Als je 100 gps km/h wilt halen heb je zelfs aan een YX150 maar nèt genoeg. Wind tegen/rechtop zittend heb ik het dan over. Ik heb een dynootje voorbij zien komen van een stock YX150 op een pitbike met bijgeleverde gasfabriek en die toonde 9,3 kW als ik het goed heb op 8500 toeren ongeveer.Midnight Creations schreef:Mja, zeer veel duidelijke info in dit topic..
Wat ik wil?
Denk rond de 100 gps km's p/u halen zonder daarvoor een half uur op m'n teller te hoeven liggen met m'n hoofd en tussendoor ook lekker kunnen "klooien" met m'n vermogen...
De snelle 70cc's makkelijk m'n uitlaatgas laten ruiken, ook met een rolling start vanaf de 40 of 60 zeg maar...
Veel koppel dus en zo weinig mogenlijk toeren... (Neem aan dat dit dus veel cc's betekend?)
Liefst natuurlijk ook een lange 4, ik heb graag wat toeren over als ik 100 rij, ik rij nooit vol gas op max toerental in de hoogste versnelling, dat kan ik eind 1-2-3 al doen en als ik toeren wilde had ik wel 2-takt blijven rijden. (14ktoeren non stop met de scooters, topvermogen lag daar ook...)
Of een hele lange 3 en een korte ratio 4 daar achter aan... (Misschien ergens wel te laten maken of te "stelen" uit een ander blok?)
Als ik het uitreken met weerstanden etc. klopt dat ongeveer wel. Voor 30 m/s heb je ongeveer 9 kW nodig, rechtop zonder tegenwind.