Meer pit ss50

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Geovierkant
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2012 22:37
Bezit: SS50Z k3

Meer pit ss50

Bericht door Geovierkant »

Hoi, dit is mijn eerste post hier.

Ik heb sinds een half jaartje een ss50, die komt niet boven de 65 uit windstil plat op de tank, met wind mee haal ik maximaal de 70. Nu wil ik hem wel wat harder laten lopen aangezien ik ongeveer 40 min over een rechte weg naar school plof.

Wat adviseren jullie mij?

Mijn setup:
50cc cilinder en kop
17mm carb
Vastgezet vliegwiel
Ori uitlaat
Ori filter
Ori nokkenas
13-42 vertanding

Alvast bedankt!

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Meer pit ss50

Bericht door Mano »

70CC cilinder setje voor een 50cc kop , misschien een ander sproeiertje, en uitkijken voor bekeuringen.
zou je zonder de rest aan te passen makkelijk de 75 recht op met elke soort wind moeten kunnen halen (en als de afstelling helemaal goed is nog wel een beetje meer ook)

Maar dat mag natuurlijk niet :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Geovierkant
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2012 22:37
Bezit: SS50Z k3

Re: Meer pit ss50

Bericht door Geovierkant »

Aha oke, en zou een vvv wat uithalen als ik de 50cc er op laat zitten? Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat een alu cilinder beter is omdat ie beter koelt, is dit zo? Bedankt voor je reactie!

lupomob
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
Bezit: Een heuze bami monkey
Locatie: lelystad

Re: Meer pit ss50

Bericht door lupomob »

idd 70 cc cillindertje scoren(met 49cc opdruk)en gaan.

allu zal idd wat beter koelen, maar aangezien we geen racemotoren hebben is dat verwaarloosbaar op de brommers.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Meer pit ss50

Bericht door Jurrien »

Neee!! Niet gelijk met meer ceecees beginnen, eerst een vervroegende ontsteking. Een ontsteking hoort gewoon te vervroegen. Loopt het blokje mooier, zuiniger en sneller van.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Meer pit ss50

Bericht door NIX »

En doe voor een 12T. 13 Is wat zwaar voor een 50cc.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Geovierkant
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2012 22:37
Bezit: SS50Z k3

Re: Meer pit ss50

Bericht door Geovierkant »

Oke en qua vvv? Ik heb nu een ori vliegwiel, vastgezet. Hebben jullie misschien nog een vervroegde liggen? En zoniet, is het hitachi vvv van 135 euro op 4taktwinkel goed? Ik heb namelijk gehoord dat die immi dingen allemaal prut zijn dus die wil ik vermijden.
En hoeveel meer km'tjes per uur zou ik hiermee krijgen?

Alvast bedankt!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Meer pit ss50

Bericht door Eric »

Geen idee welke ontsteking jij op de brommer hebt zitten, dus we kunnen ook niet zeggen of dat het goede vliegwiel is. Meestal zit er een mitsubishi ontsteking op een ss. Echt veel harder gaat het niet, maar hij loopt op top gewoon iets beter en je hebt net wat meer power naar de top toe.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Geovierkant
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2012 22:37
Bezit: SS50Z k3

Re: Meer pit ss50

Bericht door Geovierkant »

En zou het hitachi vvv op de standaard ss50z k3 ontsteking passen?

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Meer pit ss50

Bericht door Eric »

Past. Maar dan moet je ook de goeie Hitachi grondplaat met spoelen en punten hebben als je deze nu niet hebt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Meer pit ss50

Bericht door ciebie »

Nippon Denso werkt ook met Hitachi, dus andersom zou dan ook nog kunnen denk ik? Mitsubishi is compleet andere maat, die kun je niet verwisselen!

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Meer pit ss50

Bericht door CB-viguur »

wow hierboven antwoorden die het hebben over 50cc blijven :shock:

rij zelf met m'n brommer ook altijd nog met 50cc, wind tegen rechtop altijd nog zo'n 60, wind mee richting de 90, dus het kan wel.
VVV zal wel schelen, maar je vastgezette vliegwiel wat vroeger stellen helpt ook, niet op F, maar een mm of 5 er voor.
Kijk eerst welk merk ontsteking je hebt, ND en hitachi zijn uitwisselbaar, bij een mitsubishi moet je ook een mitsu vliegwiel hebben. (overigens ori ND of hitachi is bij Loef slechts 125,-)

Zorg dat je blokje goed op orde is, passing van cilinder/zuiger doet veel, maar ga niet naar een lastig te vinden alu cilinder, ik rij er zelf wel mee omdat ik ze heb, maar het betekent alleen meer opwarmtijd en in de winter kan je blokje zelfs te koud blijven. Hoge compressie zuiger scheelt iets. (heb nog een imi gietijzeren cilinder met zgan hoge compressie zuiger over)

Kopje flowen, of een kop van het 5bak model, geflowde klepjes, kleine dingetjes verlichten, het kan allemaal iets helpen.

en vooral, de carb, is het een originele?
ik heb erg slechte ervaringen met imi, die over het algemeen opgelost zijn door er de 1e ori carb op te gooien die ik tegenkwam.

dan kan je nog versnellingsbakverhoudingen aanpassen waardoor die in 4 beter door kan trekken, maar dan ga je best wel ver.

Geovierkant
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2012 22:37
Bezit: SS50Z k3

Re: Meer pit ss50

Bericht door Geovierkant »

Oke ik zal vanmiddag even kijken wat voor ontsteking ik heb, de carb is een originele keihin 17mm. Ik denk dat ik een vvv'tje haal. Adviseren jullie dan Nippon Denso of Hitachi? Heb ook ergens gelezen dat je met een 14-42 vertanding en perfect afgestelde 19mm carb en vv de 85 zou kunnen halen windstil. Dit lijkt me niet echt reeel, en 14-42 leek me veel te zwaar voor een 50cc blokje.

Bedankt voor de reacties!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Meer pit ss50

Bericht door niek is ik »

ik blijf het herhalen, ontsteking merk bij merk houden....
ja je kunt uitwisselen, maar op lange termijn levert dit altijd problemen op...
Of je krijgt rare spanningen van je licht, maar denk ook aan telkens condensatoren die je op blaast etc.
Gewoon niet doen, merk bij merk houden.

Ik heb nog een nette ND VVV met grondplaat te koop, zie MP. Of doe een PB.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Meer pit ss50

Bericht door CB-viguur »

vertanding is ook iets wat je naar eigen smaak moet kiezen, volgens mij heb ik 14/40 op m'n brommer.
met wind tegen in 4 blijven, (ik rij met 5bak) maar met wind mee in 5 loopt het wel hard.
en normaal niet te hoog in toeren om 60 te kunnen rijden.

Plaats reactie