Setup Honda SS50

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
rastamano
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2013 10:06

Re: Setup Honda SS50

Bericht door rastamano »

Het gaat allemaal om de juiste verhouding benzine-lucht in het mengsel. Grotere sproeier is inderdaad niet per se meer power, maar meer lucht ook niet.

Er word gebruik gemaakt van een meer open filter (zoals een power filter) om (makkelijker) meer lucht in de carburateur te krijgen. Dan kun je een grotere sproeier plaatsen om meer mengsel in de cilinder te krijgen. Dit kan je wel meer power geven.

Het blijft altijd een beetje expirimenteren met de juiste sproeimaat (testen met de choke erop of luchtfilter een beetje eraf).
Let er wel op dat de spoeiermaat het meest van belang is op de power in half- tot volgas. Als je dit een beetje goed is kun je de weinig tot halfgas regelen met de gasnaald.

Wat ik persoonlijk wel erg jammer vind aan een open filter (los van het mindere filteren) is het geluid. Inlaatgeluid is lelijk en uitlaat geluid is mooi (zeker bij 4takt). Bij een open filter hoor je zelf meer inlaat geluid als je aan het rijden bent, terwijl anderen een mooi 4takt geluid horen (omdat de uitlaat daar overstemt).
Maar als je powerfilter ergens in je frame zit (zoals Job aangeeft) zal dit ook een stuk minder zijn.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Setup Honda SS50

Bericht door Eric »

Vaak juist meer. Het frame werkt als klankkast.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

rastamano
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2013 10:06

Re: Setup Honda SS50

Bericht door rastamano »

Kan ook! heb zelf geen ervaring met SS50s :-)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Setup Honda SS50

Bericht door nielspbr »

Eric schreef:Vaak juist meer. Het frame werkt als klankkast.
Had ik ook met mijn MB, die dikke slangen maakten van het luchtfilterhuis een klankkast.

Plaats reactie