Turbo? Gewoon proberen...

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door Tedski »

Aardig star trek die BOV Robert :) Ik denk dat ik een iets bescheidener modelletje neem.

Dat is een hele goeie ciebie, ik kan de return net zo goed op de onderste klepdop doen, dan hoef ik mn carter niet te vernaggelen. Het maakt ook verder niet uit dat er wat meer olie in de kop komt via die dop toch?

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door ciebie »

Tedski schreef:Aardig star trek die BOV Robert :) Ik denk dat ik een iets bescheidener modelletje neem.

Dat is een hele goeie ciebie, ik kan de return net zo goed op de onderste klepdop doen, dan hoef ik mn carter niet te vernaggelen. Het maakt ook verder niet uit dat er wat meer olie in de kop komt via die dop toch?
Ja, ik zat meer te denken dat je voor een banjobout een heel glad oppervlak moet hebben (wat uiteindelijk ook wel kan natuurlijk) maar zo'n ding is denk ik makkelijker!

ik weet niet hoeveel olie er in de kop geramd wordt dan, maar volgens mij is er genoeg ruimte om dat allemaal netjes af te voeren (toch?)

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door Brommert »

De olie loopt via je distributie kanaal terug naar je carter, dus dat moet wel goed gaan lijkt mij.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door ciebie »

Brommert schreef:De olie loopt via je distributie kanaal terug naar je carter, dus dat moet wel goed gaan lijkt mij.
ja, officieel toch via dat ronde kanaaltje onderaan de cilinder, maar alles wat over is gaat gewoon langs je distributie.. en wat extra olie kan geen kwaad denk ik

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door Tedski »

Volgens mij komt dat goed. Goed idee ciebie.

Iets anders, terwijl ik op parts zit te wachten heb ik zitten lezen over die wideband air-fuel ratio analyser apparaten.
Ideaal om de carb af te stellen, alleen erg duur. Kan je niet zo'n ding ergens huren ofzo, of lenen?

Lijkt me vet om te hebben maar ongeveer 200e er aan uitgeven gaat me wat ver.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door ciebie »

Tedski schreef:Volgens mij komt dat goed. Goed idee ciebie.

Iets anders, terwijl ik op parts zit te wachten heb ik zitten lezen over die wideband air-fuel ratio analyser apparaten.
Ideaal om de carb af te stellen, alleen erg duur. Kan je niet zo'n ding ergens huren ofzo, of lenen?

Lijkt me vet om te hebben maar ongeveer 200e er aan uitgeven gaat me wat ver.
ik heb een afr meter met lambda sensor gekocht voor 45 euro, van Koso was ie.. is eigenlijk voor motoren, brommers en karts.. maar in m'n volvo moet ie het ook prima doen! :D

let erop dat als je zoekt op afr meter je wel eentje met sensor neemt! sommige werken op vacuum (en daar heb je dus eigenlijk geen reet aan)

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door Tedski »

WAT?

45euro?

Waar heb je die gekocht??

Een fatsoenlijke wideband Bosch O2 sensor kost op ebay al 70e?
Een injectie auto heeft al een lambda sensor in de uitlaat, dan hoef je alleen de meter te kopen.

Voor 45e wil ik er ook een! :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door NIX »

Ik heb er ooit 1 op een Australische site gekocht. was 15,- ofzo. Wel zelf solderen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door ciebie »

Tedski schreef:WAT?

45euro?

Waar heb je die gekocht??

Een fatsoenlijke wideband Bosch O2 sensor kost op ebay al 70e?
Een injectie auto heeft al een lambda sensor in de uitlaat, dan hoef je alleen de meter te kopen.

Voor 45e wil ik er ook een! :)
van marktplaats:)

mijn auto heeft een carburateur, en niet alle injectie auto's hebben lambdasonde hoor;) (oké, een beetje fatsoenlijk systeem wel :mrgreen: )

Tedski
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 10 dec 2010 01:52
Locatie: Utrecht

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door Tedski »

Dit ding?
Afbeelding

Hmm, misschien is een narrowband ook goed. Maar op ebay ook 150e, mazzelaar :)

Edit: 100e http://www.ebay.nl/itm/Lambdaanzeige-LE ... 19cbde5f08

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door ciebie »

Ja, die kit alleen dan met leds in de meter!:) compleet en nieuw was die set! Wel lekker dus

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door NIX »

Als je iets minder nauwkeurig ook goed vindt is deze er ook nog: http://www.autospeed.com/cms/A_0217/art ... larArticle
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door ciebie »

Ha, dat is ook wel leuk om te maken;)

Volgens mij heb ik nog een 4 dradige lambda sensor liggen, kun je mocht je hem nodig hebben wel overnemen

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door NIX »

4-dradig is met verwarmingselement, meestal. Het belangrijkste dat je moet weten is of het een variabele weerstand is, of dat het er een is die een stroompje tot 1V genereert. (Meeste Europese systemen doen dat wel)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door Dennis »

volgens mij moet je wel een wide band lambda sensor hebben, maar ik heb er even de
argumentatie niet meer voor. In de VW luchtgekoeld wereld heb je niks aan small band, althans, misschien
als motor is afgesteld wel, maar niet als je nog moet gaan afstellen.
''UNOX MAN''

Plaats reactie