Tussentype c50 sneller?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: Tussentype c50 sneller?
Heb even gekeken en er hangt een gk4 blok onder er staat namelijk HM GK4 op de kop. Wel positief dus.
Bedankt voor de goede uitleg niek!
Wat kan ik het beste doen? Hele skyteam kop erop?
Bedankt voor de goede uitleg niek!
Wat kan ik het beste doen? Hele skyteam kop erop?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Tussentype c50 sneller?
waar aan heb je dat gezien? aan de midden carters waar gb4 op staat? of op de cilinder kop waar gk4 op staat?Netlus c50 schreef:Heb even gekeken en er hangt een gk4 blok onder er staat namelijk HM GK4 op de kop. Wel positief dus.
Bedankt voor de goede uitleg niek!
Wat kan ik het beste doen? Hele skyteam kop erop?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Tussentype c50 sneller?
Ori C50 luchtfilter al geprobeerd? Echt hoor met de huidige set-up moet je de 70/75 makkelijk kunnen halen, en blijft je blok rijdbaar, zuinig en betrouwbaar. Mits alles goed is afgesteld uiteraard.Netlus c50 schreef:Heb even gekeken en er hangt een gk4 blok onder er staat namelijk HM GK4 op de kop. Wel positief dus.
Bedankt voor de goede uitleg niek!
Wat kan ik het beste doen? Hele skyteam kop erop?
Willekeurig wat onderdelen vervangen gaat je geen extra snelheid opleveren.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: Tussentype c50 sneller?
Zoals ik al zei heb ik ff snel op de kop gekeken en daar stond gk4. Ori filter nog niet geprobeerd, zo is proberen.butt head schreef:waar aan heb je dat gezien? aan de midden carters waar gb4 op staat? of op de cilinder kop waar gk4 op staat?Netlus c50 schreef:Heb even gekeken en er hangt een gk4 blok onder er staat namelijk HM GK4 op de kop. Wel positief dus.
Bedankt voor de goede uitleg niek!
Wat kan ik het beste doen? Hele skyteam kop erop?
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Tussentype c50 sneller?
Kijk eerst even of je niet een C90 filterkast hebt, daar gaat ie niet optimaal mee lopen namelijk.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: Tussentype c50 sneller?
Dat kun je ook zien aan het nummer wat er in staat he, net zoals het framenummer?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: Tussentype c50 sneller?
Heb nu gekeken en er staat op: HM GB4-AF toyo roki seizo Co.,LTD. Dit zegt?? Nog nergens een gb2 tegen gekomen.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Tussentype c50 sneller?
Hmm, had een GB6 verwacht. Kan je een foto plaatsen?
Edit: Die tekst staat dus op ook op C90 luchtfilters. Het verschil met de C50 variant zit 'm in de dikte van de aanzuigbuis en het aantal pijpjes dat open is.
Edit: Die tekst staat dus op ook op C90 luchtfilters. Het verschil met de C50 variant zit 'm in de dikte van de aanzuigbuis en het aantal pijpjes dat open is.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Tussentype c50 sneller?
op c90 filters staat gb6...(of gb5)
En het filter huis is inderdaad het zelfde, maar de aanzuig buis verschillend.
Logisch lijkt het mij dat het een standaard c50 filter is, hier hoort immers gb4 op te staan.
en je hebt inderdaad ook een gk4 top-end...
eerst maar eens ori filter plaatsen en echt goed afstellen voordat je verder gaat, en heb je nu al je ontsteking bekeken? Want die is ook niet bij alle gk4 blokken hetzelfde...
Even ter vergelijking, ik heb momenteel een gk4 helemaal standaard 50cc blokje onder mijn OT cee hangen, dit met een NT c50 carb, dus inimini carb... verder heeft ie een niet optimale luchtfilter verbinding(van een OT c70 om de naar voren gerichte carb aan te sluiten op het OT filter) en een immi fluisterpijp. Dit haalt de 75 km/h op het rechte stuk, heb je iets wind tegen of bultje op red je dit niet. Fiks wind tegen loopt ie 55 hooguit.
heb je het juiste luchtfilter, je ontsteking bekeken(en goed bevonden) zou je dus nog winst kunnen halen met een crf50 zuiger, en een andere nokkenstok. Of de brom hier nou fijner van word vraag ik me af.... Wil je nog sneller met 50cc denk dan aan het kitaco kitje, maar dat lijkt me zeker geen aanrader als je er mee wilt ''rijden''
En het filter huis is inderdaad het zelfde, maar de aanzuig buis verschillend.
Logisch lijkt het mij dat het een standaard c50 filter is, hier hoort immers gb4 op te staan.
en je hebt inderdaad ook een gk4 top-end...
eerst maar eens ori filter plaatsen en echt goed afstellen voordat je verder gaat, en heb je nu al je ontsteking bekeken? Want die is ook niet bij alle gk4 blokken hetzelfde...
Even ter vergelijking, ik heb momenteel een gk4 helemaal standaard 50cc blokje onder mijn OT cee hangen, dit met een NT c50 carb, dus inimini carb... verder heeft ie een niet optimale luchtfilter verbinding(van een OT c70 om de naar voren gerichte carb aan te sluiten op het OT filter) en een immi fluisterpijp. Dit haalt de 75 km/h op het rechte stuk, heb je iets wind tegen of bultje op red je dit niet. Fiks wind tegen loopt ie 55 hooguit.
heb je het juiste luchtfilter, je ontsteking bekeken(en goed bevonden) zou je dus nog winst kunnen halen met een crf50 zuiger, en een andere nokkenstok. Of de brom hier nou fijner van word vraag ik me af.... Wil je nog sneller met 50cc denk dan aan het kitaco kitje, maar dat lijkt me zeker geen aanrader als je er mee wilt ''rijden''
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Tussentype c50 sneller?
Laat het ding lekker zo. Iets dat goed loopt moet je afblijven. Ik kan nu al bedenk wat voor topics ik zometeen te zien ga krijgen. Bouw gewoon een snel blok als je perse hard wil rijden, dan blijft dit blokje tenminste behouden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Tussentype c50 sneller?
Ik heb hier zo'n filter liggen die van een c90 komt en daar staat ook GB4 op.
En Netlus heeft een "omgebouwde" c90, vandaar dat ik denk dat ie een c90 filterhuis heeft.
En Netlus heeft een "omgebouwde" c90, vandaar dat ik denk dat ie een c90 filterhuis heeft.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: Tussentype c50 sneller?
Er staat trouwens ook gb6 op het rubbertje op het plastic huis staat dat andere, dus c90 he?
En NIX, je hebt wel gelijk idd. Dit blokje loopt echt goed enzo en zou het ook niet graag verprutsen. Alhoewel hij bij de kop een beetje olie lekt onderaan de pakking. En hij heeft weinig power met bultjes op enzo. Zou ook echt niet weten hoeveel km dat blokje al heeft gemaakt, op de teller staat 35000 maar is de helft van zijn leven een c90 geweest en in de tijd dat hij een c50 is heeft hij jaren stilgestaan. Zit misschien toch te denken aan een 70cc.
En NIX, je hebt wel gelijk idd. Dit blokje loopt echt goed enzo en zou het ook niet graag verprutsen. Alhoewel hij bij de kop een beetje olie lekt onderaan de pakking. En hij heeft weinig power met bultjes op enzo. Zou ook echt niet weten hoeveel km dat blokje al heeft gemaakt, op de teller staat 35000 maar is de helft van zijn leven een c90 geweest en in de tijd dat hij een c50 is heeft hij jaren stilgestaan. Zit misschien toch te denken aan een 70cc.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Tussentype c50 sneller?
lijkt me verstandiger als ik het zo hoor...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21 jan 2011 16:18
- Bezit: '83 Honda C90
'87 Honda Spacy 125 - Locatie: Veghel
Re: Tussentype c50 sneller?
Haha heb vandaag een nieuw snelheidsrecord met de c50 gehaald. heb hem vandaag een beurtje gegeven. Nieuwe olie, bougie, de carb. schoongemaakt en helemaal opnieuw afgesteld. Powerfilter er maar op laten zitten, omdat de c90 filter ook niet optimaal is. Helemaal platgelegen op een lange weg naast de snelweg, tomtom op de km teller geplakt. De behaalde snelhied was 81km/h. Ja kan het zelf ook bijna niet geloven. wel als ik rechtop ging zitten dat het dan bijna meteen weer 70 werd. Ben er opzich wel blij mee, en ga er nog een tijdje niet aan knutselen. Bedankt voor de tips allemaal! Voor de geïnteresseerde staat er ook nog gb4 op het karter boven het tandwieltje, Niet aan gebeunt dus.
Deze mag wel dicht!
Deze mag wel dicht!
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: Tussentype c50 sneller?
Bestel dit rubber gewoon een keer: http://www.cmsnl.com/products/tube-airc ... 253gb5000/
en niet vergeten om 3 van de 4 pijpjes afdoppen.
en niet vergeten om 3 van de 4 pijpjes afdoppen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;