CD50
Geplaatst: 02 okt 2016 18:15
na mijzelf voorgesteld te hebben (viewtopic.php?f=8&t=31483) en uiteindelijk een CD50 gekocht te hebben
heb ik de eerste kilometers erop gemaakt.
Motor start goed loopt netjes stationair en de topsnelheid is eigenlijk dik in orde nl. rond de 60km/h en plat erop rond de 68
gemeten met GPS.
Echter met wat tegenwind krijgt hij het moeilijk en valt wat terug.
In lage toeren trekt de motor slecht en vanaf een bepaald toerental begint hij lekker te trekken en kan ik hem ver doortrekken
in zijn 2 tot de 40 en in 3 tot ongeveer 55km/h, het geluid word dan ook meteen drastisch meer.
Ik vind dit niet fijn rijden en zou eigenlijk veel meer koppel willen hebben.
Waaruit bestaat mijn motor/setup:
*49cc (tenminste daar ga vanuit)
*carburateur keihin 13A sproeier weet ik niet
*tandwielen 12/41
*vliegwiel ik denk vervroegend zie foto
echter heb ik het idee dat deze niet goed is, veertje zijn erg slap en onbelast zeker niet aangespannen.
ik heb met een scrooboscooplamp gekeken en ontstekings tijdstip veranderd helemaal niets blijft strak staan op elk toerental
Ontsteking staat zoals op onderstaande foto, is dit zo correct want ik weet niet waar de "T" bij moet staan dit kan ik nergens vinden. Vragen: * is de brommer niet te zwaar vertand (omdat deze terug valt met wat wind)
* is het een VVV en klopt het dat de veertjes in "nulstand" al wat los zitten en niet gespannen zijn.
* Waarmee moet de "T" corresponderen met het op tijd zetten.
Om het vliegwiel te demonteren heb je natuurlijk een trekker nodig en deze had ik niet, ik heb het geluk dat ik een draai en een freesbank heb en heb zelf een trekker gemaakt.
Ik had er 1 gemaakt met gewoon rechtse draad echter daarna kwam ik er achter dat het linkse draad was!
De motor kon ik ook niet in neutraal zetten bij stilstand en via het forum heb ik gelezen dat dit door de koppeling zou kunnen komen (te slap)
Bij controle bleek dat als ik de handel inkneep dat de koppelingshevel erg veel speling had in het carter en dat hierdoor de slag bij de koppeling erg klein werd.
ik heb nu het carter met een ruimer geruimd en er een bus in gezet, ik heb de koppelingshevel een mm dunner gedraaid om deze weer mooi rond te krijgen.
Het resultaat is dat het geheel weer spelingsvrij is en weer perfect koppeld en schakeld!
heb ik de eerste kilometers erop gemaakt.
Motor start goed loopt netjes stationair en de topsnelheid is eigenlijk dik in orde nl. rond de 60km/h en plat erop rond de 68
gemeten met GPS.
Echter met wat tegenwind krijgt hij het moeilijk en valt wat terug.
In lage toeren trekt de motor slecht en vanaf een bepaald toerental begint hij lekker te trekken en kan ik hem ver doortrekken
in zijn 2 tot de 40 en in 3 tot ongeveer 55km/h, het geluid word dan ook meteen drastisch meer.
Ik vind dit niet fijn rijden en zou eigenlijk veel meer koppel willen hebben.
Waaruit bestaat mijn motor/setup:
*49cc (tenminste daar ga vanuit)
*carburateur keihin 13A sproeier weet ik niet
*tandwielen 12/41
*vliegwiel ik denk vervroegend zie foto
echter heb ik het idee dat deze niet goed is, veertje zijn erg slap en onbelast zeker niet aangespannen.
ik heb met een scrooboscooplamp gekeken en ontstekings tijdstip veranderd helemaal niets blijft strak staan op elk toerental
Ontsteking staat zoals op onderstaande foto, is dit zo correct want ik weet niet waar de "T" bij moet staan dit kan ik nergens vinden. Vragen: * is de brommer niet te zwaar vertand (omdat deze terug valt met wat wind)
* is het een VVV en klopt het dat de veertjes in "nulstand" al wat los zitten en niet gespannen zijn.
* Waarmee moet de "T" corresponderen met het op tijd zetten.
Om het vliegwiel te demonteren heb je natuurlijk een trekker nodig en deze had ik niet, ik heb het geluk dat ik een draai en een freesbank heb en heb zelf een trekker gemaakt.
Ik had er 1 gemaakt met gewoon rechtse draad echter daarna kwam ik er achter dat het linkse draad was!
De motor kon ik ook niet in neutraal zetten bij stilstand en via het forum heb ik gelezen dat dit door de koppeling zou kunnen komen (te slap)
Bij controle bleek dat als ik de handel inkneep dat de koppelingshevel erg veel speling had in het carter en dat hierdoor de slag bij de koppeling erg klein werd.
ik heb nu het carter met een ruimer geruimd en er een bus in gezet, ik heb de koppelingshevel een mm dunner gedraaid om deze weer mooi rond te krijgen.
Het resultaat is dat het geheel weer spelingsvrij is en weer perfect koppeld en schakeld!