Pagina 3 van 4

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 19 jan 2016 21:37
door nielspbr
Toen waren cdi blokjes nog zeldzaam in nl.

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 19 jan 2016 21:46
door KiP
stoterstangen90 schreef:Ja een FAQ over het gebruik van de FAQ...
Ik vind dit een erg goed idee, idioot maar goed :D

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 19 jan 2016 22:08
door NIX
Faq you, Kip.

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 17 feb 2016 09:56
door arjanpleijsier
Ik heb er 125cc onder gedaan, rijd heerlijk maar ik voel me er niet fijn op. Ik ben zwaar de pineut als er wat mocht gebeuren. Dus ik doe weer een stapje terug.
Blijf lekker bij de 50cc, en zorg dat de afstelling goed is. Je kunt hem met 50cc lekker weg trekken, en hij is veel zuiniger maar je zult het niet van 2 takt winnen. Met 2 takt kan je lekker met sproeiers, boringen en uitlaten neuzelen maar dat heeft bij 4 takt weinig zin.

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 17 feb 2016 15:47
door apae01
Heeft bij viertakt ook veel zin, alleen moet je er anders mee neuzelen. 8 pk uit 50cc is haalbaar, maar niet met originele sproeiers en uitlaten...

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 18 feb 2016 11:10
door ReezYard
apae01 schreef:Heeft bij viertakt ook veel zin, alleen moet je er anders mee neuzelen. 8 pk uit 50cc is haalbaar, maar niet met originele sproeiers en uitlaten...
Vertel :!: Ben reuze benieuwd.

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 18 feb 2016 11:49
door irmin
Zowel 2 als 4 takt hebben grofweg hetzelfde probleem, na stappen als goed je carburateur afstellen, je ontstekingstijdstip optimaliseren en de benzine/lucht intake optimaliseren, compressie goed regelen.
Alles wat hierna komt: meer vermogen = smallere powerband. Bij 2-takt door aanpassen poorttimingen en bij viertakt door de karakteristiek van de kleptimingen en -lift. Dus een meer close-ratio versnellingsbak is daarbij noodzakelijk. Met een c50 3-bak of originele ss50 4-bak beter niet aan beginnen......
Maar 8pk is zeker mogelijk met een 50cc

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 18 feb 2016 12:20
door ReezYard
Hoe heb je die 8 pk uit 'n 50cc blokje gepeuterd, Irmin?

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 18 feb 2016 14:19
door arjanpleijsier
ben ik ook wel benieuwd naar :D

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 21 feb 2016 17:25
door irmin
Ik zelf niet hoor. Ik hou nhet bij de 2-takt tuning. Da's een stuk makkelijker. Maar een vriend van mij is wel bezig. Die heeft nu een 2taktje 50cc naar 16pk op het achterwiel (testbank) getuned ewat nog prima rijdbaar is op straat. Dus hij dacht dat hij de helft wel uit een viertakt blok kon halen. En ik geloof 'm. En de vraag is of het kan he. Niet hoeveel moeite je er voor moet doen en of het nog lekker is om mee te toeren.

De belangrijkste manieren heb ik hierboven wel genoemd. Het is heel veel proberen en testen en prutsen maar het komt er toch op neer dat je zoveel mogelijk benzinemengsel op het juiste tijdstip voor dat toerental wil laten ontbranden. Ik kan je geen handleiding geven over waar hoeveel mm te ruimen in de kop, of welk exacte ontstekingstijdstip je op 7800 rpm moet hebben, of wat de lifthoek van de nokkenas moet zijn. Da's toch proberen en dat heb ik zelf nooit uitgebreid getest, mij te ingewikkeld.
Ik ben al blij met 12pk uit en 50cc zundapp blok na wat vijlwerk en uitlaatjes bakken

Maagoed: als hij zover is zal ik hem het hemd van het lijf vragen en een verslag neerzetten van wat hij aangepast heeft :)

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 22 feb 2016 13:12
door arjanpleijsier
Laat maar horen! ik vind het wel interessant! ;)

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 01 mar 2016 20:50
door jeroentjuhhh
Gewoon altijd met de wind in de rug gaan rijden!

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 01 mar 2016 20:51
door jeroentjuhhh
Gewoon altijd met de wind in de rug gaan rijden!

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 01 mar 2016 20:52
door jeroentjuhhh
Waarom plaats ik dat twee keer??

Re: 4 takt 50 cc opvoeren

Geplaatst: 01 mar 2016 21:16
door st Franciscus
Dan ga je twee keer zo hard!