Voor m'n S90 racer wil ik een blokje bouwen met wat meer cilinderinhoud en dat mag ook wel vrij kunnen ademen, dus ik zoek daarvoor een grote inlaatklep.
heb gezocht naar gegevens van standaard honda's met vergelijkbare verbrandingskamers, maar over het algemeen zijn die kleppen allemaal langer.
nu verschillen een S90 klep en een SS50/OT70 klep niet zoveel van elkaar, behalve de diameter natuurlijk.
Dus ik vraag me af, wat is de grootste klep die er te krijgen is voor kopjes van het SS/CD/C type of een imi daarvan wat bruikbaar is.
Info over kitakkiewakkie-craft kleppen ook welkom, ik kom er nooit uit wat ze aan steeldiameter of lengte hebben.
dimensies van een S90 inlaatklep:
totale lengte: 68mm
schotel diameter: 27mm
klepsteel diameter 5,5mm
wat ik zou willen is een klepje rond de 30mm en met een lengte die in de buurt komt, liever kort ik 'm niet af gezien de kans op kerfjes en breken.
Evt een andere klepsteeldiameter kan, maar dan zou het leuk zijn als er ook makkelijk geleiders voor te krijgen zijn.
iemand die een leuk klepje kan aanraden?
grote kleppen
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: grote kleppen
Laat nu net de kleplengte er niet instaan
http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm
30mm, superhead +R 4SM?
daytona 150 inlaat 28mm
tjr/trp gebruikt ook 30mm kleppen voor hun omgebouwde nice koppen(dus de niet +R koppen), er staat mij vaag iets bij dat die kleppen van een suzuki afkomen.
Misschien staat hier nog wat leuks tussen
http://www.akunar.com/VALVES.htm
30/5/65mm?
http://www.g-g-tuning.de/epages/6158897 ... 22/Ventile
http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm
30mm, superhead +R 4SM?
daytona 150 inlaat 28mm
tjr/trp gebruikt ook 30mm kleppen voor hun omgebouwde nice koppen(dus de niet +R koppen), er staat mij vaag iets bij dat die kleppen van een suzuki afkomen.
Misschien staat hier nog wat leuks tussen
http://www.akunar.com/VALVES.htm
30/5/65mm?
http://www.g-g-tuning.de/epages/6158897 ... 22/Ventile
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: grote kleppen
Ik weet dat er voor de CB750 veel bedrijven zijn die kleppen op maat maken.
De CR had volgens mij ook een steeldiameter van 5,5mm en een schotediameter van 30/31mm
Je kunt door veel bedrijven zeer schappelijk de boel op maat laten maken, of half standaard kopen.
Even naar de lengte kijken en wellicht is het zo al pas.
http://dynoman.net/engine/valves/index.html
De CR had volgens mij ook een steeldiameter van 5,5mm en een schotediameter van 30/31mm
Je kunt door veel bedrijven zeer schappelijk de boel op maat laten maken, of half standaard kopen.
Even naar de lengte kijken en wellicht is het zo al pas.
http://dynoman.net/engine/valves/index.html
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Re: grote kleppen
Als dat zo is, hoef je waarschijnlijk niet zo ver.
Deze mannen zitten om de hoek.
http://www.blauweplaat.nl/site/html/index.php
Deze mannen zitten om de hoek.
http://www.blauweplaat.nl/site/html/index.php
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
- Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
- Locatie: drachten
Re: grote kleppen
Vergeet je niet een essentieel deel? De klep zitting bepaald je doorlaat en uit ervaring blijkt dat afstand tussen bougie gat en klepzitting te krap word, hitte veroorzaakt lekkage, en verder klepveren en de klep zelf, neem aub titanium met stalen punt. Dus de standaard schotelmaat met een titanium klep, steel 4,5 mm en een paar leuke hoeken eraan leeft langer.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: grote kleppen
@ bramdax; het gaat hier wel om een CT110/ATC110 kop daar zit meer ruimte in voor grotere kleppen.
en titanium kleppen, liever niet, 1 zandkorrel er tussen en je kan ze weggooien, ik rij met open kelk.
ik heb alleen een denkfoutje gemaakt ,
ik heb namelijk naar een oud model S90 kop gekeken met ingegoten verbrandingskamer,
wat dus makkelijk is om de zitting groter uit te frezen.
Maar mijn ATC110 kop heeft losse zittingen en die zijn niet al te dik
ofwel, ik ga eerst maar eens met standaard S90 klepjes rijden, in m'n 100cc raceblok deed dat het ook al niet onaardig.
(top rond de 140km/h door beperkte kettingwielen)
Er zijn wel 110cc OT koppen met ingegoten verbrandingskamers heb ik gezien, als ik nog eens tegen zoiets op loop, kan ik nog eens gaan kijken.
Had leuk geweest om iets redelijk passends te vinden, maar helaas.
en inkorten is een optie natuurlijk, ik heb 29mm kleppen liggen, maar liever iets wat "gewoon past"
is ook wel makkelijk als het eens stuk gaat, waar ik wel vanuit ga bij een racer.
en titanium kleppen, liever niet, 1 zandkorrel er tussen en je kan ze weggooien, ik rij met open kelk.
ik heb alleen een denkfoutje gemaakt ,
ik heb namelijk naar een oud model S90 kop gekeken met ingegoten verbrandingskamer,
wat dus makkelijk is om de zitting groter uit te frezen.
Maar mijn ATC110 kop heeft losse zittingen en die zijn niet al te dik
ofwel, ik ga eerst maar eens met standaard S90 klepjes rijden, in m'n 100cc raceblok deed dat het ook al niet onaardig.
(top rond de 140km/h door beperkte kettingwielen)
Er zijn wel 110cc OT koppen met ingegoten verbrandingskamers heb ik gezien, als ik nog eens tegen zoiets op loop, kan ik nog eens gaan kijken.
Had leuk geweest om iets redelijk passends te vinden, maar helaas.
en inkorten is een optie natuurlijk, ik heb 29mm kleppen liggen, maar liever iets wat "gewoon past"
is ook wel makkelijk als het eens stuk gaat, waar ik wel vanuit ga bij een racer.