Pagina 2 van 2

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 25 jan 2016 23:03
door Ottodesmo
OK, dat schiet niet op dus.... Dan moet het toch maar draaien worden denk ik. Hoe doen jullie dat trouwens? Ik heb een klein draaibankje maar daarmee kan ik deze zuigers niet pakken aangezien de onderkant van het schort half weggesneden is. Betekent dit automatisch naar een grote draaibank bij een revisiebedrijf? Zou het liever zelf doen en dan tussendoor goed kunnen meten.

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 26 jan 2016 21:56
door gerbrandicus
Verkeerd onthouden, het bleek een 52mm zuiger te zijn. Afstand hart pistonpen tot rand gemeten en die is ~ 17.5mm trouwens... Dus ik snap het even niet meer.
Jij had toch ook die leuke blauwe motor CD? Is die nog verkocht?

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 27 jan 2016 09:02
door Ottodesmo
Dank je - die is dus niet veel hoger dan de afgedraaide GB5. Hmm. Heb inmiddels contact gehad met Coos Matser en die heeft een geschikte zuiger gevonden dus ik wacht het even af. Zou een vrij vlakke zuiger zijn met een wat grotere hoogte. 2mm omhoog betekent een compressie van ca 10:1 dus dan gaat het wel goed.

Ja, die CD had ik inderdaad. Is afgelopen zomer naar een liefhebber in de buurt gegaan. Iets meer ruimte vrij en enkel een Dax om me op te richten. OK, en drie Ducati's :)

Otto

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 28 jan 2016 13:46
door MrSinga
C90 is 6V type drijfstang, moet je dus 6V model piston hebben (of toch boven de pistonpen = 20mm).
17mm boven pistonpen = 12V type drijfstang (model a la NT Monkey/Dax/C70/...)

Op daxboard was er iemand die er een 51mm kitaco zuiger op had gezet, 6V model en lekker kort) en dat ging perfect in combinatie met OT70-model kopje. Dus als je die 51mm piston hebt voor OT50-kopje (als je dat nog vind), lukt dat met de ori C90-kop. Die eigenlijk een veredelde OT50-kop is (Ok, dit is wat kort door de bocht)

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 28 jan 2016 18:02
door NIX
MrSinga schreef:C90 is 6V type drijfstang,
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dit is niet waar. De zuiger(pen) komt in een NT C90 veel hoger dan in een OT 6V 50cc blokje.

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 30 jan 2016 12:53
door ml03zl
Volgens mij heb je gewoon een 4e overmaat Astra zuiger nodig. 13105-gn5

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 01 feb 2016 09:36
door Ottodesmo
Die zou denk ik ook kunnen ja! Ik krijg er nu een opgestuurd die zou moeten passen maar houd deze optie even in mijn achterhoofd.

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 03 feb 2016 14:13
door Ottodesmo
Heb net een GB6 zuiger in 51mm ontvangen van Coos; deze is iets hoger (en heeft een plattere maar bredere dome); morgen eens meten hoeveel cc dit ongeveer is maar een verhouding van 9:1 of hoger (afhankelijk van dikte pakkingen) moet mogelijk zijn.

Otto

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 09 feb 2016 17:22
door DR Monkey
En al gemeten, en hoe kom je uit nu???
Wellicht foto`s van de zuiger??? zit ongeveer met het zelfde dilemma :)

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 12 feb 2016 23:28
door Ottodesmo
De deckhoogte (afstand top zuiger tot bovenkant cilinder) is nu 1.3 mm (was 2.8); dome is 2.5cc ipv 3.5c . Verhouding komt nu rond de 9.5:1 uit wat perfect is voor mijn blok. Er staan twee foto's van de zuiger op https://www.flickr.com/photos/107210011 ... 5803982432

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 11 mar 2016 13:30
door ReezYard
https://www.flickr.com/photos/107210011 ... 5803982432
Op de foto van het DRP-doosje waar de zuiger kennelijk in heeft gezeten staat:

GB5 51mm, No 100037

Volgens je reactie op 26 febr. jl. zou 't 'n GB6 zuiger zijn.
Vraag is nu ... is 't een GB5 of GB6 zuiger die je van Coos hebt ontvangen?

Re: 51 mm op C90

Geplaatst: 14 mar 2016 10:17
door Ottodesmo
Ik heb een GB6 ontvangen en gemonteerd. Het doosje is van de GB5 die ik eerder had en te laag uit kwam!

Heb er nog maar een kort rondje mee gereden maar het lijktgoed te lopen allemaal!

Otto