenlijk laat merken dat hier een stel noobs rondhangt dat er niets van begrijpt.

Kijk naar de pukkel op je vliegwiel die is langwerpig of rond en kijk naar de afmeting van je CDI (smal of dik) of maak er plaatjes van.

Hup, de schuur in!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie