Hallo ik heb van de week een daytona 150 gekocht voor onder mijn motodax project.
helaas is de kickas krom dus die zal ik moeten vernieuwen.
iemand ervaring met tuning van een daytona? aangezien het blok tog binnekort open gaat.. voor niet al te veel geld!
Daytona 150
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Daytona 150
Zo'n Daytona 150 loopt standaard met een fatsoenlijke carburateur al best hard, hoe hard weet ik niet precies, de teller van mijn C50 zat al een tijdje op het eind (60Mph teller) en ik accelereerde nog steeds.
Maar als je nog wat meer cc'tjes wil kun je een stroker krukas kopen voor rond de 200 euro, krijg je 160cc.
Maar als je nog wat meer cc'tjes wil kun je een stroker krukas kopen voor rond de 200 euro, krijg je 160cc.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Daytona 150
Wat is er voor dit blok:
een hogedruk zuiger (niet gebruiken met de langeslag(62,7) krukas)
een snellere nok
een takegawa +R kop (wel uitkijken welke versie, de normale +R past niet)
Een daytona dohc kop speciaal voor t-rex/dte150.
een hogedruk zuiger (niet gebruiken met de langeslag(62,7) krukas)
een snellere nok
een takegawa +R kop (wel uitkijken welke versie, de normale +R past niet)
Een daytona dohc kop speciaal voor t-rex/dte150.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 nov 2011 18:19
- Bezit: Honda j1
- Locatie: Olen, België
Re: Daytona 150
Wel opletten als je voor een hogedruk zuiger gaat.
De clipjes die ze erbij leveren (die de zuigerpen op zijn plaats houdt) zijn van vrij zwak materiaal gemaakt en durven al eens lossen.
Verschillende blokjes zijn hierdoor al stuk gegaan. Best andere gebruiken dus!
De clipjes die ze erbij leveren (die de zuigerpen op zijn plaats houdt) zijn van vrij zwak materiaal gemaakt en durven al eens lossen.
Verschillende blokjes zijn hierdoor al stuk gegaan. Best andere gebruiken dus!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Daytona 150
Ik heb ook zo'n blok en mijn 4e versnelling is prut, hij vliegt er steeds uit boven de 80 km/u ongeveer.. Hard gaat het wel.
Ga heen en vereenvoudig u!
Re: Daytona 150
leuke blokken die daytona's. als je de 2011 versie hebt, of later, dan heb je geluk dat zijn de betere.
en je kan er nog veel meer power uithalen, maakt het wel minder betrouwbaar, blijft chinees(!)
gezien dat je de kicker nu al krom hebt is de kans groot dat je er een uit 2010 hebt? kijk ff naar de carters, linker carter moet daytona in staan.
wat joost zei is op te lossen door de bak uit te lijnen, maar ik begrijp dat je dat pas doet als je problemen krijgt die van mij had wel eens problemen tussen de 2 en de 3, schoot hij er uit.
later scheurde de carters, probleem van de 2010's, chinese carters+ veel trillingen van krukas.
netjes inrijden helpt, volg je boekje!
en je kan er nog veel meer power uithalen, maakt het wel minder betrouwbaar, blijft chinees(!)
gezien dat je de kicker nu al krom hebt is de kans groot dat je er een uit 2010 hebt? kijk ff naar de carters, linker carter moet daytona in staan.
wat joost zei is op te lossen door de bak uit te lijnen, maar ik begrijp dat je dat pas doet als je problemen krijgt die van mij had wel eens problemen tussen de 2 en de 3, schoot hij er uit.
later scheurde de carters, probleem van de 2010's, chinese carters+ veel trillingen van krukas.
netjes inrijden helpt, volg je boekje!
als je die take kop hebt, scheelt het wel met kapot trappen van je bak ed(decompressie) en is de compressie minder hoog dan met de orginele kop(??)nielspbr schreef:Wat is er voor dit blok:
een hogedruk zuiger (niet gebruiken met de langeslag(62,7) krukas)
een takegawa +R kop (wel uitkijken welke versie, de normale +R past niet)