Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef:De tweeklepper is in ieder geval prima langzaam te rijden. De vierklepper heb ik geen ervaring mee.
De vierklepper heeft overigens een decompressienok om makkelijker te starten.
ja en nee... Heb zo'n 150 2klepper op m'n Benly. Echt leuk meetings rijden is het niet (toch niet aan 45km/h). Ook omdat ik niet graag in hoge toeren rij. Op 10" vind ik die 150's sowieso overkill. Maar echt met m'n Benly zone 30 rijden, bléten... Dat wil dat blok niet

een anima 150, rijdt dan een stuk aangenamer dan de 2 klepper (compleet andere kruk/cilinderverhouding).
de 190 op dax is een bom. en vind ik, persoonlijk, zwaar overkill. + met die anima blokken zit je met een blok van een CDI en gelijkrichter die je moet gebruiken en in een 2,5L kader alles mooi wegsteken icm een batterij, erg leuk.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door Halodax »

MrSinga schreef:
nielspbr schreef:De tweeklepper is in ieder geval prima langzaam te rijden. De vierklepper heb ik geen ervaring mee.
De vierklepper heeft overigens een decompressienok om makkelijker te starten.
ja en nee... Heb zo'n 150 2klepper op m'n Benly. Echt leuk meetings rijden is het niet (toch niet aan 45km/h). Ook omdat ik niet graag in hoge toeren rij. Op 10" vind ik die 150's sowieso overkill. Maar echt met m'n Benly zone 30 rijden, bléten... Dat wil dat blok niet

een anima 150, rijdt dan een stuk aangenamer dan de 2 klepper (compleet andere kruk/cilinderverhouding).
de 190 op dax is een bom. en vind ik, persoonlijk, zwaar overkill. + met die anima blokken zit je met een blok van een CDI en gelijkrichter die je moet gebruiken en in een 2,5L kader alles mooi wegsteken icm een batterij, erg leuk.
En zonder batterij? Dat zou moeten lukken qua ruimte? Of kan dat niet met die anima blokken?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door MrSinga »

het kan en het kan, mits puzzelen, ook met batterij in de brommer hoor.

alles moet wel over de cdi + gelijkrichter van de Anima blokken gestuurd worden. Als je ze "gewoon" aansluit (alle kleuren komen overeen met normale 12V) dan brand de ontsteking door. Been there done that; gelukkig gratis nieuwe ontsteking gekregen. Ik dacht dus dat de helft van die dingen niet nodig zou zijn. MIS

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door Halodax »

MrSinga schreef:het kan en het kan, mits puzzelen, ook met batterij in de brommer hoor.

alles moet wel over de cdi + gelijkrichter van de Anima blokken gestuurd worden. Als je ze "gewoon" aansluit (alle kleuren komen overeen met normale 12V) dan brand de ontsteking door. Been there done that; gelukkig gratis nieuwe ontsteking gekregen. Ik dacht dus dat de helft van die dingen niet nodig zou zijn. MIS
Ah dat is wel belangrijk om te weten inderdaad!
Heb nu alles gewoon zonder accu en rechtstreeks aangesloten, als de motor loopt dan brand de verlichting zeg maar.
Dat zat zal inderdaad passen en meten worden.
Maar een 150 of 190 anima 4 klepper past dus wel gewoon onder een dax frame zonder dat ik hoef te slijpen in mijn frame?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door MrSinga »

past p&p in tegenstelling tot YX150-160-blokken.

als je nu geen accu hebt, dan kan het er dus allemaal in gepropt worden.

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door Halodax »

MrSinga schreef:past p&p in tegenstelling tot YX150-160-blokken.

als je nu geen accu hebt, dan kan het er dus allemaal in gepropt worden.
In tegenstelling tot YX150? Die paste bij mij gewoon p&p hoor. Enkel de bedrading uitzoeken.
Of begrijp ik je nu verkeerd?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ervaringen Daytona Anima 150/190cc motor/Jialing 124cc monsterblok.

Bericht door nielspbr »

Halodax schreef:
MrSinga schreef:past p&p in tegenstelling tot YX150-160-blokken.

als je nu geen accu hebt, dan kan het er dus allemaal in gepropt worden.
In tegenstelling tot YX150? Die paste bij mij gewoon p&p hoor. Enkel de bedrading uitzoeken.
Of begrijp ik je nu verkeerd?
De MrSinga bedoelt de blokken met kawasaki(like)-kop. Die carters zijn anders/voller bij het bovenste bevestigingspunt.

Plaats reactie