50cc snelste setup?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

jep staat jk.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door Skiller »

De Oostenrijkse variant is de snelste die Honda heeft gemaakt, SS50ZK1-AR met nogal veel 086 tussennummers uit mijn hoofd.
Zelf heb ik hier ook de meeste blok onderdelen van in de mijne zitten inclusief een NOS luchtfilter wat echt ander is (ben nog aan het inrijden).
Ik heb ooit horen zeggen dat er behalve de JK nok origineel nog een wat fellere was geleverd op sommige blokken en er zit ook nogal verschil in afwerking tussen de verschillende 5-bak koppen.

Naar mijn bescheiden mening valt er nog best wel wat extra vermogen te halen uit dit blok met minieme aanpassingen.
Hogere top is haalbaar door er een andere primaire overbrenging in te zetten en er is ook nog best wat vlees weg te halen her en der.
Een geflowde kop levert winst op, net zoals het monteren van een net wat grotere carb en kleppen al zit dit qua kleppen wel redelijk tegen de max.

Als je echt vreselijk hard wilt gaan kan je de rest van de brommer ook een afslankkuur geven en de boel een cm of 2 verlagen.
Gesloten lagers met stalen platen schelen weer tov degene met rubberen afdichtingen, of al kettingschalmen opboren met 1,5mm gaatjes.
Laatst gewijzigd door Skiller op 04 mei 2014 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door nielspbr »

mcc schreef:@nielspbr. Past niet dus maar zou die kitaco zuiger nog een hogere druk geven dan mijn ori Honda hoge druk zuiger?
Ik heb ook de 2de zuigerveer voor minder wrijving, weggelaten. Scheelt iets.
Niet in je huidige setup, een NT krukas heeft een 3mm langere drijfstang. En de binnenkant van een NT kop heeft een andere vorm, vlakker.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

Ik heb bij de Technische FAQ gekeken. Daar hebben ze het over snelle nokkenassen met tussen nummer 035 en weer een andere met iets hogere lift die niet met 70cc gebruikt kan worden omdat dan de kleppen elkaar zullen raken met tussen nummer 051. Welke is dan de JK?

@skiller, hoe herken ik die ss50zk1 ar? Van mij ziet eruit als een NL k1 met grijs frame maar met een halfhoge uitlaat en chromen achterspatbord en natuurlijk de 5bak met alu/motor cylinder en kop. De kilometer teller is idem de NL teller maar met aanduiding van de snelheids bereiken van de 5 versnellingen.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door Skiller »

Naar mijn weten had de AR als enigste origineel een alu cilinder en een als hij oud en onverprutst is kan je het luchtfilter ook duidelijk anders zien ten opzichte van elke andere 5-bak brommer.
Dit qua uiterlijkheden naast het framenummer natuurlijk, een overduidelijk verschil met de franse die een hoge uitlaat en stalen cilinder had en een general export met stalen cilinder en halfhoge uitlaat.

Mijn kennis hieromtrent is helaas voor het grootste deel door partslist te bestuderen en een paar weggerotte brommers die ik heb gezien.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

oh nee hoor, de Duitse M heeft ook een alu cyl. De Engelse en general export ook.
Ik heb nog een 2de SS ook uit Oostenrijk, een SS50ZE, heeft ook een alu cyl.
Hoe ziet dan je luchtfilter uit? Van mij is idem het NL model.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door Skiller »

Het D model wat ik heb gezien had een stalen cilinder en gezien de staat van de brommer zat die er net zo lang op als de brommer oud was.
Ik had het hiervoor niet helemaal goed verwoord maar doelde qua cilinder op de 5-bak "kont modellen" zoals de D en de franse.

Ik zie net de dat de D en AR en hele vroege M modellen hetzelfde luchtfilter hadden (de franse iig niet)
Afbeelding

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

o oeps ziet dat ori zo uit. Ik heb ooit zoiets bij een andere oude SS gezien en dacht ik nog dat het door iemand verbouwd is. Mvg

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door ml03zl »

Geeft niets Anton, jij kan ook niet alles weten ;)
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

Skiller schreef:Het D model wat ik heb gezien had een stalen cilinder en gezien de staat van de brommer zat die er net zo lang op als de brommer oud was.
Ik had het hiervoor niet helemaal goed verwoord maar doelde qua cilinder op de 5-bak "kont modellen" zoals de D en de franse.

Ik zie net de dat de D en AR en hele vroege M modellen hetzelfde luchtfilter hadden (de franse iig niet)
Afbeelding


mocht iemand zo'n stalen cilinder hebben ik ken iemand die heeeeeeeeeeel graag zo'n stalen 5bak cilinder wil.
voor de leken deze zijn anders als die op je ss50/c50/brik zit.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

wat is het verschil tussen stalen 5 bak cylinder en gewone stalen?

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

ik heb nog een 5bak blok met stalen cylinder met grote alu kop identiek zoals op mijn SS. Zou dat een 5 bak stalen cylinder zijn? Wat is het voordeel? Ik dacht juist dat die cylinders van alu zijn voor betere koeling net als bij de c110.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

mcc schreef:wat is het verschil tussen stalen 5 bak cylinder en gewone stalen?

die heeft de zelfde koelribben als de aluminium versie. lange koel ribben die aansluiten op de cilinderkop met de grote koel ribben.



voordeel is er niet, de aluminium cilinder zou beter moeten koelen als een stalen cilinder.



c110 met aluminium cilinders?????? naar mijn weten zijn die gewoon met stalen cilinders en alu kop.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door mcc »

ben nu in de war, was nou de kop of cylinder van c110 van alu ipv alles ijzer bij c100.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 50cc snelste setup?

Bericht door butt head »

mcc schreef:ben nu in de war, was nou de kop of cylinder van c110 van alu ipv alles ijzer bij c100.
ik denk dat je alleen de kop bedoelt. ben namelijk nog nooit een alu cilinder tegen gekomen heb er trouwens ook nog nooit van gehoord.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie