70cc kit past niet??? Pag. 4

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door Arontje91 »

Nja ik voer mijn brommer niet echt op om een auto eruit te trekken. Maar voel voor nu dat hij een beetje meer winst heeft tegenover de 50cc. 20cc is ook niet heel veel meer, maar dacht met de 70kop toch wel ietsje meer:P.

Tevens ben ik erachter gekomen dat er japanse tekens op mijn mikuni sproeier zit. Lijkt me lastig werken, dus heb ik besloten om een keihin/replica aan te schaffen. Als iemand er een heeft liggen hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door nielspbr »

? japanners werken gewoon met cijfers hoor. (een vierkantje met een vierkantje in de hoek is het merkteken van mikuni)

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door Arontje91 »

Ik probeer er wel een foto van te maken. Zijn echt kleine tekens. De bovenkant leek op een 69, maar dat bleek gewoon een vierkantje te zijn met een kruis erin. En aan de onderkant zat 475, maar de cijfers zagen er dan wel weer heel vaag uit.
Morgen maak ik er een foto en plaat ik hier!

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door Arontje91 »

Nou heb net even met de brommert gereden. En volgens de faq carb afstellen, mijn stationairschroef eerst helemaal naar binnen gedraaid en daarna 1,25 naar buiten. Hij begon staionair al hoger te draaien, dus stelde ik mijn luchtschroef ook een beetje naar buiten zodat hij weer een beetje zakte. Toen ik wilde weg rijden kwam hij in 1 niet eens o volle toeren. Hij blubbert gelijk weg. Als ik het gas loslaat loopt hij weer even stationair, maar dan valt hij alsnog valt hij daarna helemaal af.
Het feit dat ik gas geef en dat hij daarna uitvalt is toch en teken van een te grote sproeier?

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door NIX »

Nee. Onzin. Probeer de motor warm te rijden en kijk wat de kleur van de bougie is. Als de motor alleen halfgas wil lopen, kijk dan of het hoger of lager zetten van de gasnaald helpt. Normaal staat de gasnaald meestal op de 1 na laagste stand, dus clipje op de 1 na bovenste groef. In de FAQ staat bij welke gasstand welk deel van de carb afgesteld moet worden. Ben je eigenwijs en wil je het anders doen, dan blijf je hier posten. je luchtschroef staat nu in elk geval goed. Of bijna goed, in elk geval goed genoeg om eerst eens te zien wat er aan de naald en eventueel voor volgas aan de hoofdsproeier veranderd moet worden. Wat voor maat sproeier heb je nu en wat voor merk praten we over? Hoeveel mm carb en hoeveel cc?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door Arontje91 »

Zo eindelijk weer es vrij geweest en weer aan de brommer kunne beunen. Heb carb weer uit elkaar gehaald om te kijken hoe en wat erin zit.
Goed even een duidelijk overzicht maken!

Motor: 70cc, 70kop, GK4 zuiger
Carb: 12mm mikuni, de sproeistuk is ook 12mm. Vet klein dus...

Afbeelding

De sproeier weet ik nog steeds niet. Ik zit eraan te denken dat het een dellortho is. De schroefdraadkant was 5mm.
Afbeelding

Hier de tekens op de sproeiers die moeilijk te lezen zijn. Zoals ik eerder vermelde staat aan de bovenkant iets wat lijk op 67 dat aan elkaar plakt, en de onderkant lijkt op 475. Iemand die er wel iets uit halen kan?
Afbeelding

Nou de hele boel loopt dus vet kut. Heb alle standen van de gasnaald geprobeerd maar dat helpt niet. Heb hem nu op de laagste stand (clippie helemaal onderaan). De stationairschroef zoals je op mijn foto ziet is helemaal ingedraaid. Ik moet wel anders rijd hij niet volgas. En als ik hem wel 1,25 eruit draai, stijgen de toerentallen wel. Maar na 1x gas geven zakken de toeren helemaal weg. En het feit dat de carb zo klein is zou het toch niet mogen uitmaken dat ie niet stationair wilt lopen?? Iemand??????

ps: Tevens heb ik een zero rose uitlaat zojuist besteld:P. Ik MOET gewoon echt een ander uitlaat hebben, want de flens van dit exemplaar is zo rot dat het niet meer aansluit op de 70kop.

Groeten Aron

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door nielspbr »

Is een originele mikuni sproeiert, zie het tekentje bovenaan. Maatje 42,5.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door NIX »

En nogmaals, de luchtschroef is voor het stationairmengsel, de naald voor halfgas en de hoofdsproeier voor volgas. Haal gewoon een grotere sproeier bij een brommer- of 4T toko.

Of blijf lekker posten en de boel met de verkeerde middelen toch aan de praat te krijgen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door Arontje91 »

Thnx nielspbr, weet ik nu welke sproeier ik heb.
NIX schreef:En nogmaals, de luchtschroef is voor het stationairmengsel, de naald voor halfgas en de hoofdsproeier voor volgas. Haal gewoon een grotere sproeier bij een brommer- of 4T toko.

Of blijf lekker posten en de boel met de verkeerde middelen toch aan de praat te krijgen.
Duude in mijn hele topic staat dat ik niet wist welke sproeier ik had.... Dat weet ik nu dankzij nielspbr. Dankzij jou weet ik nu waar de luchtschroef, gasnaald voor halfgas en hoofdsproeier volgas waarvoor mijn dank;).

Dan ga ik nu eerst ook een grotere sproeier halen. In Den Haag hier heb je geen 4T zaken. Maar kan ik de mikuni sproeier ook bij de gewone 2takt dealer halen?

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 70cc kit past niet??? Pag. 4

Bericht door NIX »

Neem de sproeier meer naar de 2T boer en vraag het.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie