Pagina 20 van 21

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 04 aug 2013 18:36
door nielspbr
Moet je maar geen spoelpoorten in je cilinderwand schuren met de hulp van de pistonpen. (of was jij dat niet)

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 04 aug 2013 18:37
door KiP
dat had mijn vorige cilinder wel :D deze is denk ik beetje versleten aan alle kanten :D

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 17 aug 2013 10:43
door fs1tom
Eric schreef:Zo'n ding verbruikt bijna net zoveel olie als benzine...
De gemiddelde 4takter ook bijna :D Als de apex seals nog goed zijn valt het verbruik best mee. M'n pa heeft vroegah een Mazda met wankelmotor gehad, die zoop idd bijna net zoveel olie als benzine, en zuinig met benzine was 'ie ook niet. Die gek heeft 'm voor een appel en een ei weg gedaan, nu zijn er van dat type nog maar een handvol in Europa :evil:
Zo'n 787 produceert het ultieme motorgeluid naar mijn mening.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 17 aug 2013 12:34
door apae01
Welk type was dat dan Tom? Een paar weken gelden was hier in Lelystad een Rotary day, daar stond van elke generatie RX7 wel een handjevol, plus wat zeldzamere RX-3, RX-5 en niet-Mazda wankels. Inclusief een grasmaaier en een (Hercules) motorfiets, maar geen wankelbrommer.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 17 aug 2013 12:42
door nielspbr
De 787 is een group C sportscar (le mans auto...)


Of bedoel je de ex-auto van Tom's vader.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 17 aug 2013 14:00
door apae01
Dat laatste dus... 787 was het type bij gegeven (en eigenlijk hebben formule-racers en zo niet echt mijn belangstelling).

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 17 aug 2013 14:53
door fs1tom
apae01 schreef:Welk type was dat dan Tom? Een paar weken gelden was hier in Lelystad een Rotary day, daar stond van elke generatie RX7 wel een handjevol, plus wat zeldzamere RX-3, RX-5 en niet-Mazda wankels. Inclusief een grasmaaier en een (Hercules) motorfiets, maar geen wankelbrommer.
Mazda RX3 of RX4, hij weet niet meer zeker (maar van zijn beschrijvingen ga ik er vanuit dat het een RX3 is geweest), geen RX5 iig. Een oude klasgenoot van me heeft een de normale 4-in-lijn van een RX5 gehad, dat ding heeft toen ook een poosje op marktplaats rondgezworven.
Een auto met wankelmotor hebben (gehad) staat op mijn bucket list.

Wankelbrommer lijkt me trouwens een leuke uitdaging, er zijn Wankel kartmotoren te koop, zoiets lijkt me makkelijk in een frame te klussen 8-)

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 20 aug 2013 10:03
door Stoel
Dit kwam ik net tegen, misschien interessant?
OORacing turbo unit

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 20 aug 2013 10:43
door Tao
Die heb ik in de US of A gekocht. Exact dezelfde turbo voor 300 US dollar ipv 350 Engelse ponden. Belachelijk prijsverschil trouwens...

http://www.ecotrons.com/Small_Engine_RH ... arger.html

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 12 sep 2013 22:34
door Lejon
https://www.facebook.com/OORacingTurbo?ref=ts&fref=ts

Hier een link naar een pagina van Ooracing op facebook waar ze uitgebreid verslag doen van hun turbo.
Gaaf systeem en die gasten zijn echt serieus bezig geweest! :mrgreen:

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 06 nov 2013 07:48
door Tedski
Ik zit nu in Thailand, en ik ben net ff naar een drag shop gegaan. Vette shit hier man. Dude had een Yamaha 125cc bike naar 600cc gebracht. Hij liet hem ff horen, wat een geweld.

Hij had ook gewichten van die fitness gewichthef dingen voorop ge-tiewrapped om iets minder te wheelyen :)

We kwamen in gesprek want ik wilde weten hoe de hell hij zo veel cc's uit dat blok had geperst.
Onder andere auto kleppen en zuigers, alles zelf gemaakt want 'tuning' shit van het schap kennen ze hier amper, ze maken het zelf.

1 truuk die hij deed, was de big end pen zelf maken, met een offset in het midden van een aantal mm's om meer slag te krijgen zonder dat de krukaswangen groter worden, heel vet.

Ik ga morgen ook zo'n pen laten maken voor mijn blok met 1.5mm offset. Dan wordt slag 52.5mm. Dan pak ik de drijfstang van een c70, want die is 3mm korter dan c90 toch? Dan moet ik mij zuiger iets korter maken en dan heb ik 107cc.

Ik maak morgen ff een foto om het te verduidelijken.

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 06 nov 2013 10:08
door ciebie
die offset big end pennen verkopen ze in griekenland en misschien daar ook wel gewoon in winkels

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 06 nov 2013 11:49
door Tedski
Ah, ik had het nog nooit gezien.
600 baht voor zo'n pen. 15euro!
Iemand anders nog 1?

Is de pen nou 23mm of 23.1mm dik?
Ik vind verschillende dingen....

Handige info, als het klopt...

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 07 nov 2013 22:23
door gerbrandicus
Als je slag 3mm groter wordt komt hij maar 1.5mm hoger (hij gaat immers ook 1.5 lager).

Maar waarom zou je die moeite doen? Je kunt ook een kant en klare krukas kopen voor een prikkie daar. En ook 54 of 56mm.
Een offset bigend pen voelt gevoelsmatig ook niet goed. Wordt hij vastgelast ofzo? Wat weerhoudt die pin ervan om te verdraaien als die krachten erop komen? Of zit dat zo strak geperst dat dat nooit verdraait? Ben ook benieuwd hoe dat op hogere toeren zal voelen.

Nee ik zou gewoon lekker een 54mm slag krukasje kopen, kan je oude krukje op de plank of in de verkoop.

Ohja, ik zou ook één of meerdere Nice 110 of Wave 100 of 110 blokjes meenemen. En ik kan nog wel een nieuwe C90 krukas gebruiken :-)

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Geplaatst: 07 nov 2013 23:19
door Saik0
Gooi gewoon een krat vol met van die blokken, genoeg mensen hier die graag je geldzakje vullen.