kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
jordy1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 feb 2017 12:18
Bezit: geen honda, wel een kymco k-pipe

kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door jordy1 »

de titel zegt al bijna voldoende.

de kymco k-pipe (ja die naam vind ik ook ruk) is nu niet echt bepaald een vlotte brommer met zijn maarliefst 2pk.
uiteraard is die van mij zowel op de cdi als op de carburateur ontgrenst. maar zelfs met die ontgrenzing heb ik heel veel mazzel als hij 53kmpu redt. en met wind tegen zakt hij soms terug naar 40 of minder.

dit alles maakt dat ik hem onveilig vind. zelfs met zo hard mogelijk stampen kan ik het omaatje wat wegrijd bij de stoplichten niet bijhouden.

nu zou ik niet direct berichten willen lezen met "gooi er 110/125/140/190cc onder" want ik zit niet perse te wachten om een motorfiets van mijn brommer te maken. (ik zeg niet dat een 70cc sowieso geen optie is)

nee wat ik graag wil weten is wat de resultaten zijn als ik er een andere carburateur op zet, misschien de nokkenas vervang en misschien heeft er iemand nog andere ideeen.

mijn grootste vraag is waarom hebben alle vergelijkbare blokken 3-3.5 pk en die van mij 2?
de carburateur is een mikuni vm12. deze zou ik kunnen vervangen voor een vm16 maar die zijn moeilijk te vinden.. ja of hele goedkope imitaties. dus wat zou een goede vervanger kunnen zijn?

ik hoef niet met de snelheid van het licht te gaan... maar wat meer vermogen zou prettig zijn...

daarnaast heb ik nog een vraag:
als ik van uit stationair het gas open vol open trek "rommelt" hij, hij blijft dan eventjes hangen in toeren. de kleur van de bougie is goed met alle vergelijkingen die ik kan vinden op het internet.
hij heeft dit van af dag 1 gedaan en ik vroeg me af of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn.
als mijn uitleg niet begrepen word zal ik eens een filmpje maken.

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen:)

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door Dekker »

Als hij rommelt bij het gas opentrekken, dan is dat je eerste teken dat de carb niet goed staat afgesteld.
Verder kun je nog je kleppen controleren ed.

Ik ken de kymco niet, maar google even of er niet een prop oid in de uitlaat zit om hem te begrenzen.

Waarschijnlijk haal je dan al genoeg winst om vlot op te trekken.
Als je bovenstaande carb. goed afgesteld hebt en je nog niet tevreden bent, dan kun je rustig een imi kopen, maar ook deze moet je afstellen, dus kun je net zo goed eerst deze proberen goed te krijgen (als het bij deze niet lukt, dan lukt het je waarschijnlijk bij een andere ook niet zonder hulp).

NIX
chaly addict
Berichten: 18800
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door NIX »

Check ook de luchtfilterbak.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door butt head »

ik zou enkel een 70cc monteren en hem van de begrenzingen ontdoen.
verder het 12mm carbje houden een grote carbu zal niet ideaal zijn aangezien je inlaatkanaal op de kop maar 12mm is en de klep tergrote van een spijker.
dan een beetje freubelen met de tandwielen en ketting.

hij zal dan ongeveer 65/70 lopen maar wel veel beter van de plek komen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

Hallo,
Ik heb mijn k pipe ontgrensd (gasschuif en cdi) en een sproeier 68 erin zitten ipv 70.
Dat rommelen bij volgas geven is omdat ie verzuipt ivm meer gas door korte gasschuif.
Het optrekken gaat beter met deze aanpassing en top ligt op 63 zonder wind tegen.
Ik zit zelf te twijfelen of ik een 3 tanden groter achter tandwiel neem voor sneller optrekken (15 euro) de top beter bereiken (top snelheid word lager ) of 72cc voor het hele vermogen bereik en ook sneller optrekken ( 70euro)
Ik hoef niet sneller dan 60 te rijden.
Ik wil ook alleen sneller optrekken en in de 4e versnelling niet terug zakken,maar in de 4e versnelling tot de top gaan.
Of allebeide opties is nog beter :D

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door nielspbr »

En je haalt al 63 in vier. Ik volg je niet helemaal.
probeer eerst eens een tandje kleiner voortandwiel, kost de helft van een achtertandwiel. Weet je met een half uurtje werk wat je wel of niet wil.



ps. Voor sneller optrekken en niet harder willen dan 60 zeg 70cc met begrensde cdi.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5157
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door stoterstangen90 »

65cc
Afbeelding

jordy1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 feb 2017 12:18
Bezit: geen honda, wel een kymco k-pipe

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door jordy1 »

super bedankt voor jullie reacties!

@k-pipe driver

die van mij redt ook 63 op de teller, maar bij die snelheid wijkt die teller 10km af. dus in feite rij je net 53 op top. met wind mee.

ik heb ergens gelezen dat het gehele inlaat kanaal inclusief spruitstuk 16mm is. dat spruitstuk ga ik even controleren en dan ga ik denk ik voor een 16mm carburateur.

NIX
chaly addict
Berichten: 18800
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door NIX »

nielspbr schreef:En je haalt al 63 in vier. Ik volg je niet helemaal.
Jordy en K-pipedriver zijn 2 verschillende entiteiten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

@nielspbr
Er zit standaard een 11 tands voor tandwiel op en kleiner kan niet.
Achter tandwiel is standaard 43 tands,ik ga zelf het achtertandwiel vervangen door een 46 tands.
Dan hoop ik dat ik in de 4e versnelling op toeren kan blijven ipv terugzakken bij windje tegen.

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door K-pipe driver »

@jordy1
Als je de carb vervangt voor een 16 mm wat verandert er dan precies,meer power over het hele toeren gebied?
En wat zou je dan nog meer moeten aanpassen

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door butt head »

K-pipe driver schreef:@nielspbr
Er zit standaard een 11 tands voor tandwiel op en kleiner kan niet.
Achter tandwiel is standaard 43 tands,ik ga zelf het achtertandwiel vervangen door een 46 tands.
Dan hoop ik dat ik in de 4e versnelling op toeren kan blijven ipv terugzakken bij windje tegen.
dan ga je terug zakken
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

jordy1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 feb 2017 12:18
Bezit: geen honda, wel een kymco k-pipe

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door jordy1 »

@k-pipe driver.

ik heb inmiddels een 16mm keihin geplaatst
en eerst haalde ik niks geen winst er uit.
hij hield juist in, terwijl met sproeier 75 wel verbetering zou moeten optreden.

toen het hele luchtfilter verwijderd en er achter gekomen dat de openingen wel heel klein zijn en heel erg dicht op de kappen zit.
Deze openingen heb ik links en rechts 1-1.5cm vergroot en inmiddels loopt hij als een zonnetje.

meer koppel op het hele bereik. veel meer adem op hoge toeren.
hij loopt zon stuk fijner dan met de originele set-up.

nadeel is misschien dat hij met de orginele tandwiel verhouding te hoog in toeren klimt.
ik heb 68kmpu op de teller gered (hij wijkt 14 procent af).
en dan maakt hij bijna 9000rpm.
dus ik denk dat ik voor een 12tands voortandwiel ga ipv de standaard 11.
al vind ik het voor in de stad prima want hij trekt nu mooi mee in het verkeer.

met wind tegen blijft de teller mooi steken op 60kmpu wat eerder 54-52kmpu was.

ik kan het alleen maar aanraden.
wat je wel moet vervangen is het kunststof ding tussen de carburateur en spruitstuk (ik weet niet wat de officiele benaming is)
dit is een verloop van 12mm naar 16mm.
deze heb ik vervangen voor een 19mm (ze hadden niet anders).

ik weet dat 70cc meer resultaat geeft. maar je maakt dan hoe dan ook een motorfiets van je bromfiets met alle gevolgen van dien.

het geluid is ook mooi zwaarder en dieper geworden met standaard uitlaat.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door butt head »

dat maak je ook al met wat je nu doet. want hij mag maar ...km/h lopen.

de 70cc cilinders zijn goed verkrijgbaar met 49cc op druk. als jij hem dan redelijk knijpt of afstelt dat hij niet hard wil dan heeft niemand het door. dan moeten ze je brommer al inbeslag nemen voor een technische controle. al doen ze dat volgens mij tegenwoordig niet meer maar krijg je een WOK melding (wachten op keuren) dan moet je eerst langs het rdw om te laten zien dat hij toch maar 45km/h


dat zwarte ding met dat kleine gat er in tussen spruitstuk en carburateur. noemt men isolator. die zorgt er voor dat je benzine niet aan de kook komt. in de winter wil nog wel eens de carburateur bevriezen als je lange afstanden in de vrieskou rijd. dan moet je hem er even een paar weken tussen uit halen kan je gewoon door rijden. als je carburateur bevroren is hoef je enkel even te wachten en je kan hem weer aantrappen en verder rijden (een paar km en dan vriest hij weer dicht)


dat gat wat je 1cm groter hebt gemaakt. dat zit in je luchtfilter of waar zit dat? vaak willen ze in het lucht filter een begrenzing maken een ring met klein gat er in vaak is het ook demontabel.
in het spruitstuk wil vaak ook een ring zitten en de uitlaat zit ook vaak maar een hele kleine door laat in. daar zou je eventueel ook nog kunnen zoeken.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

jordy1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 feb 2017 12:18
Bezit: geen honda, wel een kymco k-pipe

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Bericht door jordy1 »

nee want ik zit nog onder de wok melding grens, hij loopt met wind mee 57 en op een normale weg 54-55 echte kilometers.
en ik heb het niet over rollerbanken of andere onzinnigheden maar over ongevallen:)
een grotere carburateur betekent heel wat anders voor een verzekering dan een grotere cilinder inhoud.

die gaten zijn de openingen waar hij uit aanzuigt. die zitten helemaal boven in.
zou kunnen dat het een begrenzing is.
de aanzuigpunten zien er bij de 125cc ook wel heel anders uit.

Plaats reactie