Injectie vanaf pagina 4

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: SS50 blok tunen

Bericht door Edo »

Midnight Creations schreef:Mja, zeer veel duidelijke info in dit topic..

Wat ik wil?

Denk rond de 100 gps km's p/u halen zonder daarvoor een half uur op m'n teller te hoeven liggen met m'n hoofd en tussendoor ook lekker kunnen "klooien" met m'n vermogen...
De snelle 70cc's makkelijk m'n uitlaatgas laten ruiken, ook met een rolling start vanaf de 40 of 60 zeg maar...

Veel koppel dus en zo weinig mogenlijk toeren... (Neem aan dat dit dus veel cc's betekend?)

Liefst natuurlijk ook een lange 4, ik heb graag wat toeren over als ik 100 rij, ik rij nooit vol gas op max toerental in de hoogste versnelling, dat kan ik eind 1-2-3 al doen en als ik toeren wilde had ik wel 2-takt blijven rijden. (14ktoeren non stop met de scooters, topvermogen lag daar ook...)

Of een hele lange 3 en een korte ratio 4 daar achter aan... (Misschien ergens wel te laten maken of te "stelen" uit een ander blok?)
Als je 100 gps km/h wilt halen heb je zelfs aan een YX150 maar nèt genoeg. Wind tegen/rechtop zittend heb ik het dan over. Ik heb een dynootje voorbij zien komen van een stock YX150 op een pitbike met bijgeleverde gasfabriek en die toonde 9,3 kW als ik het goed heb op 8500 toeren ongeveer.

Als ik het uitreken met weerstanden etc. klopt dat ongeveer wel. Voor 30 m/s heb je ongeveer 9 kW nodig, rechtop zonder tegenwind.

bramdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
Locatie: drachten

Re: SS50 blok tunen

Bericht door bramdax »

Kijk effe op Bayern Biker, en klick dan op leistung/speed dit verhaal klopt aardig maar mocht je het gewicht van een kleine olifant hebben en de stroomlijn van een fietsenhok dan kun het allemaal vergeten, kijk maar eens bij een staandard 125 4T motorfiets wat die kan.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: SS50 blok tunen

Bericht door ciebie »

http://www.bayernbike.de/

dat is iets voor onze fietsfanaten hier! :mrgreen:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SS50 blok tunen

Bericht door nielspbr »

ciebie schreef:http://www.bayernbike.de/

dat is iets voor onze fietsfanaten hier! :mrgreen:
Wel de juiste site opdienen he.... http://www.bayern-biker.de/

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: SS50 blok tunen

Bericht door Edo »

bramdax schreef:Kijk effe op Bayern Biker, en klick dan op leistung/speed dit verhaal klopt aardig maar mocht je het gewicht van een kleine olifant hebben en de stroomlijn van een fietsenhok dan kun het allemaal vergeten, kijk maar eens bij een staandard 125 4T motorfiets wat die kan.
Daarom ging ik ook uit van rechtop zittend en een normaal gewicht. Ik vind het verschrikkelijk als mensen roepen dat hun 50cc 4-takt 100 km/h loopt.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: SS50 blok tunen

Bericht door ReezYard »

Edo schreef: Ik vind het verschrikkelijk als mensen roepen dat hun 50cc 4-takt 100 km/h loopt.
Hoe dat zo? Kan dat niet, of mag dat niet?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: SS50 blok tunen

Bericht door Midnight Creations »

CC's vs Snelheid is absolute onzin... (Zo das eruit:P)

Een 70cc 2 takt kan 6 pk's geven, maar ook 23 pk's.. I rest my case...

Daarom gaat het in die tabel blijkbaar om vermogen vs snelheid, maar zelfs dat gaat mij te ver.

Dingen als luchtvochtigheid, temperatuur, wind, weerstand, en veel meer dan dat hebben invloed op je snelheid met 1 en dezelfde setup...

Ja een 50cc kan wel degelijk 100kmp/u halen
Ja sommige 125cc's halen de 100kmp/u niet


Ik denk dat je een slechte tuner bent als je de (Echte)100 kmp/u niet haalt(Als dat je opzet is) met een 125cc, zelfs met een 4takt...
Als je jong blijft, sterf je nooit

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 blok tunen

Bericht door NIX »

Ah, meneer is deskundig. Ik wacht af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: SS50 blok tunen

Bericht door RobHonda »

En ik ben het gedeeltelijk met Edo eens. De meeste mensen die denken dat ze 100 rijden met 50cc hebben alleen maar grote verhalen over vroeger. Een enkele uizondering haalt die snelheid wel.

De meesten hier knopen dan ook gewoon een 125cc bami lok onder hun brommer en vinden dat ze 'tuner' zijn. Meestal is dit niet eens zon dom idee aangezien er ook erg veel onderdelen kapot worden gevijlt en zo door een andere groep.

Misschien is dat juist wel het leuke van het brommerrijden. Doordat het allemaal wat makkelijker toegankelijk is is het ook niet zo ontzettend prijzig als het een keertje fout gaat. Ik weet zeker dat ik in ieder geval een hoop heb geleerd van het sleutelen aan mijn brommer. Ookal ben ik dan een slechte tuner die de 100 niet haalt..

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: SS50 blok tunen

Bericht door ReezYard »

RobHonda schreef:De meesten hier knopen dan ook gewoon een 125cc bami lok onder hun brommer en vinden dat ze 'tuner' zijn. Meestal is dit niet eens zon dom idee aangezien er ook erg veel onderdelen kapot worden gevijlt en zo door een andere groep.
Aaah ... hier raken we misschien de kern van de discussie. :roll:
Wat is nl. tunen?
Ik gooi een paar balletjes op:
* het fijn-afstellen van je motor, zodat ie mooier, efficienter en millieuvriendelijk loopt
* het opvoeren van je motor, zodat er meer vermogen uit komt
* het vergroten van de cilinderinhoud: "there's no substitute for cubic inches"
* het opleuken van je voertuig: het zgn. "dressen"

Ben benieuwd naar de reacties!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: SS50 blok tunen

Bericht door Midnight Creations »

RobHonda schreef:Ookal ben ik dan een slechte tuner die de 100 niet haalt..
Jij noemt jezelf een slechte tuner, ik niet..

Ik zeg dat je een slechte tuner bent als je de 100km's per uur niet haalt(ALS DAT JE DOEL IS) met 125cc.

Kan gerust zijn dat jij je doel ergens anders hebt liggen, kracht onderin, optrekken dus of wat anders...
Als je jong blijft, sterf je nooit

F!MO
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 mar 2011 13:58
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: SS50 blok tunen

Bericht door F!MO »

ReezYard schreef:
Edo schreef: Ik vind het verschrikkelijk als mensen roepen dat hun 50cc 4-takt 100 km/h loopt.
Hoe dat zo? Kan dat niet, of mag dat niet?
Of het mag: ja
Of het kan: geen idee

Ik durf er wel geld op te zetten dat in 99% van de gevallen dat het gezegd wordt het eigenlijk niet waar is. Dit is precies waar mijn signature vandaan komt...
Gelukkig heb ik snelle spaken en een race-achterlicht!

Klik voor Dax

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: SS50 blok tunen

Bericht door Midnight Creations »

ReezYard schreef:
RobHonda schreef:De meesten hier knopen dan ook gewoon een 125cc bami lok onder hun brommer en vinden dat ze 'tuner' zijn. Meestal is dit niet eens zon dom idee aangezien er ook erg veel onderdelen kapot worden gevijlt en zo door een andere groep.
Aaah ... hier raken we misschien de kern van de discussie. :roll:
Wat is nl. tunen?
Ik gooi een paar balletjes op:
* het fijn-afstellen van je motor, zodat ie mooier, efficienter en millieuvriendelijk loopt
* het opvoeren van je motor, zodat er meer vermogen uit komt
* het vergroten van de cilinderinhoud: "there's no substitute for cubic inches"
* het opleuken van je voertuig: het zgn. "dressen"

Ben benieuwd naar de reacties!
Hopsa, ook hier is idd de kogel door de kerk :mrgreen:

Voor mij heeft de term tuner als betekenis: Het (fijn)afstellen (Dan wel niet aanpassen)van de onderdelen die je op je motorblok gezet hebt of die daar al op/in zaten. Ik denk dat daar erg veel vermogen ligt, vermogen wat een aantal mensen laten liggen...
Als je jong blijft, sterf je nooit

Midnight Creations
4T-MSB addict
Berichten: 923
Lid geworden op: 07 jun 2011 18:15
Bezit: Liefde voor Techniek.
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: SS50 blok tunen

Bericht door Midnight Creations »

NIX schreef:Ah, meneer is deskundig. Ik wacht af.
Niet op het gebied van 4-takt, nog niet iig. Maar ik ben hier om te leren he ;)

En idd, komt tijd, komen prestaties... :wink:
Als je jong blijft, sterf je nooit

Plaats reactie