Pagina 1 van 2

wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 00:47
door mars
ik sinds maandag mijn ss50 laten keuren,en wacht op mijn kenteken
maar natuurlijk wil ik wel iets meer als 50 cc
ik zit aan 70 cc te denken dus niet overdreven
het is een zongshen blokje dus imi,maar wat is het beste? alleen een 70cc cilinder of 70cc cilinder en kop?
ik heb nog een 16mm carburateur en een 19mm carburateur liggen,dus wel genoeg mogelijk heden

eigenlijk wil ik er ook een oliekoeler op,maar zoals ik al gelezen heb een beetje nutteloos

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 07:49
door TooCrash
Het beste..hmm,
het beste is het draaiend houden van je huidige blok zoals deze is (wekelijks het olie pijlen e.d.)en dat met de 19mm carburateur en investeren in de revisie van het orginele blok.
Imitatie is wat gevoeliger dan orgineel en een goed afgestelde 50cc-er rijd op top niet zacht, het duurt alleen langer om de top te berijken en 70 of 50 cc verschilt op top tegen de wind in maar 15 tot 20 km/h.

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 10:15
door mars
Ik had al begrepen dat de imi blokjes niet zo goed waren als orgineel,maar was misgelopen met de versn.bakje en kickstarteras zodoende een imi blokje,maar zal weer investeren in het orgineel
blok

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 12:04
door Brommert
Gewoon dit imi blokje er onder laten hangen terwijl je het origineel blokje netjes opbouwt. Eventueel met 70cc voor 50 kop, gaat niet extreem hard, maat trekt wel een stuk lekkerder op als een standaard 50cc blokje.

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 12:28
door mars
Dat is nog niet zo gek duur,een losse cilinder met zuiger,ook nog een idee om de pukkel te verlengen,eneen vrije cdi unit,of is dat niks?
Ik had dat al meer gelezen dat dat kan

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 15:17
door NIX
Zorg eerst maar eens dat je de eerste maand niet platgereden wordt. Pukkels verlengen heeft alleen zin in combinatie met vervroegende CDI's en dat heeft alleen zin als je al grotere carbs en uitlaten met minder weerstand hebt gemonteerd.

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 16:42
door nielspbr
Begrensde cdi units zijn trouwens knap zeldzaam. (en extra groot)
En zitten echt nooit bij aftermarket blokjes.

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 16:48
door mars
Ik heb gelukkig al wat brom ervaring,ik heb er meer,maar dit heb ik als echte hobby project
Zodoende wil ik er meer aan doen
De pukkel en cdi vergeet ik maar,omdat ik toch de hoge uitlaat wil behouden,toch bedankt voor de tips

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 17:06
door nielspbr
? een uitlaat heeft echt niets, maar dan ook helemaal niets met een cdi's en pukkel te maken.
(een "pukkel" is de firing trigger voor een cdi)

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 17:10
door evilBunny
verlengen van de pukkel... met als resultaat dat je hoopt meer vonk te krijgen ? (the power of dream ghehe)
als een cdi triggered dan ontlaad hij de C(ondensator) over de bobine zodra die leeg is is het "op" voor die ronde, je krijgt er dus alleen een mogenlijk vervroegde ontsteking van. afblijven van de pukkels of clearasil gebruiken denk ik dan :)

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 18:26
door mars
wat ik bedoelde was dus eigenlijk een vervroegende cdi,misschien heb ik het verkeerd uitgelegd,maar zoals nix zei dat het geen zin heeft met een orginele uitlaat
ik heb wel begrepen om van de pukkels en cdi af te blijven
maar als je op het forum gaat lezen,lees je toch verschillende dingen
dus onrtsteking doe ik in ieder geval niks aan

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 18:34
door nielspbr
70 blokje kan makkelijk samen met de originele uitlaat...

Nix heeft het over echt opvoeren.

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 19:10
door mars
het hoeft niet echt opvoeren te zijn maar iets sneller
dus 70cc en de 50 cc kop
dat zal het wel worden

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 21:16
door NIX
Daar haal je probleemloos de 70 mee, zeker in combinatie met een 16-17mm carb.

Re: wat is het beste?

Geplaatst: 23 feb 2012 22:52
door mars
das ook genoeg,mooi met het verkeer mee,en wat reserve
je hebt altijd baas boven baas zullen we maar zeggen

is de standaard oliepompje goed,of denk ik te ver door?
ivm met smering? ik zelf denk van wel,maar de meeste hier zijn er veel verder mee kwa ervaring