Pagina 10 van 12

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 10 nov 2017 00:31
door K-pipe driver
Ik ga er morgen mee naar 4 stroke bike center even laten checken.
Als ik een 70 kop nodig ben koop ik die van nemeco wel voor 35 euro.
Kan ik direct pakkingen enzo kopen.
Ik moet alleen even kijken wie me kan helpen met het monteren,ik heb dat nog nooit gedaan namelijk.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 10 nov 2017 19:26
door K-pipe driver
Vandaag met het setje bij 4stroke bike center geweest.
Voor de 50 kop heb ik nu een gk4 70cc zuiger,japanse makelij.
Bij de cilinder zat een 126 zuiger, die past dus niet.
Kan die 126 zuiger wel gecombineerd worden met een 70 kop?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 11 nov 2017 15:29
door NIX
Is helemaal GB2 70cc. Mag je ook aan mij geven.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 11 nov 2017 20:37
door K-pipe driver
Ja had ik kunnen doen Nix,maar ik heb het vanmiddag net gemonteerd.70cc cilinder en gk4 zuiger op de nt50 kop.
Behoorlijk verschil in koppel, ik ben er erg blij mee,en allez zelf voor de 1e keer gedaan. :D

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 12 nov 2017 12:55
door mattijsvos
goed zo knul

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 12 nov 2017 21:22
door K-pipe driver
:P Tja eens moet de eerste keer zijn.
Ik ga nog experimenteren met carbs
,zoals ik vaak lees hier en daar "kan" het koppel toenemen door een kleinere carb, ik rij nu met een 16mm en heb nog de ori carb met 12mm (met tapse isolator) die ga ik deze week testen.
En ik wil graag de vernauwde uitlaat vervangen, na de flens word deze smaller.
Dit om de hitte beter kwijt te kunnen,of verlies ik dan vermogen?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 13 nov 2017 13:45
door Ben C50
Nee met een vernauwing in je uitlaat verlies je vermogen. Je hebt bij een viertakt niet zozeer die tegendruk nodig zoals een tweetakt. In principe is een dikkere uitlaatpijp dus altijd beter. Kan wel wat verschil maken in je afstelling is mijn ervaring.

Ik vind 16mm op een 70cc niet echt groot hoor. Die 12mm lijkt me wel erg klein. Maar nooit geprobeerd. Ik heb 20mm op 70cc. Gaat super, beter dan mijn vorige 16mm.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 13 nov 2017 14:15
door nielspbr
Ben C50 schreef:Nee met een vernauwing in je uitlaat verlies je vermogen. Je hebt bij een viertakt niet zozeer die tegendruk nodig zoals een tweetakt. In principe is een dikkere uitlaatpijp dus altijd beter. Kan wel wat verschil maken in je afstelling is mijn ervaring.

Ik vind 16mm op een 70cc niet echt groot hoor. Die 12mm lijkt me wel erg klein. Maar nooit geprobeerd. Ik heb 20mm op 70cc. Gaat super, beter dan mijn vorige 16mm.
Hou er even rekening mee dat jij een ot hebt met grote kanalen en grote kleppen. Die kymco heeft een inlaat waar het topje van je pink nog niet in past.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 13 nov 2017 17:10
door K-pipe driver
De inlaat op de kop is 16mm en spruitstuk ook,dus dan kan ie de 16mm carb wel hebben toch?
En ja het is een nt50 kop.
Nog een klein vraagje: de cilinder heeft al 1500 km gelopen maar er zit nu een nieuwe zuiger in , moet ik dan nog inrijden??
Ik wil graag de volgas test met de bougie kleur doen vandaar..

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 13 nov 2017 19:13
door Ben C50
nielspbr schreef:
Ben C50 schreef:Nee met een vernauwing in je uitlaat verlies je vermogen. Je hebt bij een viertakt niet zozeer die tegendruk nodig zoals een tweetakt. In principe is een dikkere uitlaatpijp dus altijd beter. Kan wel wat verschil maken in je afstelling is mijn ervaring.

Ik vind 16mm op een 70cc niet echt groot hoor. Die 12mm lijkt me wel erg klein. Maar nooit geprobeerd. Ik heb 20mm op 70cc. Gaat super, beter dan mijn vorige 16mm.
Hou er even rekening mee dat jij een ot hebt met grote kanalen en grote kleppen. Die kymco heeft een inlaat waar het topje van je pink nog niet in past.

Ja daar heb je gelijk in.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 14 nov 2017 21:00
door K-pipe driver
Nou. ...ik had de 12mm geprobeerd. ....en deed erg vreemd.
Ik had bij voorbaat al een grotere sproeier gemonteerd,50cc had sproeier 70 en nu sproeier 76, resultaat: stationair liep de brommer 2700 toeren en absoluut niet naar beneden te krijgen.
Nog sproeier 80 geprobeerd maar geen effect.
De 16mm er weer opgezet en dat liep weer goed uiteraard.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 14 nov 2017 21:54
door nielspbr
Schuif achterstevoren ingezet?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 15 nov 2017 16:42
door K-pipe driver
:lol: Hah nee, en ook niet ondersteboven.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 16 nov 2017 21:35
door K-pipe driver
2e poging met de 12mm carb.
Goed stationair lopen,weet niet wat er mis was.
Meer koppel had de brommer niet en top was ook lager.
De 19mm geeft dus meer koppel en betere top.
Ja een19 mm op een 16mm spruitstuk en ,loopt er goed op ,geen last van de rand in het traject ,goede gas reactie vanuit stationair.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 11 dec 2017 22:06
door K-pipe driver
Hallo, de k pipe is vlotter...
Maar nu tikt het in het blok.
De koppeling slipte en sleept in de 1e versnelling, dus heb ik de platen vervangen en de koppeling nagekeken,is prima.
Als ik de koppeling stel en naar links draai dan tikt het harder maar sleept de koppeling niet, naar rechts draaien dan sleept ie in de 1e.
Dat tikken, kan dat komen doordat de zuiger kleppert in de cilinder?
Het blok heeft net 3500km gelopen.
De cilinder is 2e hands en heeft aldus de verkoper 1500 km gelopen, de zuiger en veren zijn nieuw.
Iemand een idee?