Pagina 1 van 2

70 of 85cc?

Geplaatst: 24 sep 2015 19:59
door joost*
Ik heb een agm caferacer en vind hem nu nogal traag maar nu zit ik te twijfelen of ik er een 70cc of 85cc onderdruk.
als ik het doe doe ik het gelijk goed dus ook met de kop die erbij hoort, maar hoe hard zal het ongeveer gaan lopen met 70 of 85cc
Bromfiets weegt ong. 100kg
er zit nu een 16mm carb. onder
Wat raden jullie aan? ik doe het vooral om wat sneller weg tekomen.
Alvast bedankt.

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 08:10
door butt head
80

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 08:17
door Mike Mechanic
65cc natuurlijk, logisch toch . .

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 08:44
door Soop
70 gaat lekker. Je kunt dan nog iets aan je tandwielverhouding doen en carb eventueel.

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 09:39
door CB-viguur
heb nog wel een cilinder/zuiger/kop liggen, licht gebruikt 12v 85cc setje

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 17:34
door joost*
Ik vraag me een beetje af of ik weg kom met 85cc en een 16mm carburateur
En mn verbruik is nu 1 op 37-40 en wil het liefst niet onder de 30 km op een liter komen.

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 17:35
door joost*
CB-viguur schreef:heb nog wel een cilinder/zuiger/kop liggen, licht gebruikt 12v 85cc setje
Een originele honda zeker? Zoniet dan heb ik misschien belangstelling

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 18:22
door nielspbr
joost* schreef:Ik vraag me een beetje af of ik weg kom met 85cc en een 16mm carburateur
En mn verbruik is nu 1 op 37-40 en wil het liefst niet onder de 30 km op een liter komen.
Ik haal met een daytona 150 nog meer dan 30km/l Als je met een viertakt onder de 1:30 komt moet je eens serieus naar je afstelling kijken.

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 18:25
door hypercub
Als je met "weinig" cc`s de hele tijd vol gas moet rijden verbruik je een stuk meer dan zo`n 150 blok dat laag in toeren hard kan gaan.
Ik haal met moeite 1:25 met mijn cy tje en dat ligt niet aan de afstelling.

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 18:35
door nielspbr
Nou vooruit, mb5 2smoke met 70cc en 16mm haalde 1:35. Zelfde fiets met ori japans 49cc carb/cilinder/uitlaat moest er harder aan trekken maar reed nog steeds 1:31. (top 85, met wind mee nog wat meer)

pbr 125 circa 1:40, 140cc 1:35 (ok, alletwee chinees met vm26. motorkenteken, regelmatig 80km wegen en af en toe een stuk snelweg.)

Over mijn 88 kan ik nog niets zeggen want dat ding heeft nog geen kenteken.


Maar wat noem je traag? 57km/h op de rollenbank is een wok.

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 19:17
door CB-viguur
joost* schreef:
CB-viguur schreef:heb nog wel een cilinder/zuiger/kop liggen, licht gebruikt 12v 85cc setje
Een originele honda zeker? Zoniet dan heb ik misschien belangstelling
nee, volledig imi, is binnen komen wandelen via via, dacht aan 80,-

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 25 sep 2015 21:03
door joost*
nielspbr schreef:Nou vooruit, mb5 2smoke met 70cc en 16mm haalde 1:35. Zelfde fiets met ori japans 49cc carb/cilinder/uitlaat moest er harder aan trekken maar reed nog steeds 1:31. (top 85, met wind mee nog wat meer)

pbr 125 circa 1:40, 140cc 1:35 (ok, alletwee chinees met vm26. motorkenteken, regelmatig 80km wegen en af en toe een stuk snelweg.)

Over mijn 88 kan ik nog niets zeggen want dat ding heeft nog geen kenteken.


Maar wat noem je traag? 57km/h op de rollenbank is een wok.
Met ander cdi loopt ie nu 65 wind mee, bergje af, kroeg in zicht

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 29 sep 2015 08:17
door ho_chi_man_ho_chi_man
Ik zou voor 89cc gaan, net dat beetje meer. :twisted:

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 29 sep 2015 15:45
door nielspbr
Aangezien het een kopie van een 12v blokje is kan ie er ook gelijk een 106kitje opzetten. (niet vergeten een dikkere oliepomp te monteren.)

Re: 70 of 85cc?

Geplaatst: 30 sep 2015 09:36
door irmin
Wat wil je?

70cc, OTc50 blok met een OT50 kop met een 12mm carb en vast vliegwiel (elektronisch) loopt 70km/u op een C zonder beenkappen weet ik uit ervaring. Dan draai je wel flink wat toeren. 60 was altijd lekker relaxt cruisen. En met lomp in z'n 1 trappen terwijl ik alvast flink wat toeren maakte lifte z'n voorwieltje op. Ding kwam ook goed mee met het verkeer bij het verkeerslicht. Liep rond de 1:40.