Meer cc's voor CD90

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Kan ik de klepveren en tuimelaars uit de origenele cd90 kop gebruiken in een OT C70 kop?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door gerbrandicus »

Vergelijk zelf maar, hier in dit mapje heb ik de partslist van het CD90 blok incl onderdeelnummers. Kan je vergelijken met de C70 partslist op de site van CMS:
https://www.hondavereniging.nl/index.ph ... m&id=10079

Mijn partslist is van een 1998 model, maar die is denk ik hetzelfde als jouw eind jaren '80/begin '90 blok.

Ik zie overigens wel een opvallend verschil tussen de afbeelding die jij laat zien van de site van Daxdodo en die uit mijn partslist. Die van Daxdodo is een 6V begin jaren '80 CD90 model, zie het 6V deksel dat op de andere kant gedrukt staat. De eerste CD90's met dit bloktype hadden idd 6V contactpunten ontsteking en toch deze toffe koppeling. Nr 22 staat er bij mij niet op.

Ook weet ik dat de oliedoorvoer van carterdeksel naar centri-filter bij een CD90 nogal gevoelig is. Je kunt hem er verkeerd op doen, waardoor de kruk te weinig olie krijgt. Dan draait de boel in de soep. Ik kan op mijn partslist geen onderdeel vinden die daarvoor verantwoordelijk is, maar heb hem wel in het echt gezien. Ook bij jouw blok, dat koppelingscarter heb ik er zelf nl vanaf gehad. Is dacht ik een keerringetje, het carter heeft dan een pikkie die daar netjes in moet vallen. Zoiets was het.
Misschien zijn de nr 22 wel vergeten te tekenen bij mijn partslist.

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

It's alive..
Start en loopt heel soepel.
Uiteindelijke specs:
- 52x52 DRP / bolle zuiger / OT70 kop / Kitaco snelle nok / Tune Up 5-plt koppeling / 22mm immi carbu.
Hoop morgen ff te kunnen rijden. Luchtfilter moet ik nog wat voor klussen, wil het standaard filterhuis gebruiken met ander filter erin..paste niet p&p, carbu zit 2cm te ver naar voren.
Oliedrukspanner dis.ketting ook misschien nog vervangen voor afstelbare variant.
Was beetje bang dat die Tune Up koppeling een stuk zwaarder knijpen zou worden, maar dat was niet t geval gelukkig.
Mooie compressie en de kleppen raken de zuiger niet, met die jolige nokkenas was ik er een beetje bang voor..
Actiefoto :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kees77 op 14 jan 2017 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

gerbrandicus schreef: Ook weet ik dat de oliedoorvoer van carterdeksel naar centri-filter bij een CD90 nogal gevoelig is. Je kunt hem er verkeerd op doen, waardoor de kruk te weinig olie krijgt....
Thanks voor je tip! Ik had het carter er echter al op zitten.
Dat pikkie aan binnenzijde v/h koppel.carter is inderdaad dun en moet maar net in 't keerringetje vallen inderdaad..
Echter ik denk dat je 't echt wel voelt als het niet goed zou passen. Ook zag ik dat toen ik het carter eerder al verwijderde dat het pikkie nu wat dik vet bevatte wat standaard in de Takegawa krukas set zit.
Eerste keer zat ie dus in ieder geval goed.. Laatste keer vast ook goed.. :)

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga »

mooi mooi die 110cc...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head »

gewoon even een ander spruitstuk zoeken. er zijn vast wel 22mm spruitstukken met een rare bocht om hem 2 cm naar achter te plaatsen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door nielspbr »

Weet niet meer uit mijn hoofd de diameter van een nice spruit, dat is ook zo'n zwanehals.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga »

butt head schreef:gewoon even een ander spruitstuk zoeken. er zijn vast wel 22mm spruitstukken met een rare bocht om hem 2 cm naar achter te plaatsen.
PBR 125 heeft ook zo'n aardig spruitstuk die past...
Nice logischerwijze, maar vrees dat die maar 20mm zal zijn (nice ori is ook 18mm)

kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 »

Thanks voor die tips, maar al redelijk ver met uitfrezen van 19mm origineel C90 spruitstuk. Soms is dat zachte alu wel ff lekker..

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head »

kees77 schreef:Thanks voor die tips, maar al redelijk ver met uitfrezen van 19mm origineel C90 spruitstuk. Soms is dat zachte alu wel ff lekker..
maak er een mooie ruime bocht van en niet haaks de hoek om.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie