Meer cc's voor CD90

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 13 dec 2016 10:39

Voor die 52x52, is dat met hoge cilinder?

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 795
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga » 13 dec 2016 11:43

52*52 is lage cilinder => korte draadeinden, kortere ketting

Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 13 dec 2016 13:30

Bedacht t me intussen ook. Vrij logisch ook.

Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 15 dec 2016 18:40

De spullen zijn besteld, ik zal een fotootje plakken als ik 't in mekaar zet.
Kortere tapeinden: ik kan toch gewoon 6mm schroefdraad extra snijden en ze netjes inkorten? Of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 4412
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door stoterstangen90 » 15 dec 2016 18:42

ja, dat zie je verkeerd. Dat is niet sterk genoeg.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 15 dec 2016 19:21

Capiche.
Iemand 4 stuks korte liggen, die dat in een envelop wil verzenden?
Graag een PB-tje dan.. Thanks

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17187
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door NIX » 15 dec 2016 23:21

Je hebt geen 4 stuks nodig. Alleen de 2 korte voor een korteslagmotor.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 31 dec 2016 06:59

Alle spullen zijn binnen, Het krukas kitje van takegawa had ik al eerder open gemaakt, maar de ring tussen #1 en #2 zat er volgens mij niet bij. Ik weet ook niet of die in de set hoort. Mijn Chinees/Japans is niet zo goed.
Is het zo'n 'outside' ring die normaal in de koppeling zit?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 795
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door MrSinga » 31 dec 2016 13:21

das idd de originele ring... vandaar dat er ook geen nummer op staat

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8557
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: terborg gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head » 02 jan 2017 17:58

dat is de ring waar offside op staat.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 04 jan 2017 22:12

Alweer een vraag... :D
De schakelklok bevat 5 pinnetjes. 1 daarvan heeft meer afgeronde uiteinden. Waar moet die..? En waarom afgerond?
Morgen verder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1842
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Utrecht

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door gerbrandicus » 05 jan 2017 01:21

Ik heb zo'n blok momenteel niet open liggen dus kan niet zien waarom, maar klopt wel. Je zult toch snel zat moeten zien waar die zit?
Ik vermoed dat het pinnetje tussen 4 en vrij zit. Dat is namelijk de meest afwijkende van de schakelbewegingen. Dat die dan iets anders gevormd is voor de één of andere reden.
Beetje kleine afbeelding en deze is van een 1998 Benly 90S (jouw blok is vroeger) maar zal wel hetzelfde zijn. Kijk nr 6 tussen 4 nr 25's.

Afbeelding
Ik keur ALLE Honda's, ook offroad modellen en Japanse imports. Cilinderinhoud naar keuze (50cc of motor). Ook reparaties, revisies, restauraties. PB voor info.

Gebruikersavatar
kees77
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 mar 2011 11:13
Bezit: -1973 SS50
-1999 Suzuki Bandit 1200
Locatie: Amsterdam

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door kees77 » 06 jan 2017 22:50

Hoort er in 't lager van de koppeling niet, net als bijv. bij ss50 zo'n busje met een veertje?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13742
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door nielspbr » 06 jan 2017 23:50

Nee, die horen op het uiteinde van de oliecentrifuge, deze deeltjes verzorgen de oliedoorvoer van koppelingscarterdeksel naar de oliecentrifuge en krukas. De oliepomp pompt een deel van de olie langs de kopbout naar de kop, het andere deel gaat door het carterdeksel naar oliecentrifuge en krukas.
Bij een "standaard" blokje zit daar nu net toevallig ook nog een koppeling op de oliecentrifuge.

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8557
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: terborg gelderland

Re: Meer cc's voor CD90

Bericht door butt head » 07 jan 2017 17:56

nielspbr schreef:Nee, die horen op het uiteinde van de oliecentrifuge(niet bij de cd90 die heeft een pijpje in het koppelings carter zitten die in de kering van het takegawa centrifuge deksel zit), deze deeltjes verzorgen de oliedoorvoer van koppelingscarterdeksel naar de oliecentrifuge en krukas. De oliepomp pompt een deel van de olie langs de kopbout naar de kop, het andere deel gaat door het carterdeksel naar oliecentrifuge en krukas.
Bij een "standaard" blokje zit daar nu net toevallig ook nog een koppeling op de oliecentrifuge.
Het takegawa krukas deel heeft ook een centrifuge enkel niet het onbenullige gewicht wat hij moet rond slingeren.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie