Pagina 1 van 1

Kleptiming

Geplaatst: 23 aug 2015 15:48
door Jaaphonda
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met het variëren van de kleptiming en wat voor invloed heeft het op lopen van de motor.Kun je met een ori tandwiel de timing veilig iets veranderen.
Zag dat takegawa een setje nokkenastandwielen verkoopt waarmee je de timing 2,5, 5 en 8 graden kunt aanpassen.

Re: Kleptiming

Geplaatst: 23 aug 2015 16:49
door NIX
Heeft bijna geen invloed bij een ori nok. Soms zetten mensen de nok een tandje te vroeg als de ketting wat opgerekt is of het tandwieltje een beetje slordig op de kruktap zit. Dan loopt ie goed in lage toeren maar gaat bokken bij wat meer toeren. De nok kan beter iets te laat staan dan de merktekens dan te vroeg. Is dus de moeite zo goed als niet waard om mee te experimenteren.

Re: Kleptiming

Geplaatst: 23 aug 2015 19:13
door CB-viguur
bij snelle nokken kan het wel een wezenlijk verschil maken, je verschuift de powerband omhoog of omlaag, ik vergeet alleen altijd welke kant die op gaat als je de nokkenas later of vroeger zet.

Re: Kleptiming

Geplaatst: 23 aug 2015 19:58
door NIX
Hoe later, hoe meer toeren, hoe vroeger, hoe meer bottompower.

Mar jij bent van de rees, Ronald. Daar kan die halve graad het verschil maken. De meesten hier denken dat ze opvoeren als er een powerfilter op gaat.

Re: Kleptiming

Geplaatst: 23 aug 2015 22:29
door CB-viguur
NIX schreef:Hoe later, hoe meer toeren, hoe vroeger, hoe meer bottompower.

Mar jij bent van de rees, Ronald. Daar kan die halve graad het verschil maken. De meesten hier denken dat ze opvoeren als er een powerfilter op gaat.
powerfilter er af, da's pas opvoeren :mrgreen:
m'n oude Cb50 caferacer met verdraaide CB50f nok, dat reed heerlijk. Maar ook daarbij was het natuurlijk een totaalplaatje, zoals bij mij altijd van carb tot uitlaat alles aangepast is.