50cc snelste setup?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

Ik vraag me af wat er met 50cc te bereiken is. Hoeveel sneller mogelijk is boven de Honda setup SS50 als motorfiets(6 pk, 80-90kmh). Is er ervaring om met 50cc zoveel mogelijk vermogen te krijgen en zo ja hoe ziet de setup eruit? 4 kleps kop, hoog toeren? Hoe snel?
Graag hoor ik.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

men neme een eerste generatie ss50 5bak blok plant daar een 19mm keihin ss50 carbu op. neem een half hoge uitlaat en je hebt het wel zo'n beetje


in zo'n ss50 5bak blok zit namelijk al een 5bak, een hogedruk zuiger, de zandgegoten kop heeft al een hele mooie flow kan natuurlijk altijd beter maar doe dit niet zelf want dat gaat hoogst waarschijnlijk verkeerd en loopt je brommer allen maar slechter. breng hem ook niet naar de lokale brommer boer dat zijn ook geen tuners.
dan zit er verder nog in het ss50 5bak blok een lekkere felle nokkenas met daar bij horende kleppen en klepveren deze zijn net weer iets anders als een gewone ss50 kop. en er zit een vvv ontsteking op dit blok. stel dit hele pakket perfect af en het loopt hard.


je kan het natuurlijk ook veel makkelijker doen door gewoon een 70cc voor 50 kop monteren dat in combi met de 19mm en een vvv loopt ook even hard. scheelt je weer klauwen met geld aan moeilijk te vinden ss50 bak spullen die toch al niet ruim voorradig zijn.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door nielspbr »

Men neme een 12v honda(monkey) blok en zette daar een kitaco 50cc powerpack kitje en een goede uitlaat op. Veel sneller dan dat ga je een 49cc honda blokje niet krijgen.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

@butthead, bedankt voor de info. Zo'n ori 5 bak heb ik al. Ik heb namelijk een ori 5bak SS uit Oostenrijk met halfhoge uitlaat. Ik vraag me juist af wat nog mogelijk is met behoud van 50cc want dat is de kunst vind ik. Is er verschil in prestatie met hoog of halfhoge uitlaat?

@nielspbr, waar bestaat een Kitaco powerpack uit?

Hoe hard gaat een Dream(cb50r) met zijn 4 kleppen?

Alvast bedankt.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

mcc schreef:
Hoe hard gaat een Dream(cb50r) met zijn 4 kleppen?
die kop zou niet optimaal zijn voor een 50cc. en die kop past ook niet op je ss.


volgens mij de enigste 4 kleppers die op de ss50 motoren passen beginnen pas bij een boring 52 dat is 88cc.




als je een oostenrijkse ss50 5bak hebt die on verknutselt is dan heb je eigenlijk alles al in huis.

dan kan je alleen maar de flow optimaliseren. maar dat is iets wat ik zou laten doen die race ervaring heeft met de honda blokken.
dus niet de locale tuner op de hoek van de straat.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door Mano »

Plat op de tank en berg af! :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

@butt head,
ja mijn Oostenrijkste SS is ori onverknutseld. Jammer dat er geen mogelijkheden zijn. Is er geen nog hetere nokas te krijgen? Een cb125t heeft 17pk bij 11.000rpm. Teruggerekend naar 50cc is dat 7pk. Dus er is nog 1pk te winnen want volgens mij heeft de Oostenrijkste SS 6pk. De 125t is merkbaar veel piekeriger dan mijn SS. Wegrijden lukt pas met 6000rpm terwijl de SS dat niet is..

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door Eric »

Misschien dat er ook nog iets te winnen is met het verminderen van inwendige weerstand. Daarmee zou ik me richten op het verlichten van: Krukas, zuiger, zuigerpen, klepveerschotels, koppeling, ontsteking, tuimelaars, dus zeg maar alles wat beweegt. Misschien kan je de compressie ook weer iets verhogen door een dunnere kop en voetpakking te maken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

mcc schreef:@butt head,
ja mijn Oostenrijkste SS is ori onverknutseld. Jammer dat er geen mogelijkheden zijn. Is er geen nog hetere nokas te krijgen? Een cb125t heeft 17pk bij 11.000rpm. Teruggerekend naar 50cc is dat 7pk. Dus er is nog 1pk te winnen want volgens mij heeft de Oostenrijkste SS 6pk. De 125t is merkbaar veel piekeriger dan mijn SS. Wegrijden lukt pas met 6000rpm terwijl de SS dat niet is..

weet je welke nokken as je hebt?
met 41 er ingeslagen, of een ronde ring. of jk er in gegoten.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

@erik, lichter maken heb ik niet gedaan. Misschien dat ik dat nog doe om te proberen. Zuiger krukas zijn zo lichter gemaakt door stukken eraf te zagen. Wel heb ik de wrijving verminderd door de 2de zuigerveer weg te laten. Scheelt iets.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door nielspbr »

mcc schreef: @nielspbr, waar bestaat een Kitaco powerpack uit?

Alvast bedankt.
Hogedrukzuiger met maar 1 compressieveer en een olieschraapveer. Verder een nokkenas, een 20mm keihin en een verlopend spruitstuk om de 20mm keihin op de inlaat van de 12v monkeykop te laten aansluiten.

Nee, dit gaat niet op een ssblokje passen of je moet een ntkruk(langere drijfstang) in je blok bouwen en een nt kop erop zetten.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

@nielspbr. Past niet dus maar zou die kitaco zuiger nog een hogere druk geven dan mijn ori Honda hoge druk zuiger?
Ik heb ook de 2de zuigerveer voor minder wrijving, weggelaten. Scheelt iets.
Laatst gewijzigd door mcc op 04 mei 2014 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

@butthead,

Ik zie niets aan de nokas. Op de zijkant zijn 6 inkepingen. Wat mij opvalt is dat de 2 nokken veel breder zijn dan de nokken van de standaard 41 NL nokas.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

mcc schreef:@butthead,

Ik zie niets aan de nokas. Op de zijkant zijn 6 inkepingen. Wat mij opvalt is dat de 2 nokken veel breder zijn dan de nokken van de standaard 41 NL nokas.
tussen een nok en een glij lager staat jk als het een echte 5bak nok is.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

dan moet ik open maken,

Plaats reactie