daytona versnellingsbak / koppeling vraagje

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

daytona versnellingsbak / koppeling vraagje

Bericht door CB-viguur »

voor een raceblokje had ik een koppelingetje samengesteld uit chinese en kitaco onderdeeltjes, maar ik vond het imi cd90 koppelingsdeksel eigenlijk iets te glad voor een racer.
Nu heb ik goedkoop een daytona droge koppeling over kunnen nemen, leek me wel passend voor een raceblok.
Maar ik heb de versnellingsbakas er niet voor.
als ik het goed heb, moet zo'n as een m6 schroefdraad in het uiteinde hebben, dus m'n takegawa as gaat niet werken en bovendien zou ik graag een 4bak er voor zetten. (homemade close-ratio) :mrgreen:

welke as en bijbehorend tandwiel moet ik dan hebben?

deze kon ik vinden:
http://www.cmsnl.com/products/main-shaft-14t-dry_33605/
14t dus mooie lange 1e, maar welk tandwiel hoort hier tegenover en is dit voor een 4 of 5bak?

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: daytona versnellingsbak / koppeling vraagje

Bericht door August »

Daytona heeft een lange as voor 4-bak, moet je even met fredsbikes bellen of tams in duitsland. Ik weet even niet helemaal zeker meer of ze zowel een 12T als 13T aanbieden en of dat gat met M6 er ook nog in zit. Die 14T zal zeer waarschijnlijk een 5-bak as zijn. Hoop dat ik het goed opschrijf want ben al een tijdje niet meer zo in de materie.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

Plaats reactie