Pagina 1 van 1

honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 09:08
door nick lissenberg
Hoi,

Ik heb een honda cy50 uit 1978, helemaal origineel en nu wil ik de begrenzer uit de uitlaat halen. heeft iemand een foto/voorbeeld waar de begrenzer zit. of een foto van de binnenkant van de uitlaat, kan het nergens vinden. en als ie eruit is moet er dan iets van demping terug in? en zo ja wat. alvast bedankt.

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 10:59
door nielspbr
User hypercub heeft eens een uitlaat ter beschikking gesteld aan cy50.de. Die hebben die uitlaat toen ontgrensd. Volgens mij heeft Eelco(hypercub) hier toen of een link of een fotoreportage geplaatst van die uitlaatoperatie.

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 12:01
door hypercub
Dat ging om een xl75 uitlaat. Die was van nature al onbegrensd, alleen nu nog iets meer onbegrensd.
Op www.cy50.de staat nog wel her en der info (onder tuning o.a.) en beeldmateriaal van het binnenwerk van zo`n uitlaat.
Mijn CY uitlaat is een HJ special, ook ontgrensd. Het gaat er vooral om het binnenbochtje uit de uitlaatbocht te halen, en voor de lux kan je ook de binnenkant aanpakken, want daar wordt ook het een en ander begrensd.

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 13:00
door nick lissenberg
Thanks, ja ik heb gekeken op ww.cy50.de maar staan geen duidelijke foto`s op helaas......

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 13:45
door wim V8
Een CY 50 is in mijn herinnering nooit in Nederland ingevoerd als bromfiets.

Dus die fijne nederlandse 40km/u begrenzing zal hij niet hebben. max. 1,4Kw. (ontgrenzen is duur)

Als het een duitser is kan hij begrenst zijn op 45km/u (kleinkraftrad) max 4Kw dus makkelijk ontgrenzen.

Zwitserse "brommer" is ook begrenst op 45km/u, die herken je aan 1 persoons buddy en geen duovoetsteunen achter.

Gr. Wim.

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 13:58
door ildert
wim, ik weet niet waar je op doelt, maar ook een duitse cy is behoorlijk begrenst in de uitlaat. net als de duitse cb en xl. uitlaten zitten van voor tot achter vol met extra knijpend materiaal. dit verwijderen is zeker niet makkelijk.


wim V8 schreef:Een CY 50 is in mijn herinnering nooit in Nederland ingevoerd als bromfiets.

Dus die fijne nederlandse 40km/u begrenzing zal hij niet hebben. max. 1,4Kw. (ontgrenzen is duur)

Als het een duitser is kan hij begrenst zijn op 45km/u (kleinkraftrad) max 4Kw dus makkelijk ontgrenzen.

Zwitserse "brommer" is ook begrenst op 45km/u, die herken je aan 1 persoons buddy en geen duovoetsteunen achter.

Gr. Wim.

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 14:31
door hypercub
Om een idee te krijgen van het binnenwerk van een xl75 uitlaat (zeker het eerste pijpje is bij de cy50 duitse uitlaat geknepen, voor de rest ziet het er ongeveer zo uit):
https://www.hondavereniging.nl/index.ph ... m&id=18313

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 14:53
door nick lissenberg
oke dank. ja het is een duitse cy50, gaat niet harder dan 45..... dus ik heb het vliegwiel vastgezet en ga nu proberen om de uitlaat te ontgrenzen. kijken of ie daarna wat harder wil gaan..

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 14:59
door nick lissenberg
of zijn er ook goede nieuwe uitlaten waardoor ie harder gaat?

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 18 aug 2016 15:25
door hypercub
Ja die zijn er, maar geen van allen zien eruit alsof de uitlaat op de brommer hoort.
Een optie is een Japanse cy50 uitlaat hierheen halen, of ergens in D, F, of B een cy80 uitlaat scoren.
op http://www.japan.webike.net vind je van diverse merken tuining uitlaatjes.

Hier een CY met XL75 uitlaat:
https://youtu.be/ak66fDDXQsM

En dezelfde cy met een "goedkope" import uitlaat:
https://www.youtube.com/watch?v=scwPl6AiXTM

Re: honda cy50 uitlaat

Geplaatst: 19 aug 2016 12:01
door NIX
Ik zou de originele uitlaat ontgrenzen. Niet alleen de dunne pijp moet uit de bocht, daarvoor moet de bocht meestal op 2 plaatsen worden doorgezaagd, tenzij je handig bent, dan zaag je buitenbocht (buiten het zicht) in en de binnenbocht wel door. Vervolgens moet je de beperkende versmalling ook uit de demper zien te halen en als je pech hebt, zijn alle reflectie pijpjes te dun en moet je ze door dikkere vervangen. Je hebt iemand met een CO2 appraat nodig, een ijzerzaag en een tol met hele dunne schijfjes, dan kun je het bijna onzichtbaar voor elkaar krijgen. Zo heb ik wel vaker een stealth pijp gebraden die bijna net zo stil is als de ori. Mocht je ooit de brommer toch weer moeten begrenzen, dan doen een buisje in de carb en en vervliegend laatwiel meer dan voldoende.