70cc kit past niet??? Pag. 4

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door ciebie »

Arontje91 schreef:In ieder geval, een 70kop betekent per se 70zuiger?
Nouja, je kunt ook met een 47mm/52mm zuiger voor 50cc kop gaan rijden, t zal wel werken.. maar of het ideaal is weet ik niet

of die platte zuigers die Eric bedoelt, dan maakt de kop dus eigenlijk niet uit!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door nielspbr »

Eric bedoelt dat het een 12V blokje is, vandaar platte zuiger.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door Arontje91 »

Niet als de zuiger en platte kop heeft. Want dan kan hij de kop niet raken. Een oud type zuiger heeft een bolle kop die in de ontbrandingsruimte van de kop komt. Dus als je dan bijvoorbeeld 70cc monteert, maar de 50cc kop behoudt, moet je een stuk van de zuiger afhalen anders komt deze tegen de kop.
Net op de Loef site gekeken naar een madass 80cc kit en die heeft een platte zuiger. Dus dan maakt het niet zoveel uit. Je moet alleen even goed kijken waar de klep komt. Misschien dat de uitsparing daarvoor op de verkeerde plek zit(zou je eventueel zelf erin kunnen dremelen).
Ik denk dat de blok onder de madass al gewoon 12volt is. Dus platte zuiger. Het ging me meer om de 70cc kop.
Stel dat ik een 85cc koop krijg ik daar natuurlijk een zuiger bij. En of die zuiger gewoon erop kan blijven als ik een 70kop aanschaf?

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door ciebie »

Arontje91 schreef:
Niet als de zuiger en platte kop heeft. Want dan kan hij de kop niet raken. Een oud type zuiger heeft een bolle kop die in de ontbrandingsruimte van de kop komt. Dus als je dan bijvoorbeeld 70cc monteert, maar de 50cc kop behoudt, moet je een stuk van de zuiger afhalen anders komt deze tegen de kop.
Net op de Loef site gekeken naar een madass 80cc kit en die heeft een platte zuiger. Dus dan maakt het niet zoveel uit. Je moet alleen even goed kijken waar de klep komt. Misschien dat de uitsparing daarvoor op de verkeerde plek zit(zou je eventueel zelf erin kunnen dremelen).
Ik denk dat de blok onder de madass al gewoon 12volt is. Dus platte zuiger. Het ging me meer om de 70cc kop.
Stel dat ik een 85cc koop krijg ik daar natuurlijk een zuiger bij. En of die zuiger gewoon erop kan blijven als ik een 70kop aanschaf?
dat ligt eraan wat voor zuiger erbij zit, je kunt ook bij sommige toko's ook een losse 85cc cilinder kopen en daarbij een zuiger naar wens kiezen.. of een compleet setje nemen

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door Arontje91 »

Oke dan. Arigato!

koenborsboom
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2011 21:33

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door koenborsboom »

85 of 88 cc en dan een platte zuiger is zonde.
meer cc's is meer vermogen, maar compressie verhouding zeker ook.

kocht bij loef een 102 cc voor c90, kreeg een platte zuiger mee die ook nog eens
onder de rand bleef, zo verkochten ze ze altijd zeiden ze........
zuiger na passen omgerolen voor een zuiger met een "dome" voor een 50 kop.
dit ging alleen in combinatie met 50 eco kop nogal detoneren bij lage toeren en hoge belasting.
zuiger nog iets afgedraaid, maar hielp te weinig.

nu toch 70 kop gekocht en bijpassende "dome" zuiger, cc's en compressie, de juiste oplossing.

heel vroeger wel 85 cc, 50 kop met zelf afgedraaide 70 kop zuigerop mijn ss gehad.
ontsteking iets verkeerd en resultaat mooie scheur in zuiger.

blijft in ieder geval mooie setup die 85 of 88 cc sets..........

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door Arontje91 »

Ik ga toch voor de 88cc. Die is bij daxdodo goedkoper dan een 85cc bij rovaza. Dus die keuze is snel gemaakt:D.
Dus geen zelf afgedraaide 70zuiger in een 50kop doen:P

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco of 85cc met 50kop?

Bericht door Arontje91 »

Ja mensen ik heb weer een aantal dilemma's waar ik mee zit haha. Ben eindelijk in bezit van de Madass en het rijd superleuk! Heerlijk dat schakelen en het geluid, wat een genot! Maar zoals elke 50cc 4takter wilt het niet echt van zijn plaats. Dus wil ik graag zo snel mogelijk de longinhoud vergroten.
Nu ben ik dit setje tegengekomen: http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... a73bc30946
Een 70cc kit bestaade uit,
70cc cilinder,
70kop,
bijbehorende zuiger en veren,
bijbehorende pakkingen.

En dit setje: http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... s_id=11173
Gewoon de 88cc cilinder, zuiger en pakkingen.

Zou graag willen weten welke van de twee het meeste krach geeft maar toch wel mooi loopt.

Ook heb ik zitten rondkijken voor een ander uitlaat en kwam ik deze twee tegen.
http://cgi.ebay.com/Stainless-steel-Exh ... 4aac5aee01
http://cgi.ebay.com/Racing-Big-Carbon-F ... 4aac5ae2b4

De tweede is een mooie moderne carbon uitlaat systeem. De ander is een megaphone geval en oogt gewoon uberbrutaal.

Wat en dilemma heh jongens. Iemand die me helpen kan???

Groeten Aron

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door koen 50 »

je ging toch al voor de 88cc?
hoe meer cc's hoe harder je gaat, eigenlijk wordt het niet veel moeilijker dan dat.

ik snap niet wat voor verschil jij ziet in meer kracht hebben en op top mooi lopen?
'mooi' lopen zie ik als, goed afgesteld, geen rare tikken in het blok en geen olie lekken.
maar dat is voor iedereen weer anders, ligt bij mij in ieder geval niet aan de aantal cc's.

maar om toch antwoord te geven op je vraag, de 88cc heeft het meeste vermogen, moet je denk ik wel een 70kop bij kopen, anders krijg je wel erg veel compressie en dat kan gevolgen hebben voor de verbranding. loopt verder wel mooi

de 70cc met 70kop rijd ook goed, stuk harder dan 50cc, natuurlijk niet zo hard als 88cc. maar je kan wel prima met het straatverkeer meekomen.

allebei hele mooie uitlaten!

Groeten koen
jeuj!

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Arontje91 »

Ik ging inderdaad voor de 88cc van kitaco tot ik op die zongshen stuitte. En misschien gaat een 70cc met een 70kop wel harder dan een 88cc met een 50kop. Omdat een 50kop kleinere kleppen en zwakkere veren heeft dan een 70kop. Maar dat is dus niet het geval?

Ja precies, en vandaar ook uitlaatdilemmaXD! De grote megaphone geval gaat me gegarandeerd lekker lage bassen en kabaal geven. Maar de andere demper is stukken goedkoper, en oogt harstikke mooi. Beetje yoshimura-achtig. Iemand een mening? Of wellicht nieuwsgierig?

Anders maak ik een soort van stempost. De uitlaat met de meeste stemmen bestel ik en daar maak ik dan filmpjes en foto's van :P .

Greetz Aron

rikkieh
4T-MSB regular
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
Bezit: ss50.
Locatie: Ede, gld

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door rikkieh »

http://www.ooracing.com/store/index.php ... &catId=116

Maakt ook mooi passend spul..hoe het klinkt, geen idee!
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...

koen 50
4T-MSB addict
Berichten: 505
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
Bezit: een stoel
Locatie: Heino, onder zwolle

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door koen 50 »

denk dat de full 70 net zo hard gaat als de 85cc met 50 kop.
dat laatste blijft ook veel minder lang heel. krijgt megaveel compressie, zal harde werken worden voor je krukas.

ik zeg dat meer cc's per definitie harder gaan, mits er natuurlijk dezelfde kop op zit.
jeuj!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door NIX »

Ik zou gewoon een poll houden en me helemaal niet meer verdiepen in wat ik wil en wat welke constructie voor specifieke eigenschappen en sterke en zwakke punten heeft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Arontje91
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2011 11:49

Re: 88cc kitaco VS 70cc bigborekit??? *UPDATE* Uitlaatdilemm

Bericht door Arontje91 »

rikkieh schreef:http://www.ooracing.com/store/index.php ... &catId=116

Maakt ook mooi passend spul..hoe het klinkt, geen idee!
Heb er ook al zitten kijken ja. Maar vind ze toch nog wat te prijzig. Misschien dat ik nog wat van hen aanschaf.
Ze hebben trouwens heel veel uitlaten gewoon op youtube staan! Gewoon ooracing exhaust intypen. Hebben ze iets van 8 filmpjes alleen over uitlaten.

Ik lees overal wel dat een 88/85 op een 50kop scheurtje in zuigers leveren en veel druk op de krukas. Zit er al aan te denken om de set van butt head over te nemen. Alleen past dat alleen op een gb2 blok. Ga ik eerst weer even uitdokteren wat gb2 is .

Plaats reactie