Vliegwiel afdraaien
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Vliegwiel afdraaien
Ah joh, je hebt toch een helm op..
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Vliegwiel afdraaien
op het belgenboard eens vragen, die lui doen dat vaker.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: Vliegwiel afdraaien
Dat zal ik ook eens gaan doen...
maar als ik hem smaller ga draaien zal ik hem anders in moeten spannen dan dat ik nu kan,
heb alleen de mogelijkheid om hem binnenin te klemmen...
Iemand hier misschien nog een idee voor?
maar als ik hem smaller ga draaien zal ik hem anders in moeten spannen dan dat ik nu kan,
heb alleen de mogelijkheid om hem binnenin te klemmen...
Iemand hier misschien nog een idee voor?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: Vliegwiel afdraaien
kun je er geen vliegwieltrekker indraaien en die met een moer borgen......
ik ben geen draaier dus het kan waanzin zijn wat ik zeg.
ik ben geen draaier dus het kan waanzin zijn wat ik zeg.
cdi for life!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Vliegwiel afdraaien
of op een oude krukas/taptoerieteller schreef:kun je er geen vliegwieltrekker indraaien en die met een moer borgen......
ik ben geen draaier dus het kan waanzin zijn wat ik zeg.
zo was ik van de week nog bezig met een rotor.
Re: Vliegwiel afdraaien
Of gewoon brommer starten, stationair laten draaien en met een beitel tegen je vliegwiel leunen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: Vliegwiel afdraaien
Dat is ook nog een mogelijkheid ja
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Vliegwiel afdraaien
Ik zou volgas geven, dat schiet tenminste een beetje op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Vliegwiel afdraaien
Wel een beetje rekening houden met de snijsnelheid voor beitel gerelateerd aan het materiaal natuurlijk. (volgens mij loopt dat stationair al te hard)
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Vliegwiel afdraaien
HahaJurrien schreef:Of gewoon brommer starten, stationair laten draaien en met een beitel tegen je vliegwiel leunen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
- Bezit: poging tot gezond verstand
c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04 - Locatie: Ugchelen
Re: Vliegwiel afdraaien
heb je dat koppelingshart zelf gemaakt? en zijn de splaines op de krukas nog aangepast? of gewoon het zelfde gebleven met een kleinere conus?CB-viguur schreef:de krukas afdraaien en een aluminium koppelingshart, daar win je veel meer mee dan die paar grammetjes aluminium die je van een vliegwiel af kan halen.
geloof dat ik 175 gram van de krukas en 500 van de koppeling af heb met m'n old-school blokje.
69er c320s ts50 alias Metal Machine
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
- Bezit: poging tot gezond verstand
c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04 - Locatie: Ugchelen
Re: Vliegwiel afdraaien
ligt aan je voeding en snedediepte natuurlijk, je kan rustig zo'n 1400 tot 2000 toeren doen met een snijsnelheid 150.. snedediepte van n millimeter met een nadraaibeitel, druppeltje koelmiddel er bij tegen het plakken van de spaan! geen probleem!nielspbr schreef:Wel een beetje rekening houden met de snijsnelheid voor beitel gerelateerd aan het materiaal natuurlijk. (volgens mij loopt dat stationair al te hard)
69er c320s ts50 alias Metal Machine
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Vliegwiel afdraaien
Inmiddels is dit vliegwiel door erosie al 500 gram lichter geworden denk..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 13 feb 2007 21:48
- Bezit: C50 1972
Accord 1986
CBR 600 1996 - Locatie: Hengelo
Re: Vliegwiel afdraaien
Heb er helaas nog geen tijd voor gehad om er iets mee te doen inderdaad...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Vliegwiel afdraaien
http://www.hondaclassicracing.blogspot. ... ngine.htmlRemmert schreef:heb je dat koppelingshart zelf gemaakt? en zijn de splaines op de krukas nog aangepast? of gewoon het zelfde gebleven met een kleinere conus?CB-viguur schreef:de krukas afdraaien en een aluminium koppelingshart, daar win je veel meer mee dan die paar grammetjes aluminium die je van een vliegwiel af kan halen.
geloof dat ik 175 gram van de krukas en 500 van de koppeling af heb met m'n old-school blokje.
oh, en je merkt dit het meeste als je een windvlaag tegen krijgt, dan valt 'ie sneller terug.
verder heb je er dus niet zo veel aan, maar het was leuk om te maken.