Pagina 1 van 6

Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 18 jun 2016 13:00
door kees77
Takegawa maakt een mooie 113cc set, maar die is stinkend duur.. €456 incl. bij CMS..
Iemand hier ervaring met andere opties / sets voor CD90 of nóg beter: een goedkoper adres voor die takegawa set??! :D

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 18 jun 2016 13:13
door wim V8
Een china 125 blok misschien? 250-300 euro nieuw.

Gr. Wim.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 18 jun 2016 13:17
door kees77
Nee, das geen optie Wim.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 18 jun 2016 13:54
door butt head
takegawa krukas deel voor de koppeling halen kost 100en een beetje bij cms.

dan kan je gewoon een normaal topend er op knopen.

ik zou voor een 52x52 setje gaan. dat geeft leuk vermogen en is niet al te duur.


al moet ik zeggen die 400en een beetje vind ik ook geen gek geld. denk als je alles los koopt inclusief een kopje dat je ook aan dat geld zit.


ik heb mijn cd90 voorzien van zo'n krukas deel en vervolgens een 56x54 setje gemonteerd in combinatie met een geflowde ot70 kop met ss5bak nokkenas.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 18 jun 2016 16:11
door kees77
Dank!
Wat bedoel je met dat krukas deel? Is 1 zijde anders? Linkje?

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 18 jun 2016 17:39
door butt head
dit deel op de krukas.
Afbeelding

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 19 jun 2016 07:02
door MrSinga
kees77 schreef:Takegawa maakt een mooie 113cc set, maar die is stinkend duur.. €456 incl. bij CMS..
Iemand hier ervaring met andere opties / sets voor CD90 of nóg beter: een goedkoper adres voor die takegawa set??! :D
die past er zelfs standaard niet op. Moeten de carters uitgefreesd worden (max is 53mm die past, de oude 111-kit van Takegawa).

Ik was vrij tevreden van een 105-kit.
hoge cilinder + piston gekocht bij rovaza en een OT70-model kop + snelle nok (R-stage hier met R15)

verwacht niet dat het op 10" 120kmh haalt... Toch een vlotte 100kmh, zonder echt te moeten inboeten bij tegenwind.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 21 jun 2016 21:18
door DR Monkey
Die 113cc is niet echt mega duur voor wat je krijgt voor dat geld
Anderzijds, wat Mr Singa schrijft klopt helemaal, je carters moeten gekotterd worden: Dus dat wordt blok uitelkaar.
Zijn nog wel een aantal oplossingen Shift-Up heeft een aantal cilinder sets, groter als standaard voor HA-02 en HA-03 blokken.
En een aantal shops (oa Leertouwer) hebben cilinders met zuigers, natuurlijk in iedere prijsklasse en hoe duur je het wil hebben.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 23 jun 2016 21:21
door kees77
Voor die 113cc kit:
-alleen uitkotteren en klaar?
-die zuiger is voor de standaard kop?

Thanks voor de info heren!

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 23 jun 2016 23:33
door DR Monkey
Hoi,

Met die nieuwe Takegawa 113cc kit moet je het blok helaas uitelkaar halen en kotteren.
Het is eerst echt zinvol om te weten welk blok je echt hebt, welke letters begint het blok nummer, en eerste 4 cijfers
Dan is het ook echt van belang dat je weet wat voor kop je hebt, aangezien je hier ook meer mogelijkheden in hebt.
En in een slecht geval niets aan je nokkenas gaat hebben. Of doen zoals MR Singa het beschrijft, en al een degelijke set-up is, en waar je lekker mee kunt rijden.

Stock HA-02/03/05 en HA-06 motorblok met stock cilinderkop is kit nummer: 01-05-505H dus die met de platte zuiger. Dit is een S-Stage kit. Deze kit is dat http://store.shopping.yahoo.co.jp/hiroc ... -506h.html

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 24 jun 2016 06:40
door MrSinga
ik moet wel zeggen. De meeste CD90's die ik gezien heb, draaien ook kapot met 111-115cilinderkit erop. In België zijn de meeste "grote cc's" voorzien van een ZC108-krukas. Heb er zelf bij 3 mensen gestoken omdat de ori kruk kapot loopt.
reden: die blokken hebben al x-aantal 1000-en km's gelopen in Azië, worden hier wel eens nagezien. Maar die kruk krijgt direct op z'n tanden bij grotere cc's en jah... die gaat kapot.
Beetje zoals de 'gereviseerde' nice blokken... goed bij ori maar bij tjoening is het er ook mee gedaan...

mijn setup was met een gereviseerde krukas (nieuw big end/drijfstang/lagers) en hield stand. Zelfs met een 54mm boring (113cc via DRP en R-stage). Heb deze week m'n ex-blok opgemerkt op DB en rijdt nog altijd. We zijn al 4j verder (en de revisie was voor de 105, dus loopt de kruk al een jaar of 7 terug)

ge kunt, als je het goedkoop wilt houden, ook cilinder + piston nemen van een ZC108 (ander 107-108-blok china) en dat erop zetten. Gaat net sneller en vooral: blijft lopen.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 01 jul 2016 18:29
door kees77
Bij het beter bestuderen na de Takegawa zuiger, zag ik hoe een korte rok die heeft..!
Die valt dus af. Het gaat me ook om de betrouwbaarheid en levensduur van de kit.
Waar vindt ik die zc108 spullen?

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 01 jul 2016 20:12
door butt head
pak gewoon een 52mm zuiger cilinder.

geen gekke dingen die je moet doen aan het blok. en een zuiger met lange rok is mogelijk.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 02 jul 2016 06:27
door DR Monkey
kees77 schreef:Bij het beter bestuderen na de Takegawa zuiger, zag ik hoe een korte rok die heeft..!
Die valt dus af. Het gaat me ook om de betrouwbaarheid en levensduur van de kit.
Waar vindt ik die zc108 spullen?
Zoals eerder aangegeven bij Leertouwer onder andere, die hebben ook het nodige op vooraad voor ZC108.
Voor je cilinder verhaal kun je hier ook terrecht, natuurlijk zijn er ook nog een aantal online shops die spullen aanbieden.

Re: Meer cc's voor CD90

Geplaatst: 03 jul 2016 18:42
door MrSinga
butt head schreef:pak gewoon een 52mm zuiger cilinder.

geen gekke dingen die je moet doen aan het blok. en een zuiger met lange rok is mogelijk.
mijn cilinder kwam, net als de piston, van Rovaza. 52mm en allemaal p&p. Kun je dus kiezen de piston/kop.
Takegawa heeft nu ook zo'n 52mm kit, shift up ook. Schrik niet van de prijzen van die dingen :D is de DRP-kit net even goed en pakken goedkoper