70cc kit past niet??? Pag. 4

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door rikkieh »

http://www.youtube.com/watch?v=boGXmv06eD0

Dit klinkt wel aardig pittig!
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door nielspbr »

rikkieh schreef:http://www.youtube.com/watch?v=boGXmv06eD0

Dit klinkt wel aardig pittig!
Wil ik best geloven, daar hangt minimaal een 150cc blok aan.
(en ja, de grafiek die ze laten zien is van een 140 blok maar die komt niet in het filmpje voor)

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Arontje91 »

Nee zo'n originele uitlaat wil ik nooit meer. Zo'n ding is zooo ontzetten lastig te monteren/demonteren. Ding heeft 3 ophangpunten, met echt heel weinig speling waardoor ik wel moet forceren. Wil gewoon iets onderlangs rechts.
Ik ga toch voor die carbon geval. Aangezien ik ook de cilinder ga veranderen. Wat geldbesparender :P.
Ik probeerder vandaag mijn kleppen te stellen. Had gewoon zo'n 0.05 mm voeler, maar er zat nog veeeel te veel ruimte tussen, en kreeg dat schrofjes niet verder :? . Stom ding. Nu moet ga ik denk ik ook maar over op een andere kop.

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Thomgun »

Arontje91 schreef:Nee zo'n originele uitlaat wil ik nooit meer. Zo'n ding is zooo ontzetten lastig te monteren/demonteren. Ding heeft 3 ophangpunten, met echt heel weinig speling waardoor ik wel moet forceren. Wil gewoon iets onderlangs rechts.
Ik ga toch voor die carbon geval. Aangezien ik ook de cilinder ga veranderen. Wat geldbesparender :P.
Ik probeerder vandaag mijn kleppen te stellen. Had gewoon zo'n 0.05 mm voeler, maar er zat nog veeeel te veel ruimte tussen, en kreeg dat schrofjes niet verder :? . Stom ding. Nu moet ga ik denk ik ook maar over op een andere kop.
Weet je zeker of je vliegwiel op het goede punt stond?
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door ciebie »

http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 14&t=17605

nee, ik zou toch voor een andere kop gaan

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Arontje91 »

Thomgun schreef:
Arontje91 schreef:Nee zo'n originele uitlaat wil ik nooit meer. Zo'n ding is zooo ontzetten lastig te monteren/demonteren. Ding heeft 3 ophangpunten, met echt heel weinig speling waardoor ik wel moet forceren. Wil gewoon iets onderlangs rechts.
Ik ga toch voor die carbon geval. Aangezien ik ook de cilinder ga veranderen. Wat geldbesparender :P.
Ik probeerder vandaag mijn kleppen te stellen. Had gewoon zo'n 0.05 mm voeler, maar er zat nog veeeel te veel ruimte tussen, en kreeg dat schrofjes niet verder :? . Stom ding. Nu moet ga ik denk ik ook maar over op een andere kop.
Weet je zeker of je vliegwiel op het goede punt stond?
De T stond gewoon keurig omhoog. En hoorde ook geen zuig geluid van als de zuiger naar beneden gaat.
De brommer doet het nu wel, maar liep niet en loopt nog steeds niet gewoon stationair.
ciebie schreef:http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 14&t=17605

nee, ik zou toch voor een andere kop gaan
Heb dit filmpje ook gebruikt ja. Maar hier word de voeler dus gewoon mooi platgedrukt zeg maar. Ik heb een kort filmpje gemaakt. Zal het vanavond uploaden en hier posten.


http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... 8c8589547b

Dit wordt em jongens. Ik pleeg even een belletje of het GK4 is. En dan bestellen en eronder pleuren die hap!

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door koen 50 »

denk niet dat iemand zo gek kan zijn om een nieuwe kop aan te schaffen alleen omdat ie niet stationair loopt.
of ligt dat aan mij?

of lees ik het nou verkeerd?
jeuj!

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Arontje91 »

Ik wil sowieso een 70kop omdat dat beter loopt met een 70cilinder.
En ik ben ook gewoon een vette ei met kleppen stellen. Maar post het filmpje vanavond. Snap dat kleppen stellen gewoon niet :cry: . Die kleine boutje willen gewoon niet verder waardoor me voeler een beetje zou moeten klemmen. Zit nog dik 5mm tussen.
Brommer draait wonderbaarlijk nog wel.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door nielspbr »

Heb je het moertje van het klepstelboutje wel ver genoeg losgedraaid?

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door NIX »

Arontje91 schreef:Ik wil sowieso een 70kop omdat dat beter loopt met een 70cilinder.
En ik ben ook gewoon een vette ei met kleppen stellen. Maar post het filmpje vanavond. Snap dat kleppen stellen gewoon niet :cry: . Die kleine boutje willen gewoon niet verder waardoor me voeler een beetje zou moeten klemmen. Zit nog dik 5mm tussen.
Brommer draait wonderbaarlijk nog wel.
Koop dan maar een 2-takt, want je zal kleppen ATIJD moeten stellen, ook van een nieuwe kop. Je mag het zelf weten, maar je gaat wel vaker commentaar krijgen als je dit soort dingen blijft roepen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door koen 50 »

als het goed is moet dat stelboutje echt er helemaal uitkunnen volgensmij, aan beide kanten.

dus het kan niet zo zijn dat het op een gegeven moment niet meer verder kan,
dan zit het borgmoertje dus tegen de tuimelaar zelf aan.
die moet je er maar eens een heel stuk vanaf draaien, om maar te beginnen.
totdat ie er net niet afvalt zegmaar, dan moet je nog maar eens proberen te stellen.
als het dan nog steeds niet kan dan zit er iets fout gemonteerd. (maar dat kan bijna niet)

succes
jeuj!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door NIX »

Een half slagje is ook zat in de meeste gevallen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Arontje91 »

Nou vanmiddag even belletje gepleegd naar orionmotors. Die man had geen idee of de zongshen kit een GK4 of 6V of 12V was. Maar waarschijnlijk past hij er wel op. Iemand die hier weet of zongshen GK4 is?

Maar die kleppen heh, hierbij het filmpje. Zoals je zit zit er echt vet veel ruimte. En ik probeerde het gewoon eerst met me vingers aan te draaien tot het vastzit. Maar hij zat al heel erg snel vast. De tuimelaar wilde ook niet bewegen. Zat gewoon vast. Zat helemaal geen speling tussen. Je ziet ook hoe makkelijk ik de voeler kan bewegen.

http://www.youtube.com/watch?v=Np9VjD-wjyc

Doe ik nu hier iets fout?

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Tedski »

Ok luister,
Niet elke T van je vliegwiel is de juiste om kleppen op te stellen. Elke draai an je kruk, is een halve draai voor je nok(kenas).

Aan je filmpje te zien staat je nok verkeerd.
Je nok moet met het rondje op het tandwiel op het streepje in je kop staan, terwijl je vliegwiel op T staat.

Dan kan je kleppen stellen. Het principe van je kleppen stellen is heel simpel, je hebt een klein boutje (wat je met je hand probeerde aan te draaien) en een borgmoertje. Dat borgmoertje zorgt ervoor dat het boutje niet van positie verandert. Pak een sleuteltje 9 (soms 8) en draai die moer los. Nu kan je het boutje indraaien tot het voelermaatje. Draai nu de borgmoer vast, terwijl je het boutje vast houdt met een tang ofzo zodat ie niet verandert tijden het borgen.

Klaar.

Tenzij iets serieus kapot is, maar lijkt me niet.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Kippenverver »

Arontje91 schreef:Nou vanmiddag even belletje gepleegd naar orionmotors. Die man had geen idee of de zongshen kit een GK4 of 6V of 12V was. Maar waarschijnlijk past hij er wel op. Iemand die hier weet of zongshen GK4 is?

Maar die kleppen heh, hierbij het filmpje. Zoals je zit zit er echt vet veel ruimte. En ik probeerde het gewoon eerst met me vingers aan te draaien tot het vastzit. Maar hij zat al heel erg snel vast. De tuimelaar wilde ook niet bewegen. Zat gewoon vast. Zat helemaal geen speling tussen. Je ziet ook hoe makkelijk ik de voeler kan bewegen.

http://www.youtube.com/watch?v=Np9VjD-wjyc

Doe ik nu hier iets fout?
Zongshen is GK4
Ga heen en vereenvoudig u!

Plaats reactie